• desperatehousewife

tips bra vagn till 3 åring på 19kg ?

Hej min stora tjej på 3 år väger 19kg och är cirka 110 lång, och nu är våran vagn nästan för liten. Vi har just nu en baby travel amsterdam, skulle vilja ha tips på bra vagnar till större barn. vi går inte super mycket just nu när det är vinter men på sommaren använder vi vagn mycket och går promenader. har kollat lite på en baby jogger city elite men tyckte den var lite dyr och de fanns inte så många på blocket.  

• Svar på tråden tips bra vagn till 3 åring på 19kg ?
  • vi och pyret

En babbyjogger city gt borde fungera. Den hoppar storebror 116 cm gärna ner i när lillebror tittar åt andra hållet:) Den är ju även liten och smidig att fälla ihop.

• Emmaa86

Alltså hade jag satt min 110-120 cm långa unge i en vagn så hade jag skämts helt ärligt.. Är det inte dags att låta barnen gå vid 4-5 års ålder om de inte har ett funktionshinder som kräver vagn/stöd/rullstol ect..

Barn i den åldern kan gå långt, Längre än man tror.. Och om man nu behöver gå tex 3 km, Blir barnet trött stanna då, Ha med lite fika och fika sen fortsätt gå?

• Lilla Hönan

babyjogger city mnin funkar till 22 kg. kanon den har vi främst till lillebror o stå platta till stora, men ibland är det tvärtom :) perfekt att få pausa benen :)

• desperatehousewife

varför är det så konstigt att man har vagn till ett barn som precis fyllt 3 ? vi bor på landet och har en bit att gå om vi ska gå och handla plus att jag gillar att gå promenader och då vill jag inte gärna att min 3 åring som inte alls har någon koll på trafik ska vingla på en springcykel efter smala vägar. och tror knappast hon orkar gå en promenad på 8 km utan behöver då en vagn så hon kan sätta sig i och vila benen. är det så konstigt?

• Prinsessan Fiona

Jag tycker att det är intressant att det är så provocerande med ett barn över tre som åker vagn. Det är sällan någon som säger något om barn som åker bil. Borde inte det vara minst lika pinsamt? Om jag har tre km till dagis och ibland tar med vagnen för att barnet inte alltid orkar gå hela vägen i den takt som krävs för att vi ska hinna i tid är jag alltså pinsam. Men om jag istället sätter ungen i bilen och kör de tre km är allt fullt normalt i omgivningens ögon. Mycket märkligt resonemang! Vilket barn, eller rättare sagt förälder är egentligen bekvämast/latast?

• honeydew
    desperatehousewife skrev 2014-02-18 21:26:28 följande:
    varför är det så konstigt att man har vagn till ett barn som precis fyllt 3 ? vi bor på landet och har en bit att gå om vi ska gå och handla plus att jag gillar att gå promenader och då vill jag inte gärna att min 3 åring som inte alls har någon koll på trafik ska vingla på en springcykel efter smala vägar. och tror knappast hon orkar gå en promenad på 8 km utan behöver då en vagn så hon kan sätta sig i och vila benen. är det så konstigt?

Nej jag tycker iaf inte det är konstigt. Vi hade också vagn i somras till dottern och hon fyllde tre i maj. Klart om man bara ska till lekparken eller grannen så fick hon gå. Men var vi borta halva dagen så tog vi nog med den. Sen slutade hon åka efter sommaren.
  • hannis

Emmaa86; Stanna och fika på en 70-landsväg där det går tung trafik? Inser du att alla inte bor i stan där det finns gångvägar, trottoarer och lekplatser?

• anyXX

Brio sitty kanske? Den är billig begagnad och funkar till stora barn. Vi använder vår främst tillfyraåringen (att jag låterhonom åka vagn, skäms på mig!)men sexåringen på 110 cm och 17 kg kan också åka i den.

flicka 2008 & pojke 2010
  • hannis

De som inte förstår behovet av vagn till en 3-4 åring går antingen inga snabba långpromenader med barn eller så har de fantastiska underbarn som klarar att gå långt och snabbt i alla väder och trots att de är sjuka eller trötta. För jo, det finns föräldrar som måste promenera ändå och då är vagn nödvändigt.

Så tröttsamt med folk som inte kan svara på frågan utan i stället måste ifrågasätta allt jämt...

Svar på tråden tips bra vagn till 3 åring på 19kg ?