Inlägg från: Enlängtan |Visa alla inlägg
  • Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Blööh, det här kommer bli en lååååååååång natt :( Redan inne på tredje uppvaket och då har hon bara sovit en timma.

Jag som var (är) sååå trött, giv mig styrka!

• Enlängtan
    Eveluskan skrev 2014-12-09 23:52:08 följande:
    Här får du lite styrka av ännu en kämpande nattvakare. Så otroligt drygt, men just nu ligger vi och myser ganska lugnt framför musikhjälpen och det är helt okej.

Jag upplever själv att jag hanterar allt vaket på nätterna när jag inte stressar över att han måste sova, vi kan ju slagga på dagen sen smile1.gif

Heja dig! Kämpa på.
    Tack <3 Hade rätt med mina känningar för kl 03 vaknade kiddot och vi är ännu vaken :O är rätt mysigt med vaka så länge bebis är rätt nöjd och glad vilket hon ändå varit inatt så har passat på att kolla ikapp veckans avsnitt av paradise hotel här :)

Det är dock det som är problemet för mig, jag lan ju i princip aldrig vila på dagarna och sen kan jag inte sova för länge på morgon då jag har vovven som måste ut på promenad också men på dagen känns sömnbristen lättare det är på kvällen när man är som tröttast det är värst.

Hoppas din lille buse somnat och att ni får sova ordentligt <3
  • Enlängtan
    garin skrev 2014-12-10 05:19:50 följande:
    Sänder styrkekramar till dig! Det här klarar du! Såg på insta att fortsättningen tyvärr inte blev så vidare bra heller men hoppas det lugnar sig snart. Sen siktar vi mot nästa natt, som ju faktiskt bara kan bli bättre! För värre går ju nästan inte. Så det är ju iaf positivt!

Här har det stökats fram och tillbaka, så blir det plötsligt en och annan "bra" natt ibland. Hoppas det vänder snart, för oss alla som har det kämpigt! <3
    Tack köra <3 Ja nu verkar hon äntligen vara påväg att somna men som tur är så har hon ändå varit rätt nöjd och glad under hennes vakentimmar här inatt :)

Sömnbristen är alltid enklast att hantera på dagen (även nätterna när man väl varit vaken en stund) men just på kvällen när man är som tröttast och verkligen vill sova och bebis vaknar då känner man sig spak. Men som nu när jag varit vaken ett tag så känns det inte så farligt (så trött så man blivit övertrött --> pigg)

Sen har väl vi samma problem med att inte kunna vila på dagarna heller? Jag vet inte hur många ggr jag försökt men slutar alltid med att jag bara snurrar eller stirrar i taket.

Precis man siktar alltid mot nästa natt med förhoppning att det är natten med stort N

Kram
  • Enlängtan

Alla här är fantastiska oavsett om vi kockar själva eller inte och det tror jag alla tycker <3 jag avundas er som gör egen mat för jag skulle själv vilja göra det men allt som oftast så är det bekvämast med matburken då vet jag ju även att hon får i sig "rätt" innehåll äter själv då dåligt med grönsaker och ibland hoppar jag över måltider osv

Nattningen här startar kring kl 20 dvs byte till pyjamas och gröt och sen amning och famnmys framför tv:n dock somnar pigan oftast inte förrens 22:30-23:30 och då beror det lite på har hon somnat i famnen framför tv:n lägger jag henne i spjälsängen och om jag liggammar henne till sömns i min säng brukar hon få ligga kvar.

Bör hon vaknar till på natten tar jag över henne till min säng om hon är i spjälsängen. Önskar jag hade "orkar" vagga henne till sömns och lägga henne i spjälsängen igen men går ju så fort och smidigt att amma henne så hon somnar om så jag kan göra detsamma :)

Jag kommer inte "lära" henne att somna själv, det kommer när det kommer tänker jag Är lite samma som med att hon alltid ville vara i min famn förut och nu kan hon leka jättelänge själv på golvet (folk sa att hon aldrig skulle vilja vara själv^^)

• Enlängtan
    kerstinsmide skrev 2014-12-18 20:54:12 följande:

Önskar såååå att någon av er bodde här nära! Nu ska jag iofs börja jobba snart och min man tar över hemmajobbet men jag känner mig sp ensam ibland. :P inga näravänner har ju barn. Som tur är fick vi en kompis på föräldragruppen. ^^ men ni har ju varit min riktiga föröldragrupp. Min man förstår direkt vad jag menar när jag säger "en av mina mammor. .." ;) <3

Här är det precis samma sak <3 har inte ens funnits någon mammagrupp i stan heller.

Känner några gamla kollegor som fått barn men de har man ju inte umgåtts så mycket med förut och man vill ju inte "tränga" sig på nu och höra av sig hela tiden :P

Hade verkligen velat bo närmare er alla och kunna ses på barnvagnspromenad eller en fika eller bara prata. Är så glad att jag har er här iaf. Puss och kram
  • Enlängtan

Rutiner försöker jag ha gällande mattider och vila samt inför nattningen och det märker jag funkar bra (blir oftast lite tjorvigare nätter om man bökat för mycket gällande rutinerna på dagarna) :)

Men det där somna själv är en annan femma dock ;)

• Enlängtan

Så galet jävla arg!!! Gick och la mig kl 3 inatt och kring kl 06 vakna pigan och var jättepigg dvs hon krälar över mig och drar mig i håret.

Säger till sambon att han får ta henne (då han dels är ledig över jul nu och dessutom somnat mycket tidigare sen går jag till ett annat rum och lägger mig.

Det sista som slår mig innan jag somnar är att "hoppas han sätter kuddar under madrassen ifall hon somnar och att han vaknat direkt så hon inte far i golvet," dock antar man ju att en vuxen människa ska fatta så pass mycket.

Vaknar kring kl 10 och kikar lite i telefonen och sen hör jag en hård duns från det andra rummet följt av barnskrik och vad har hänt? Jo pigan har ramlat i golvet från vår säng som är typ 1 meter hög rakt ner i trägolvet.

Jag lovar jag har mord i sinnet så förbannad är jag!

• Enlängtan
    Fidelisen skrev 2014-12-22 10:32:10 följande:
    Hur gick det med flickan?!
    Hon grinade litegrann och jag tog henne i min famn men nu är hon som vanlig och verkar inte ha ont någonstans (har känt igenom nyckelben/revben osv) syns ingen bula heller men man får ju hålla koll hur hon beter sig så hon inte verkar börja bli slö/hyper/gnällig eller liknande.

Tack Gud för det iaf att hon inte verkar ha skadat sig :-/ Jag kommer då aldrig mer prioritera sömn före att stiga upp med henne ALDRIG
  • Enlängtan
    Fidelisen skrev 2014-12-22 10:48:39 följande:
    Men så ska du inte heller behöva känna, man måste ju kunna lita på att ens respektive kan tänka :-/
    Ja men var ju "tyvärr" det jag gjorde och det slutade med att pigan hamna på golvet så hur ska man kunna lita på att det inte händer igen och då kanske det inte går lika bra :(

Jah förstår ju också att olyckor händer och o princip alla barn ramlar ner från sängen men hade kunnat vara mer förstående om han gjort allt för att förhindra att hon ramla ner.

Hade han pallat upp med kuddar och sett till att vakna när pigan vakna hade det ju inte hänt men antagligen legade han och sega som vanligt och då gick det fort för henne att rulla över kanten.

Det värsta är ju nästan att jag har dåligt samvete ?! Jag har dåligt samvete för art jag var så trött så jag var tvungen att lägga mig i ett annat rum och lämna pigan med hennes pappa :O det är ju inte klokt hur man funkar...

Min stackars lilla älskling men hon är så glad och tapper ändå <3
  • Enlängtan
    kerstinsmide skrev 2014-12-23 19:47:51 följande:

Skönt att pigis klarade sig :) jag är orolig för samma när maken ska vara hemma för att han sover astungt och livan är fan snabb. Jag vaknar iaf för allt. Haha. Om hon fiser hör jag det och vaknar

Jag trodde att det var så att när de fick eget ansvar så skulle de vakna direkt men icke. Jag är som du, en liten suck eller lite bök så är jag klarvaken.

Men som tur är/var så gick allt ändå bra men man blir ju himla orolig att de ska ha gjort illa sig (när de inte kan säga hur det känns heller) :)
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet