Inlägg från: honeydew |Visa alla inlägg
  • honeydew

tips bra vagn till 3 åring på 19kg ?

Kronan sulky fr 2014 tar 20 kg (och brakar nog inte ihop om barnet skulle väga 21 efter sommaren..)

• honeydew
    desperatehousewife skrev 2014-02-18 21:26:28 följande:
    varför är det så konstigt att man har vagn till ett barn som precis fyllt 3 ? vi bor på landet och har en bit att gå om vi ska gå och handla plus att jag gillar att gå promenader och då vill jag inte gärna att min 3 åring som inte alls har någon koll på trafik ska vingla på en springcykel efter smala vägar. och tror knappast hon orkar gå en promenad på 8 km utan behöver då en vagn så hon kan sätta sig i och vila benen. är det så konstigt?

Nej jag tycker iaf inte det är konstigt. Vi hade också vagn i somras till dottern och hon fyllde tre i maj. Klart om man bara ska till lekparken eller grannen så fick hon gå. Men var vi borta halva dagen så tog vi nog med den. Sen slutade hon åka efter sommaren.
  • honeydew

Orkar knappt läsa igenom alla kommentarer här, men här kommer ett tips istället! En sulky utan suflett då? Finns väl både nån brio variant och nån äldre Emmaljunga (Spider?). Om det mest är transportmedel och inte för vila/sömn så funkar det säkert.

Sen om sittdelen råkar vara några cm kortare än barnet gör nog inget, det finns ju vagnar med en "kant" nere på fotstödet och då sätter nog de flesta barnen spontant fötterna mot den, dvs ej hänger med fötterna. Då får man några cm tillgodo. Och till en återförsäljare och pröva lite vagnar!

Svar på tråden tips bra vagn till 3 åring på 19kg ?