• desperatehousewife

tips bra vagn till 3 åring på 19kg ?

Hej min stora tjej på 3 år väger 19kg och är cirka 110 lång, och nu är våran vagn nästan för liten. Vi har just nu en baby travel amsterdam, skulle vilja ha tips på bra vagnar till större barn. vi går inte super mycket just nu när det är vinter men på sommaren använder vi vagn mycket och går promenader. har kollat lite på en baby jogger city elite men tyckte den var lite dyr och de fanns inte så många på blocket.  

• Svar på tråden tips bra vagn till 3 åring på 19kg ?
  • honeydew

Kronan sulky fr 2014 tar 20 kg (och brakar nog inte ihop om barnet skulle väga 21 efter sommaren..)

• L1ndh3
    honeydew skrev 2014-02-18 19:52:36 följande:
    Kronan sulky fr 2014 tar 20 kg (och brakar nog inte ihop om barnet skulle väga 21 efter sommaren..)

110cm ryms inte i en sån. Hade den till våran 3 åring på 99cm och det var precis på gränsen.
  • Numminen

Behöver ni verkligen vagn? Springcykel som nån tipsade om ovan, eller sparkcykel för längre sträckor? Ett barn i den åldern och med den längden orkar ofta mer än man tror, om man bara ger dem lite mer tid.

• Gurkan

Vi har en kronan sulky till vår son 104 cm lång pch 18 kg. Fungerar jättebra!

• Rocket Mania

Varför behöver ni en vagn till ett så stort barn? Springcykel tyckte jag var ett bra förslag

• Gurkan
    Rocket Mania skrev 2014-02-18 20:16:55 följande:
    Varför behöver ni en vagn till ett så stort barn? Springcykel tyckte jag var ett bra förslag

Varför inte? Vi har vagn till vår nästan fyraåring. Ibland går vi på rejäla långpromenader och även om sonen går större delen jämte kan det vara skönt att vila benen en stund i vagnen. Eller när vi har badat en hel dag i sjön då är det svår att få sonen att gå de tre kilometerna hem. Eller när vi går till affären, vi bor på landet och vägen till affären är 3 km lång landsortsväg med hastighetsbegränsning 70, dvs ingen kör under 90. Tung trafik med timmerbilar, traktorer och dylikt. Ingen trottoar, ingen vägren att tala om. Där har jag gärna sonen antingen att han går och håller mig i handen eller sitter i vagnen eller i cykelkärran. Nu säger jag inte tt mina skäl stämmer in på Ts men det finns ganska många anledningar till att större barn sitter i vagn med.
  • hannis

City elite är jättebra till större barn. Bra maxvikt på den med!

Vill du ha en billigare vagn fast med något sämre körglädje så är Phil and teds Explorer också rymlig.

(Jag kör min 4-åring i vagn. Frågor på det någon?) :-P

• Coruscant

Vi har en Brio Spin till vår 120 cm långa 5-åring. Han går själv, men kan vara trött på väg hem på kvällskvisten eller på resor då man promenerar hela dagen - och vi orkar inte bära 20 kg... Dock får vi ha en extra filt/kudde bakom nacken då ryggstödet har nån metallskena i överkanten. Men den har bra liggläge för en tupplur.

Svar på tråden tips bra vagn till 3 åring på 19kg ?