Aniiee skrev 2014-09-01 22:32:02 följande:
I min värd med, brukar ligga någon stans mellan 36 och 36,2 på kvällen. Och så kommer det sjuksköterskor (särskilt här på FL) som skäller på en när man säger att man har feber vid 37.... "Feber är över 38, innan det KAN man inte må dåligt! Så det så!"
Ja, jag har lite vegetariskt som jag vill dra fram. Ska nog se om jag kan "julifiera" några recept.
Duktig unge du har, tycker jag. Du och hon får väl lära er tillsammans? Som ett litet projekt. Sätt er tillsammans och kolla vilka grönsaker som är i säsong, och leta efter vegetariska recept med såna grönsaker. Gärna från olika länder.
Hörs det att jag är omgiven av matglada ungar?
Ja det hörs
Får nog göra något sådant. Har försökt hitta mitt recept på spenatlasagne, älskar den
Och mini älskar spenat så den borde gå hem.
Fick lära mig samma när jag gick omvårdnad och jag sa att det är bullshitt, vid 38 är jag fan döende! Men visst kan jag svara rätt på era prov, inga problem, för jag är ändå sjuk när jag passerar 37 och så enkelt är det.
Hon har en satans moral det barnet. Fast å andra sidan så snackar vi mycket om massor här hemma.
Hände en rolig grej vid läggning idag. Hade nattat, men så fick jag se hennes tingeling klänning och tänkte fan vi testar den för då kan hon ha den på älvkalaset, så jag gick in och tände igen, varpå hon tittade ut under täcket med sitt elektriska blockljus i handen med ett förvånat uttryck. ( tänkte att hmm förvånar mig inte om hon ligger där under täcket och läser en bok, något jag misstänkt lite då och då ) I vilket fall sa inget, frågade bara om hon ville prova klänningen bara så jag visste om den passade, vi testade den, den är lite trång tyckte hon. Oki jaha, nattens på dig igen då, sov gott. Släkte, gick ut, dörren står lite öppen. Maaaamma, jag måste berätta något och du kommer bli arg ropar hon ynkligt med tårar i rösten, tänder igen och går in. Okej vad måste du berätta. Joo mamma det ligger en bok under täcket ( rinnande tårar ) så nu kommer du vara jättearg. Varpå jag försöker hålla minnen för att inte asgarva rakt ut. Älskling jag är inte arg, tarr bort boken, kom nu och lägg dig under täcket och sov. Men mamma jag gjorde ju fel och kände att jag måste berätta det. Älskade onge, du är bäst i hela världen och ja det är fel, samtidigt är det helt rätt att berätta och jag är inte ens nästan arg på dig, jag mest bara älskar dig. Sov nu så gott så ses vi imorgon. Mamma det hjälper mig att somna när jag ligger sådär och läser. Det är helt okej, vi lägger dig tidigare hädanefter så kan du ligga en stund under ditt täcke och läsa hjärtat, det är okej och man får det, så vi planerar in det i kvällsrutinen bara okej. Okej mamma, glöm nu inte skriva upp det då så du kan sätta alarm på telefonen om det så vi inte glömmer. Sköne unge, flashback rakt ner i barndomen för min del. Såg mig själv, mitt täcke, min insmugglade ficklampa och mina böcker. Fanns inte ens chans att jag kunde bli arg, inte ens lite irriterad mest full i skratt bara fast jag ju fick bita ihop det lite och försöka se seriöst ut. Men lusten att ta henne i famn och dansa runt lite i rummet var stor