Inlägg från: Waimea |Visa alla inlägg
  • Waimea

BF Januari 2015

SaJo89 skrev 2014-07-15 11:20:48 följande:

Efter att ha blött i 8dagar och pratat med sjukvården flera gånger med svaret det är ingen fara krävde jag igår att få en kontroll. Jo visst var det missfall. Fick tabletter för att stöta ut resten då det var mycket kvar. Har haft fruktansvärda smärtor och mått piss. Hoppas på att allt kommit ut och jag slipper skrapning. Livet känns så orättvist när det händer. Alltid älskat aldrig glömd. Vi får se när man orkar göra ett nytt försök..

Lycka till allihop med era graviditeter och i fortsatta livet!

Åh, vad tråkigt. Lycka till i framtiden och stor kram!
  • Waimea
    mariaheterjag skrev 2014-07-17 08:20:26 följande:

Skönt att det är över. Mitt tips är att försöka tänka positivt ingen ide att ta ut något i förskott!

Vi fick svar på mitt prov igår, och allt var normalt!!!! Så skönt nu kan man börja slappna av och förbereda sig på att det blir en bebis trots allt Däremot vet jag inte om de går någon utökad analys? Har inte hört något alls om det.... Var det någon spec. anledning till att du kommer få det? Lite orolig är man ju trots allt att det ska vara något annat som än de här avvikelserna som de kollar.

Åh, vad härligt! Grattis!
  • Waimea

Mitt illamående kommer om jag druckit och/eller rört på mig för lite. En löprunda gör alltid susen om det inte är för varmt. I övrigt är jag mest glupande hungrig och har snöat in på megagrovt rågbröd, sånt som min finska mamma älskade. Det och mat i allmänhet, men inte så mycket godis och sött, utan mat! Har en rejäl mage redan och har väl gått upp 5 kg, är i v 15+2 nu.

• Waimea

Mitt illamående har hyfsat gett med sig, nu börjar jag ana sammandragningar i stället. Längtar efter fosterrörelser nu.. V 15+4 idag, nytt blodprov för hypotyreos lämnat..

• Waimea
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-29 22:12:59 följande:

Fem räknas som fullt. Jag hade hellre haft fyra och på så sätt spara dagar men då måste jag ju jobba en dag.

Fem dagar måste du jobba för att få behålla din SGI. från 1,5 år har du rätt att vara föräldraledig 3 perioder om året och/eller arbeta 75 % (tror det är så..) en ledighetsperiod kan vara sammanhållen eller.typ ledig 2 dagar/vecka i ett halvår, är du ledig utan föräldrapenning påverkar det din SGI även i dessa fall!
  • Waimea

Just ja, det är femdagarsregeln vid ett år och typ rätten att vara helt ledig vid 1,5 år.. Vad bra att nån annan har bättre koll än jag

• Waimea
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-31 11:43:09 följande:

Femdagarsregeln är väl mot Försäkringskassan för att behålla sin sgi, och 18-månadersregeln är väl mot arbetsgivaren? Alltså det påverkar olika saker.

Japp! Är lite ringrostig.
  • Waimea

Hoppade ur fb-gruppen idag, är helt nöjd med att bara hänga med på Familjeliv ????????

• Waimea

Oj, vad massa frågetecken. Förlåt! Det är en jättebra Fb-grupp, blev lite för mycket tid där för mig bara

• Waimea
    Lolita1 skrev 2014-08-10 19:46:15 följande:

Jag var på gekås för typ två veckor sen och köpte nästan allt som behövs den första tiden. Allt är ju så mycket billigare där nere.

Jag köpte:

tvättlappar, oljor, nässug, nagelkit, skötbädd, skötbäddsöverdrag, plastad frotté, sängmobil, filtar, speldosor, handduk, nappar, nappflaskor, bitringar, skötväska, kopphållare till vagnen, spjälskydd, dra-på-lakan till sängen, kudde, badbalja, bomullspinnar till öronen, flaskborste, flaskställ, amningskudde, ilägg till bh:n, babysitter, babygym och en hel del kläder :)

Handlade för ca 3500 kr till bebis. Innan hade jag kollat upp vad saker kostade på andra ställen så jag visste att det var billigare på gekås.

Det finns en Ullaredstråd här på FL där folk lägger upp bilder och priser på saker de köpt. Ligger under kategorin Inhandla/preparera

Wow! Imponerande en del av grejerna på din lista hatr jag aldrig haft, och då är jag inne på nr 3
Svar på tråden BF Januari 2015