• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • corran

Nja alltså jag tycker ändå att mens-äl är 1000 gånger tråkigare än äl-bim... Efter äl tycker jag ändp det är en spännande vetskap om att det finns chans att man blivit gravid. Innan äl finns det inte minsta spänning :P

• Kawinna
    corran skrev 2014-05-14 18:27:52 följande:
    Så segt att vänta äl, finns det något tråkigare.. Mensen tog slut idag så typ 8-9 dagar kvar till äl.. Blä

Äh ni får väl träna
  • Kawinna

Är det någon som kan rekommendera några billiga äl-tester?? funderar på att testa denna månad för att veta om jag ens har äl. Hur många dagar ska man testa?

• Milleman
    Kawinna skrev 2014-05-14 20:54:27 följande:

Är det någon som kan rekommendera några billiga äl-tester?? smile1.gif funderar på att testa denna månad för att veta om jag ens har äl. Hur många dagar ska man testa?

Jag köpte på Tradera. Nått pack med 30 äl-test och 10 gravtest om jag inte har helt fel.

Men jag tycker fortfarande att det är konstigt att äl-testen ger utslag (om än pyttelite idag) nu när det är en vecka sen jag borde haft äl. Jag vet att äl-test kan vara positiva för att man faktiskt blivit gravid, men jag gjorde ett gravtest som inte visa nått.

Idag somnade jag på lunchrasten, inte likt mig. Och jag var inte ett dugg sugen på pizza ikväll haha. Just nu kan man sätta ihop allt med graviditet :P
  • Kawinna
    Milleman skrev 2014-05-14 21:05:20 följande:
    Jag köpte på Tradera. Nått pack med 30 äl-test och 10 gravtest om jag inte har helt fel.

Men jag tycker fortfarande att det är konstigt att äl-testen ger utslag (om än pyttelite idag) nu när det är en vecka sen jag borde haft äl. Jag vet att äl-test kan vara positiva för att man faktiskt blivit gravid, men jag gjorde ett gravtest som inte visa nått.

Idag somnade jag på lunchrasten, inte likt mig. Och jag var inte ett dugg sugen på pizza ikväll haha. Just nu kan man sätta ihop allt med graviditet :P

Får kika där då

Hoppas det betyder något positivt
  • Josephine88

Jag är i valet och kvalet om jag skulle köra med ägglossningstest denna gång? Gjorde inte det med förra utan hade sex vid den tid jag borde haft ÄL enligt nån app, vilket resulterade i graviditet på typ andra försöket. Hur tänker ni, använder ni ÄL-test eller inte? Man vill ju som helst bli gravid igår.. ;P

Dotter född juli 2013
  • corran

Jag är inne på 3e försöket nu och kommer inte använda äl test denna gången. Gjorde det de 2 första försöken, nu vet jag att jag har regelbunden cykel med äl på dag 15 så då behövs imte twstem :)

• Milleman
    Josephine88 skrev 2014-05-14 21:44:53 följande:

Jag är i valet och kvalet om jag skulle köra med ägglossningstest denna gång? Gjorde inte det med förra utan hade sex vid den tid jag borde haft ÄL enligt nån app, vilket resulterade i graviditet på typ andra försöket. Hur tänker ni, använder ni ÄL-test eller inte? Man vill ju som helst bli gravid igår.. ;P

Dotter född juli 2013
    Jag köpte mest för att jag är en liten tekniknörd som vill testa hur allt fungerar. Och för att ha något att pilla med :P

Fast iofs bra om man inte har riktigt regelbunden äl och mens, det vet jag inte riktigt om jag har.

Men hade det inte varit för min nyfikenhet tror jag inte vi börjat med test förrän efter kanske 4 månaders försök. För att se om äl låg annorlunda än vad jag trott.
  • Josephine88

Milleman:

Haha det är ju lite grann därför jag överväger ÄL-test ;) Nu sysselsätter jag mig med appar i brist på annat, vill som ha något konkret att göra i väntan på ett plus. Men egentligen kan jag ju inte göra så mycket i mina appar, det är ju mest bara registrera mens, få påminnelse om när ÄL bör vara, markera ev. symtom osv ;) Samtidigt blir man kanske ännu mer besatt om man använder ÄL-test, om det nu går att bli det? ;)

Dotter född juli 2013
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)