Inlägg från: Waimea |Visa alla inlägg
  • Waimea

BF Januari 2015

missmomo skrev 2014-11-06 21:17:46 följande:

Jag har lågt hb, ligger på 84 just nu. Innan var det 72. Får inte ta järntabletter heller, så jag äter b12 tabletter istället. Har fått blod 2 gånger nu under graviditeten... men det beror på min sjukdom som upptäcktes under min graviditet...

Vad är det för sjukdom?

Bm-besök idag, Hb på 148 så Niferexkuren verkar ha hjälpt! Annars allt bra, bebisen har redan vänt sig med huvudet nedåt, v 31+4.
  • Waimea
    Sunnan skrev 2014-11-17 19:42:27 följande:

Det är väldigt vanligt att man bara gör rutinultraljudet om man har en normal graviditet. Du följer standardmallen, allt annat är avvikelser.

Det är samma här, du får göra ett privat, kanske?
  • Waimea

Har tillbringat en heldag på Friends arena och Stockholm Horse Show. Härligt!! Sista resan innan bebis kommer, Bm på måndag, v 34+2 idag. Mycket bebis i magen nu..

• Waimea
    Bettanspettan skrev 2014-12-03 11:50:52 följande:

V 32+1 idag och mvc besök. Har bara gått upp ett kilo men sf måttet är på modiga 34 cm! Har legat högt på kurvan alla mina graviditeter och har tydligen mycket foster vatten. Mitt blodvärde fortsätter gå ner så nu måste jag ta två niferex om dan. Får se hur magen reagerar.

Rejäl kula, härligt! Jag låg på 32 knappt v 34+4.

Fogarna har börjat protestera rejält nu och jag vill bara sluta jobba nu. 10 arbetsdagar kvar, vikarien på plats, gött!!
  • Waimea

9 arbetsdagar kvar, vikarie på plats och det stora planeringsjobbet genomfört. Nu är det bara defilering till ledigheten den 19 december, skicka över alla mail som kommer till min vikarie, rensa i mail och papper och bara runda av. Gott.Har ett par timmars friskvård och tio timmar flex att ta ut så jag kommer försöka korta ned dagarna så mycket det går och röra lite på mig efter en månad av apmycket jobb. Ska dessutom till läkare med sonen på måndag, troligen ska han få rör i örat efter evigheter av öroninflammationer, så nästan hela dagen går åt till det..

Har varit mycket piggare i slutet av veckan. Konstigt nog har jag inga problem alls med att sova, behöver kanske upp och kissa någon gång på natten, men det stör inte. Jag tackar min lyckliga stjärna och hoppas att det håller i sig.

• Waimea
    Mimmi90 skrev 2014-12-07 14:41:45 följande:

Tillhör Landstinget Kronoberg. Överläkaren var involverad i min första förlossning för 8 år sedan, och det var även hon som sjukskrev mig i september pga min foglossning så hittills har jag upplevt henne som toppentoppen :) jag sa till i augusti att jag vill ha snitt och fick remiss till auroramottagningen först 2 december så det tog väldigt lång tid, så nu har jag inte många veckor till "fight" (som jag också är lite inställd på) eftersom jag ska träffa överläkaren den 17e december och har bf 12 januari... Hoppas jag får som jag vill, har läst all info kring det som går att få så jag är väl medveten om vad jag ger mig in i!

Är det Eunice du går hos?
  • Waimea
    escapee skrev 2014-12-09 06:04:11 följande:

Ursäkta denna "äckliga" fråga..., jag har hört att man kan bli väldigt dålig i magen innan förlossningen startar, är det någon här inne som varit med om det eller vet ifall det stämmer ?!

Från ingenstans så behövde jag nu inatt spinga på toaletten.... Utan förvarning eller ngt, så var det "löst" å massa gaser typ., ( ursäkta beskrivningen )!!! I lördags natt kunde jag inte sova ngt för jag hade "menssmärtor" typ,,, sen i söndags var de lugnare å även igår... Men inatt kom dessa mens liknande smärtor tillbaka å efter det blev jag taskig i magen,,, jag vet ju att det är vinterkräksjukans tider nu.,, men skulle man bli magsjuk så känns ju de? Detta "känns" ju inte.... Så blir bara lite förvånad å fundersam.

Ja, magen/tarmen brukar tömma sig innan det drar igång. Det kan nog hålla på sådär i samband med sammandragningar och annat. Min mage kan dessutom balla ur om jag äter för mycket järntabletter..
  • Waimea
    escapee skrev 2014-12-09 06:30:50 följande:

Jag äter inga järntabletter så det kan ju inte vara anledningen för mig :/ . Har du själv varit med om att tarmen tömde sig innan förlossning? ( antar att du har barn sedan tidigare)

Ja, båda gångerna har jag varit flera gånger på toa innan jag kommit in till förlossningen, så jag har inte behövt göra nr 2 när jag väl varit inne.
  • Waimea
    snerkan skrev 2014-12-09 23:37:27 följande:

Hua, imorn förmiddag ska vi in o kolla med ul hur lillkotten ligger i magen o ev göra vändningsförsök då också. Börjar bli nervös!:p

Hur gick det?
  • Waimea
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-10 20:12:56 följande:

22 dagar kvar...

Magen känns fortfarande hög. Skulle tro att det dröjer närmare trettio dagar.

Förlossningen känns långt bort. Jag mår ju bra?!

Rätt vad det är har du den i knävecken där är min i alla fall..
Svar på tråden BF Januari 2015