D W skrev 2014-09-08 13:55:03 följande:
Bra tillfälle att prokrastinera
I-landsproblem kan vara svåra
Min dotter vill ha en ponny, hur skall man hantera det?
" target="_blank">
Jag är lite av en naturbegåvning och något av en expert på den punkten. " Varför göra idag vad du kan göra i övermorgon"
Lite lustigt för jag arbetar grymt bra under total stress med deadline. Däremot får inget avbryta mig då, för då formligen exploderar jag. Ja lite så och så gillar jag inte stress hehe
På ponnyfrågan, som dyker upp här med då och då, svarar jag helt kallt fråga pappa, han har mer pengar än mamma.
Han kommer aldrig säga ja till en ponny ever, tror hellre han skjuter sig själv i foten faktiskt. Han är ingen djurmänniska. Fast jag skall nog sluta tänka så för tydligen har pappa valt ut en kattunge som skall flytta hem till dem, så undrens tid kanske inte är förbi. Sen att det går över mitt förstånd att man vill skaffa en sådan när man skall ha bebis om en månad är ju en helt annan sak.
Nä jag har allt förklarat att det behövs stall, mat osv och sist jag kollade fanns inget stall vid varken vårt hus eller pappas hus iaf. Och förklarat att jag vill inga mer djur ha och tänker inte ta på mig mer ansvar på den fronten.
Skulle jag träffa min drömman och han var bonde eller nått sånt så skulle jag möjligen kunna överväga tanken då om det redan är djurhållning på gården liksom, så spelar en häst eller två bland alla kossor ingen större roll, De behöver ju liksom alla sin omsorg varje dag liksom. Under de förutsättningarna hade jag också kunnat tänka mig att ha en häst
*alla de där drömmarna i min skalle alltså*