Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Bell: Läste den inför förlossning av dottern (eller åtminstone början av den ) kanske dags att ta fram den o skumma igenom inför juni
Bara att vänta in den lilla nu och hoppas att tiden flyger fram
Bell: Läste den inför förlossning av dottern (eller åtminstone början av den ) kanske dags att ta fram den o skumma igenom inför juni
Bell13: Vi kommer att välja Danderyd igen, är mest orolig för att Sophia inte har akutsjukvård o händer någonting vill jag absolut ha det i närheten. Men har annars hört bra saker om Sophia.
Lokattis: Vad roligt men han kommer hem efter helgen o kan känna då
Äntligen är ordningen återställd. Jag är gravid efter vårt andra försök!!!!!! Blev även gravid på första försöket för cirka ett år sen. men det slutade tyvärr i MA. Nu är nästa mål att se ett litet hjärta!! Vi är så glada!!! ha en bra helg!
Tack för grattis! Upptäckte just en gul flytning. Usch, så var det ej sist. Någon som haft detta? Jag har haft bakteriell vaginos 2 ggr i höst. Men inga gula flytningar då utan vita. Vet ni om man kan behandlas mot Bv under graviditet, om det skulle vara det?
Usch, jag är så supernojig. IVF kliniken ringer inte tillbaka heller som de har lovat. Jag tror jag har bakteriell vaginos igen och har ringt dem och undrat vad jag ska göra.
Men det är inte bara det. Jag vet inte, men har fått för mig att jag inte är gravid längre. 1. Inte lika ömma och spända bröst 2. Inte illamående på morgonen längre (var bara lite innan dock, som en klump i halsen. 3. Min extremt hårda mage är som bortblåst. Har seriöst varit och gjort nummer 2, 7 ggr på ett dygn, vilket är mer än sammanlagt de senaste 7 dagarna innan.
Är på kuppen förkyld också så svårt att känna om jag har några grav symtom alls.
Dock; I morse visade gravtest starkare streck än för två dagar sedan. Och magen är fortfarande lite svullen. Och har lite större och ömma bröst. Dock inget emot hur det kändes efter Ovitrellen (AJ)
Ni som har kommit lite längre. är detta något som ni känt av och det ändå har varit ok. Kan det bero på att jag håller på att trappa ner Lutinusen?
Är det för att de andra hormonerna från hela IVF behandlingen går ur kroppen helt?
Eller kan det vara som jag är orolig för, ett missfall på g eller ett MA igen?? Hemska tanke! Blir galen! Kan inte tänka på något annat!
Kom just att tänka på Judda undrar hur det går för dig.
Har varit hos barnmorskan idag. Magen hade ökat 1 cm på 2 veckor och det var för lite tyckte hon. Måttet är bara 30 cm och hon sa att hon känner att barnet är litet. Jag har ju fått små barn tidigare 2780 g resp 3060 g och det sa jag också till henne. Hon sa att hon inte är orolig men att hon vill kolla upp så det inte är moderkakan som inte riktigt fungerar.
Det blir ett ultraljud samt flödesmätning på tisdag nästa vecka. Känns lite lyxigt att få titta in till honom en förhoppningsvis sista gång innan det är dags att föda honom.