Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Aniiee skrev 2014-09-02 00:11:28 följande:
    Ja, de makaronerna åkte i soppåsen.

=P Jag har också stenkoll på kryddorna. Gud nåde den som rör.

Jag har dock haft kardemumma i köttfärssåsen. Men inte riktigt så mycket.....
    Ja men precis ge fan i min hylla!

Kardemumma kan absolut vara gott i, samma med kanel och lite annat, allra helst i nötfärs då, tycker jag.
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • HäckHäxan
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-09-02 09:42:05 följande:
    Har du bara sex i skallen? smile2.gif
    Nej ibland behöver jag sova och äta också. Bara inte så ofta
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • HäckHäxan
    taquine skrev 2014-09-02 10:12:21 följande:
    Eller menar jo, nu är sommaren slut och dags för långa höstpromenader, plocka svamp , tända ljus och bli en lite sundare människa som inte tittar in på FL flera gånger om dagen ...
    Det låter så bra, så idylliskt. Dock tror jag att jag väntar på att en man är i skogen och plockar svamp åt mig och lämnar den här, så kan jag bjuda på en kopp kaffe vid leverans. ja precis så, det kan jag absolut leva med!
  • HäckHäxan

Fick löst mitt konstiga möte kl 11, när telefonen ringde 11:30 och jag insåg att jag borde varit och tagit mitt blodtryck samt även svara på en massa frågor till ett register för adhd/ diagnoser överlag åt vården.
    Nu fick jag skynda hem från grannen, kissa min hund, cykla till byn, var på plats 11:42    Man kan säga att min puls var hög när hon tog den. Så vi fick vänta fem minuter och ta om den, då var den mer normal. Så imorgon börjar jag höja medicinen iaf.

• HäckHäxan
    Aniiee skrev 2014-09-02 18:22:57 följande:
    Snabbt! Säg en siffra mellan 1 och 15 som inte är 7!
    12
  • HäckHäxan

Morning och allt sånt där.

Ju mer jag läser här inne ibland. Ju mer blir jag säker på att världen är dum i huvudet och jag själv är sund som fan istället för tvärtom :-/

Nä men allvarligt hur fixar folk att ha relationer utan att snacka med varandra? Om man inte kan stötta varandra, bolla med sin partner, få lov att inte vara perfekt. Varför har man ens en relation då? Fan jag vill ju veta tt en partner finns där för mig även när världen rämnar lite, att de andra fixar att axla saker själv en stund om nöden kräver, på samma sätt vill jag ju att den andre skall veta att jag kan göra samma. Är det verkligen konstigt??

Idag har jag läst att man tydligen skall knipa käft och låtsas att man är normal, inte nämna om man mår kasst osv. Varför är det så jävla viktigt för folk att vara normala? Att det ser bra ut på ytan även om insidan känns som en lavin. Är alla så rädda för att bli accepterade som de är eller vad?

För mig går alla delar hand i hand. Om jag inte kan berätta hur jag tänker, känner och fungerar hur är det då ens möjligt att ha en fungerande sund relation? Börjat känna att jag förstår att folk lever år ut och in med kassa sexliv, kassa själsliga liv och partners som är främlingar för varandra, kanske för sig själva också. Bara det ser fint ut när grannarna kikar över liksom. *suck*

Vissa dagar känner jag mig mer udda än vanligt, som just nu då Tur att jag inte ser udda som fel

• HäckHäxan
    Fjäril Vingad skrev 2014-09-03 10:20:42 följande:
    Så fungerade jag förut... Min familj kallade mig musslan, för jag pratade inte om NÅT, med någon...

Till slut blev det ju ohållbart, på alla sätt. Jag mådde piss och livet fungerade därefter.

Idag pratar jag. Oh my god vad jag pratar. Och har förmånen att ha partners i livet som också pratar. Vi pratar om ALLT, bra och dåligt, och stöttar varandra när det är tufft. Ena dagen är det jag som behöver stöd, en annan dag någon av dem.

Det är så det ska vara. Man ska våga vara människa, en som tänker och känner och gråter och skrattar.
    Tror fan det, ni verkar ju vara från olika planeter du och din familj. Menar inte att de är dåliga, men hjärntvätten sitter hårt på dem och någonstans så har ju alltid din hjärna ifrågasatt det hela. Inget konstigt att man slutar prata när man talar för helt döva öron.

Du har så rätt, man skall våga vara människa, jävligt bra mening där! Hjärta
    Knall skrev 2014-09-03 10:22:55 följande:
    Förstår inte det heller.. Jag gjorde ju slut med ex-sambon just pga att vi inte kunde prata eller förstå varandra. Vi gav det ett par chanser, men vi var/är för olika..

När jag träffade min gubbe så sa jag till från början vem jag var, hur jag var, vilka fel och brister jag själv är medveten om att jag har..
    Hur jobbiga saker än är så pratar vi om det.. Vi har sett varandra förbannade, ledsna, sjuka, skamsna, dåliga dagar och bra..

Men skulle detta inte funka så vet jag inte om jag vill ha fler förhållanden... Jag kommer bli den galna kattdamen... smile9.gif
    Ja ibland är det ju så. Crazy catlady joo and moi liksom.

Alltså ja kan inte ens säga till någon hur jag är. För jag vet inte. Det är så mycket saker som förändrats de sista åren, så jag vet inte själv. Men jag har kommit på mig med att många gånger tänka på ett sätt eller säga att jag är på ett sätt, bara för att inse att Nä det är fan inte alls så längre.

Men visst jag har koll på mina kassa sidor i det stora hela, mindre bra koll på vad som är bra med just mig, är ofta oense på just den punkten med mina vänner och familj. Tror jag konstant har för höga krav på mig som människa, morsa vän ect att jag inte ser mina bra sidor alls utan bara allt det jag misslyckas så kapitalt med. Så dumt egentligen, rent ut sagt fånigt. Rent logiskt så säger det ju sig själv att om jag vore ett as rakt igenom så hade folk inte stått ut med mig alls
    Brunhilde skrev 2014-09-03 10:30:18 följande:
    Det är nog fler än man tror som faktiskt inte kan sätta ord på vad de känner. Negativa känslor har man fått lära sig att det är något fult och när det plötsligt blir för mycket kan det vara svårt att faktiskt sortera och avgöra vad som är vad.
    Hur ska man kunna prata om och definiera något som faktiskt bara ter sig som ett diffust mörker om du aldrig fått verktygen.

Le och vad glad lille vän, det finns alltid någon jävel som har det värre!

Tur att jag är perfekt smile2.gif
    Im imperfect  

Ja självklart handlar mycket om fostran, men någonstans blri man ju ändå vuxen och måste sortera ut sin skit lite själv också tänker jag. Lite som man någonstans klipper navelsträngen till sina päron. Samtidigt så har du såklart rätt utan verktyg blir det svårt, jag vet det. Mitt ex stoppade alltid huvudet i sanden elelr sopade under mattan, sjukt jobbigt.

Åh jag LER -D som jag LER , kramp i smilbanden fan

Har haft en för jävla bra dag faktiskt. Och än en gång har min hund visat vilket exceptionellt usel vakthund hon är. Spelade musik i sovrummet förut och satt vid datorn. Hörde hunden göra ett skall fast mer ett glädjegruff, fick sänkt musiken och då hör jag en bekant hojta i hallen. Där hade hon stått en stund och tjoat, hunden var tyst. Till slut tänkte hon att om hon börjar prata gulligt med hunden så kanske hunden iaf ger ett glädjeskall men det tog tydligen en stund hahah. Jo och innan dess så har en kompis varit här och ställt en påse rabarber på gårdsplan, då sa hon inte till heller, så jag vet inte om han försökt hojta han heller innan han gav upp Jefla bra vakthund asså! 

• HäckHäxan
    Anonym (Batterikatten) skrev 2014-09-03 10:30:49 följande:
    Håller med dig fullständigt. Hur fanken skall man kunna ha en relation om man inte kan prata om allt med varandra...? Och då menar jag ALLT.
    Man måste ju kunna stötta, trösta, skratta, gråta och ja, allt tillsammans.
    Tycker att det är nästan respektlöst att inte prata om allt eller vara sig själv.

Lyckligtvis lever jag i ett förhållande där vi kommit så långt att vi blivit ett par som är som en bizarr version av Piff & Puff. Eller Bill & Bull. Whatever.

Det där med "bara det ser fint ut när grannarna kikar över" ger mig gåshud.
    Det är ju material för en Lars Norén pjäs eller någon obehaglig kriminalrulle....

Min teori är att om man "kniper käft och låtsas att man är normal" så blir det en vacker dag som i filmen "Falling Down". Eller ännu värre.

Udda är väl aldrig fel. Sätter lite kulör på tillvaron.Solig
    Färger är fint

Låter som en härlig relation tycker jag Solig

Inte sett falling down, sevärd?
  • HäckHäxan
    gilmore skrev 2014-09-03 17:40:32 följande:
    Vill bara flyga förbi på mitt rosa moln och meddela att jag har fått ligga.
    Åh älskling  Hjärta
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!