Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Blööh, det här kommer bli en lååååååååång natt :( Redan inne på tredje uppvaket och då har hon bara sovit en timma.
Jag som var (är) sååå trött, giv mig styrka!
Blööh, det här kommer bli en lååååååååång natt :( Redan inne på tredje uppvaket och då har hon bara sovit en timma.
Jag som var (är) sååå trött, giv mig styrka!
Alla här är fantastiska oavsett om vi kockar själva eller inte och det tror jag alla tycker <3 jag avundas er som gör egen mat för jag skulle själv vilja göra det men allt som oftast så är det bekvämast med matburken då vet jag ju även att hon får i sig "rätt" innehåll äter själv då dåligt med grönsaker och ibland hoppar jag över måltider osv
Nattningen här startar kring kl 20 dvs byte till pyjamas och gröt och sen amning och famnmys framför tv:n dock somnar pigan oftast inte förrens 22:30-23:30 och då beror det lite på har hon somnat i famnen framför tv:n lägger jag henne i spjälsängen och om jag liggammar henne till sömns i min säng brukar hon få ligga kvar.
Bör hon vaknar till på natten tar jag över henne till min säng om hon är i spjälsängen. Önskar jag hade "orkar" vagga henne till sömns och lägga henne i spjälsängen igen men går ju så fort och smidigt att amma henne så hon somnar om så jag kan göra detsamma :)
Jag kommer inte "lära" henne att somna själv, det kommer när det kommer tänker jag Är lite samma som med att hon alltid ville vara i min famn förut och nu kan hon leka jättelänge själv på golvet (folk sa att hon aldrig skulle vilja vara själv^^)
Önskar såååå att någon av er bodde här nära! Nu ska jag iofs börja jobba snart och min man tar över hemmajobbet men jag känner mig sp ensam ibland. :P inga näravänner har ju barn. Som tur är fick vi en kompis på föräldragruppen. ^^ men ni har ju varit min riktiga föröldragrupp. Min man förstår direkt vad jag menar när jag säger "en av mina mammor. .." ;) <3
Rutiner försöker jag ha gällande mattider och vila samt inför nattningen och det märker jag funkar bra (blir oftast lite tjorvigare nätter om man bökat för mycket gällande rutinerna på dagarna) :)
Men det där somna själv är en annan femma dock ;)
Så galet jävla arg!!! Gick och la mig kl 3 inatt och kring kl 06 vakna pigan och var jättepigg dvs hon krälar över mig och drar mig i håret.
Säger till sambon att han får ta henne (då han dels är ledig över jul nu och dessutom somnat mycket tidigare sen går jag till ett annat rum och lägger mig.
Det sista som slår mig innan jag somnar är att "hoppas han sätter kuddar under madrassen ifall hon somnar och att han vaknat direkt så hon inte far i golvet," dock antar man ju att en vuxen människa ska fatta så pass mycket.
Vaknar kring kl 10 och kikar lite i telefonen och sen hör jag en hård duns från det andra rummet följt av barnskrik och vad har hänt? Jo pigan har ramlat i golvet från vår säng som är typ 1 meter hög rakt ner i trägolvet.
Jag lovar jag har mord i sinnet så förbannad är jag!
Skönt att pigis klarade sig :) jag är orolig för samma när maken ska vara hemma för att han sover astungt och livan är fan snabb. Jag vaknar iaf för allt. Haha. Om hon fiser hör jag det och vaknar