Inlägg från: hannis |Visa alla inlägg
  • hannis

tips bra vagn till 3 åring på 19kg ?

City elite är jättebra till större barn. Bra maxvikt på den med!

Vill du ha en billigare vagn fast med något sämre körglädje så är Phil and teds Explorer också rymlig.

(Jag kör min 4-åring i vagn. Frågor på det någon?) :-P

• hannis

Emmaa86; Stanna och fika på en 70-landsväg där det går tung trafik? Inser du att alla inte bor i stan där det finns gångvägar, trottoarer och lekplatser?

• hannis

De som inte förstår behovet av vagn till en 3-4 åring går antingen inga snabba långpromenader med barn eller så har de fantastiska underbarn som klarar att gå långt och snabbt i alla väder och trots att de är sjuka eller trötta. För jo, det finns föräldrar som måste promenera ändå och då är vagn nödvändigt.

Så tröttsamt med folk som inte kan svara på frågan utan i stället måste ifrågasätta allt jämt...

• hannis
    Rocket Mania skrev 2014-02-19 08:14:20 följande:
    Låter som en mysig promenad, går det inga bussar där folk bor? Menar ni att ni går ute i vägrenen på 70-vägar?

Jag tycker det är lite konstigt med så stora barn eftersom mina gått från ungefär den åldern. Även yngsta som inte ens nu vid snart 6 år är ens i närheten så stor som TS barn. 
    Japp det menar jag. På landet måste man gå i vägrenen på vägen för det finns ingen annanstans att gå. Det går bussar men varken jag eller hundarna får någon motion av att åka buss. 
  • hannis
    ciann skrev 2014-02-19 08:39:19 följande:
    Treåringar kan mer än man tror - om de får möjlighet att göra det i sin takt och på sina villkor. Mina gick långt, uppåt milen, som treåringar. Men de är inga undantag,  Min äldsta gick som 3 åring 6 km med dagis och alla barnen klarade det galant. 

Men man måste ge avkall på att gå i sitt tempo och röra sig på trafiksäker mark. Och det är väl det som TS har svårt med. Och då kan jag förstå att hon vill ha en vagn. Samtidigt skulle nog dottern må bättre av att gå själv då det främjar välmående och motorisk utveckling.  

Men är det så svårt att förstå? Nej man kan inte alltid göra avkall på sitt eget tempo om man själv vill ha motion och speciellt inte när man har hundar som måste ut. 

Fantastiskt att dina barn är så duktiga men alla har väl inte så fantastiska barn som går 6 km varje dag i ur och skur utan att klaga. Grattis till dig!  

Varför kan du inte bara acceptera att TS vill ha tips på vagn??? 
  • hannis
    Rocket Mania skrev 2014-02-19 09:12:05 följande:
    Men du promenerar dina hundar i en vägren?
    Javisst. Skulle det vara konstigt menar du? 
  • hannis
    Rocket Mania skrev 2014-02-19 09:17:23 följande:
    Ja jag tycker det låter konstigt och lite tråkigt. Men jag är inte din hund och har ingen egen heller så det kanske är helt normalt.

Är det att kritisera att fråga varför? 
    Mina hundar verkar inte klaga. För dem är det ingen skillnad att gå i vägren på väg till skogen eller sjön eller att gå på en gångbana. 
  • hannis
    Natulcien skrev 2014-02-19 09:19:23 följande:
    Nej, vi tar inte bilen överallt. Vi går. Och vår 3-åring går. Ibland tar vi cykel eller buss.
    Men vi går inte "långa promenader i motionssyfte" med vår son. Vi löptränar båda två, men det gör vi på kvällarna när den andra är hemma med sonen. Däremot går vi långa skogspromenader ganska ofta. Men det fixar sonen.
    Härligt att det fungerar så bra för er! För oss som har hund blir det lite annorlunda eftersom vi måste promenera även på dagtid. Som tur är kan vi ju gå i skogen också så våra barn får både och. Åka vagn OCH gå själva. Solig
  • hannis
    Rocket Mania skrev 2014-02-19 11:49:44 följande:
    För mig är det helt främmande att gå utmed en väg sådär, för mig låter det superfarligt. Hur gör man för att ta sig någonstans? Är det alltid promenad på landsväg som gäller? Ska barnen gå till skolan där sedan också?

Jag vet att det är OT men jag blir lite förfärat nyfiken. Det ska ju vara så himla bra att bo i landsbygd men det där låter ju livsfarligt
    Vi åker bil eller tåg om vi skall ta oss nånstans. 

Promenerar gör vi antingen på landsvägen, i skogen eller runt någon av sjöarna. Barnen åker skolbuss till skolan. 

Just bristen på promenadvägar är den stora nackdelen med att bo på landet tycker jag. Önskar så att vi hade bättre promenadvägar. Eljusspår vore en dröm! 
Svar på tråden tips bra vagn till 3 åring på 19kg ?