• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • Josephine88
    Kawinna skrev 2014-05-12 17:51:23 följande:

Okej, vad skönt för er om det skulle gå lika snabbt nu smile1.gif vi tänkte att det skulle gå lika snabbt för oss men nu är vi inne på tredje försöket. Fast det är ju inte lång tid ändå! :p
    Jo, i teorin vet man ju att det lika gärna kan ta ett år att få syskon även om första gick på direkten. Men man är som ändå lite inne på att det bör gå fort.. Jaja, det borde inte komma som en chock iallafall om det inte går direkt Glad Vi är redan så långt fram i planeringen (ooh we love to planFlört) så det skulle kännas lite surt om det tar fast bara ett halvår, inte så lång tid egentligen och verkligen inte i jämförelse med vad en del par får gå igenom innan de lyckas! Vi kommer förmodligen inte ens försöka nu första ÄL i maj utan vänta till den i juni.. Som sagt, man är lite kaxig.. Vill hellre ha bf från mars och framåt.. Hur gammal är ert/era barn? Glad
    Dotter född juli 2013
  • Kawinna
    Josephine88 skrev 2014-05-12 19:18:05 följande:
    Jo, i teorin vet man ju att det lika gärna kan ta ett år att få syskon även om första gick på direkten. Men man är som ändå lite inne på att det bör gå fort.. Jaja, det borde inte komma som en chock iallafall om det inte går direkt  Vi är redan så långt fram i planeringen (ooh we love to plan) så det skulle kännas lite surt om det tar fast bara ett halvår, inte så lång tid egentligen och verkligen inte i jämförelse med vad en del par får gå igenom innan de lyckas! Vi kommer förmodligen inte ens försöka nu första ÄL i maj utan vänta till den i juni.. Som sagt, man är lite kaxig.. Vill hellre ha bf från mars och framåt.. Hur gammal är ert/era barn? 

Haha ja men det blir ju att man tänker på framtiden som om man redan var gravid:p vi har inga barn sedan innan, formulerade mig lite konstigt :p
  • Milleman

Hur går det för alla gravida och ogravida (vilket blev ograciösa i autokorrekt haha)? :)

Här har det nog inte tagit sig denna månad men det var ju lite hastigt påkommer att försöka också så det kanske är bra så vi hinner tänka till innan ;) nästa månad hoppas vi att det tar sig :)

Det är bara så opepp att mysa när man är förkyld. Världens segaste förkylning har satt sig på mig och sonen. Han har varit förkyld i en månad nu och det har blivit två akutbesök hos först barnmedicin och igår in på sjukhus.

Borde inre sjukdomarna klingat av nu i maj? :(

• Josephine88
    Milleman skrev 2014-05-14 08:32:40 följande:
    Hur går det för alla gravida och ogravida (vilket blev ograciösa i autokorrekt haha)? :) Här har det nog inte tagit sig denna månad men det var ju lite hastigt påkommer att försöka också så det kanske är bra så vi hinner tänka till innan ;) nästa månad hoppas vi att det tar sig :) Det är bara så opepp att mysa när man är förkyld. Världens segaste förkylning har satt sig på mig och sonen. Han har varit förkyld i en månad nu och det har blivit två akutbesök hos först barnmedicin och igår in på sjukhus. Borde inre sjukdomarna klingat av nu i maj? :(

Usch vad jobbigt med sonen är det luftrören som är besvärliga för honom? :/ Vi har första försöket nu nästa vecka när ÄL är, men vi kommer nog hoppa den och köra nästa månad. Vi har bland annat bokat en resa i vinter så känns lika bra att vänta en månad till, så man fortfarande får flyga ;) Första utlandssemestern med flickan så vill helst inte avboka :) Mannen hoppas verkligen att det tar sig innan hösten då han helst inte vill att jag föder under semestrarna dvs juni-augusti. Jag har en sjukdom som egentligen inte påverkar förutom att det kan ställa till det vid förlossning då jag inte får sövas. Förra gången gick det bra men det var lite väl svettigt då jag aldrig fick några krystvärkar men ändå födde vaginalt. Så mannen vill helst att det är ordinarie personal och inga vikarier. Han är lite orolig. Så hoppas för hans skull att vi hinner med ett vår-barn :)
  • Milleman

Josephine88: ja dels har han astma och förr har våra mediciner hjälpt men förra veckan fick vi besöka läkare. Hon konstaterade mycket slem i lungorna men han är en baddare på att hosta upp hårt (och snyta sig) så han löste det mesta själv.

Igår vaknade vi av att han grät, mycket ovanligt, och han pekade att det gjorde ont i revben/lungor och när han reste sig upp såg vi att sidan på halsen under örat svullnat upp massor. Vi var rädda att det skulle påverka andningen så det blev rakt in på akuten.

Det var lymfkörtlarna som svullnat och det onda i revben kunde vara inflammation pga hosta :(

Imorse råkade jag krama honom för hårt så han fick jätteont. Man är inte van att han är skör.

Jag hoppas vi slipper alla läkarbesök med nästa unge. Har utan att överdriva varit hos läkare/akuten minst 80-90 ggr med honom.

• Josephine88

Åh fy vad jobbigt! Stackars liten.. Att de har det så besvärligt dessa barn med luftrörsbesvär. Helt sjukt att behöva vara så ofta till läkare/akuten! :/

Dotter född juli 2013
  • lindgrenmaria91
    Milleman skrev 2014-05-14 08:32:40 följande:
    Hur går det för alla gravida och ogravida (vilket blev ograciösa i autokorrekt haha)? :)

Här har det nog inte tagit sig denna månad men det var ju lite hastigt påkommer att försöka också så det kanske är bra så vi hinner tänka till innan ;) nästa månad hoppas vi att det tar sig :)

Det är bara så opepp att mysa när man är förkyld. Världens segaste förkylning har satt sig på mig och sonen. Han har varit förkyld i en månad nu och det har blivit två akutbesök hos först barnmedicin och igår in på sjukhus.
    Borde inre sjukdomarna klingat av nu i maj? :(
    har min mens nu, så har inte riktigt börjat ännu. Men min mens är så konstig, blöder knappt något...blir lite orolig att det ska vara något då ...
  • corran

Så segt att vänta äl, finns det något tråkigare.. Mensen tog slut idag så typ 8-9 dagar kvar till äl.. Blä

• lindgrenmaria91
    corran skrev 2014-05-14 18:27:52 följande:
    Så segt att vänta äl, finns det något tråkigare.. Mensen tog slut idag så typ 8-9 dagar kvar till äl.. Blä
    tror inte det, eller är väl att vänta på BIM sen också som är tråkigare :( haha
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)