Inlägg från: desperatehousewife |Visa alla inlägg
  • desperatehousewife

tips bra vagn till 3 åring på 19kg ?

Hej min stora tjej på 3 år väger 19kg och är cirka 110 lång, och nu är våran vagn nästan för liten. Vi har just nu en baby travel amsterdam, skulle vilja ha tips på bra vagnar till större barn. vi går inte super mycket just nu när det är vinter men på sommaren använder vi vagn mycket och går promenader. har kollat lite på en baby jogger city elite men tyckte den var lite dyr och de fanns inte så många på blocket.  

• Svar på tråden tips bra vagn till 3 åring på 19kg ?
  • desperatehousewife

varför är det så konstigt att man har vagn till ett barn som precis fyllt 3 ? vi bor på landet och har en bit att gå om vi ska gå och handla plus att jag gillar att gå promenader och då vill jag inte gärna att min 3 åring som inte alls har någon koll på trafik ska vingla på en springcykel efter smala vägar. och tror knappast hon orkar gå en promenad på 8 km utan behöver då en vagn så hon kan sätta sig i och vila benen. är det så konstigt?

• desperatehousewife
    anyXX skrev 2014-02-19 08:08:20 följande:

Precis har man hund och vill gå en rask promenad på 5-10 km undrar jag vilket barn som klarar det varannan dag eller så.
    exakt och vi har inte bara 1 hund utan 2. 

och till er andra som bara kritiserar mitt val att låta min 3åring åka vagn för det första så frågade jag aldrig om er åsikt kring detta utan jag ville ha tips på en bra smidig vagn!
    för de andra så kanske min dotter är stor som en 4-5 åring men man får inte glömma att hon i hjärnan är som en treåring och är alltså inte lika utvecklad i tänket vad som är farligt och inte alls lika medveten om farorna på vägen som en 4-5åring är. så nu är det nog pratat om varför jag låter men 3åring åka vagn å vill istället ha tips på bra vagnar!
  • desperatehousewife
    Amanda84 skrev 2014-02-19 08:23:27 följande:
    Om treåringen inte kan gå så mycket så tror jag att landstinget kan sponsra rullstol. Det är minre förnedrande än att sätta ett så stort barn i vagn.
    vad förstod du inte av det jag skrev? det räcker nu! 
  • desperatehousewife
    Rocket Mania skrev 2014-02-19 08:28:15 följande:
    TS 3-åring är nästan lika stor som en 5-6-åring, de benen borde väl klara av att gå? 

Min unge är snart 6 och är inte ens 105 cm lång, hon går bra mkt längre än 3 km och inte i snigeltakt heller. Vi brukar ta springcykeln till henne. Eller cykeln men en 3-åring cyklar nog inte? Annars går hon och har gjort så sedan flera år tillbaka. Även långpromenader.
    min dotter får gå det hon orkar sen får hon åka vagn när det är för jobbigt eller om det är mer trafikerade vägar. ska vi gå någonstans typ till dafis eller för att hälsa på eller bara till macken för att köpa något litet så självklart går hon själv. men jag som vill motionera ibland kan då inte låta min dotter gå själv i det tempot jag vill. min make jobbar 35 mil bort så jag har ej någon som kan vara barnvakt då jag vill ut och gå och att jag då väljer att ta vagnen tycker jag inte alls är konstigt. bättre dottern får följa med ut och få frisk luft när jag motionerar än att få stanna hemma med barnvakt och vara inne! men nog prata om det.

lämnar nu denna tråd då folk på familjeliv tydligen har ett behov av att ifråga sätta och kritisera det mesta då ni inte äns har en aning om hur vår vardag ser ut eller hur vår boende situation ser ut.

tack för alla tips på vagnar! 
Svar på tråden tips bra vagn till 3 åring på 19kg ?