Celines Essence skrev 2014-09-04 18:42:22 följande:
hmmm. Ursäkta att jag lägger mig i lite, men man får lite känslan att ni tycker att män är lite bättre ?
Inte tycker jag män är så raka alltid. De kan vara lite hemliga också. Nej det finns nog olika typer hos båda könen.
Jag tycker nästan alla kvinnor är lätta att ha att göra med. Ja. Män också...
Tja jo så kan man också se / tolka det. Men nej jag tycker inte män är bättre. Ur ett samhällsperspektiv så tycker jag att alla är lika värda. Ur mitt privata perspektiv baserad på bara min erfarenhet och den jag blivit tilldelad av andra så tycker jag att kvinnor är bättre än män överlag, bättre medmänniskor, partners osv. Därmed inte sagt att det där är en sanning, för rent logiskt tror jag svin finns bland bägge könen och att de nog jämnar ut sig. Men jag ser kvinnan som det starkare könet.
Nej alla män är absolut inte raka. Däremot finns det många män som tycker att de är det men som inte är det iaf.
Tror som du att alla sorter finns hos bägge könen.
Grejen var att just i situationerna när dessa eller liknande ord kommit upp har varit i grupper med män som gärna visar en hel del förakt mot kvinnor, du vet ser kvinnan som svagare, lite mindre värd ect. Eftersom min bästis ofta säger att alla kvinnor är horor ( ja jag vet att det låter jävligt illa, det är dock inte så illa som det låter ) I vilket fall dessa andra män som ser ner på kvinnor, tolkar det där så ordagrant och så är genast samtalet igång om hur man håller en kvinna på plats, hur man på bästa sätt knullar dem osv och ja kvinnan skall ju bara ta det. Det är just där som dessa ord och andra liknande då till slut lämnar min väns mun.
För till skillnad från dessa andra män så tycker han inte att hora, slampa osv är något dumt eller fel, han är ingen svartsjuk man och tror inte på att äga någon. Han ser inte ner på kvinnor för fem öre och i hans värld är en kvinna som andra ropar hora/ slampa efter guld värd, det är hans favorit av kvinna, gärna en som är äldre än honom själv. Men de där andra männen de fattar inte det, de läser inte nyanserna alls, utan de kör stenhårt på sitt och tror att han är med dem där, vilket han inte är. Karln har tre döttrar och är det några döttrar som kommer få växa upp i det här landet i en anda av att de har rätt att ligga med vem fan de vill, när de vill för att de vill osv så är det just hans döttrar. För de växer upp med en pappa som på allvar inte skulle säga något dåligt om en kvinna och som inte har minsta behov av att nedvärdera kvinnor.
Det är skitsvårt att förklara det bättre känner jag. I vilket fall många män bara anta att han är som den vad gäller kvinnosyn, sexualitet och ägandebehov och svartsjuka. de behandlar honom där efter och sen får de en näsbränna när han snäpper dem på näsan typ.