vår sommar skrev 2016-06-29 16:22:08 följande:
Jag tycker det är förvånadsvärt att man blir så lugn med andra graviditeten.
Med A gick jag på helspänn, googlade allt och nojjade för minsta lilla. Nu är jag som en filbunke, äter medium kött om jag känner för det, slank även ner lite gravad lax på midsommar. Och jag är så himla fridfullt lugn nu. Kanske för att man inte får så mycket pekpinnar på sig denna gång. Vet inte men är himla gött iallafall.
Har rul nästa fredag men ska inte kolla kön, jag är lite sugen på det men sambon vill inte.
Ska ni kolla vad det blir?
Precis så känner jag med, känns som att man vet ungefär vad som är nästa steg och kroppen verkar reagera hyfsat likadant även denna gång :) men då var även förra graviditeten rätt lugn, hade man problem osv så kanske man skulle känna mer oro under en ny graviditet.
Spännande med RUL, längtar tills det är dags för det men det är ju typ nästan 10 veckor kvar tills det börjar vara aktuellt :D
Jag kommer att kolla kön denna gång, kommer även boka ett privat ultraljud i Torneå senare i graviditeten (efter vecka 20 nångång) då filmar hon hela ultraljudet och sparar ner på ett USB och berättar i kanske lite mindre medicinska termer om det man ser och ifall man inte får se/veta kön på RUL så kan hon avslöja det :)
Jag vill veta just för att det blev så konstigt förra gången, trodde ju M var en pojke när läkarna som gjorde ultraljud vid vändningsförsöken kallade henne för han hela tiden (plus att jag själv trodde på pojke) och det blev jättekonstigt sen när jag fick en tjej, tog långt över en månad innan jag slutade kalla henne lilla gubben, gubben, han, honom osv (sen spelar ju inte könet nån roll men tror det kan kännas mer personligt att veta kön tidigare) :)