• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-01-16 05:28:11 följande:

Hoppas du sover nu Bell! Du är ju vaken oftare är en nattammande mamma smile5.gif Grattis till vagnen. Vi fick den bara ett par dar efter mailet. Kram

Har varit vaken sedan 01.30. Vaknade och var klarvaken. Har sovit bra nån månad men nu är det tydligen dags att köra vakenmaraton nattetid. Går inte att somna.
  • Bell13
    Hoppfulla Fia skrev 2015-01-16 08:32:31 följande:
    Å. Vet precis hur du känner dig. Det är den näst bästa känslan i världen. Den bästa är när bäbisen ligger på ditt bröst och ca 10veckor.
    Gud vad jag längtar dit. Har börjat få så ont i ryggen så jag har svårt att röra mig om jag suttit en stund. Men det är ändå nedräkning nu
  • Bell13
    Hoppfulla Fia skrev 2015-01-16 20:44:19 följande:
    Jag också!! Skäms som en hund men kollar på real housewives of Beverly hills varje dag kl 16 och om jag missar kollar jag reprisen på fm dagen efter. Hahaha. Va skönt att det finns fler..
    Jag kollar också och älskar programmet
  • Bell13

Har haft svår migrän i tre dagar. Har varit förskonad till nu. Känner mig helt slut. Tror också att mitt järnvärde sjunker för jag är så trött, började igår och jag har problem att hålla mig vaken.

Migränen är på väg bort och det känns så skönt. Har också haft gröna tjocka flytningar hela dagen, känner mig så ofräsch. Ringde förlossningen men de sa att jag kan ringa mvc imorgon och åka in och ta en odling, det är inte jätteakut men att det förmodligen är svamp eller bakteriell vaginos.

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-01-18 20:01:08 följande:
    Usch, va jobbigt!! Hoppas du slipper det mer och får hjälp på

Mvc. Kram
    Sist tog de en odling men allt var bra då. Tog lactal balans igår och det har inte kommit grönt efter det. Kanske bara är obalans men vill gärna veta. Nog bra att kolla järnvärdet också det har de inte gjort sedan inskrivning.
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-01-19 10:08:45 följande:
    Men du min bm kollade järnvärdet varje gång ihop med blodtryck osv. Det ska de def kolla upp!! Kram
    Min har bara kollat blodtryck men inte järnvärde eftersom jag mått bra. Nu är det nog def på väg ner. Hade inskrivning v 11 och nästa besök v 22 efter det har jag inte varit där.

Tycker min bm är lite disträ och nonchalant så vi byter faktiskt mottagning till mama Mia Solna så det här blir sista besöket på söder.
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2015-01-19 17:43:17 följande:

Så nu är RUL avklarad och allt såg bra ut. Tydligen har jag ändå moderkakan i framvägg så det var den som gjort att jag inte känner något av bebis än smile1.gif . Var svårt att se men BM trodde att det kanske var en liten pojke som gömmer sig i min mage smile1.gif

Grattis till fint rul och till en liten prins precis som jag väntar

Hur mår du nu, mycket bättre hoppas jag?
  • Bell13
    lelle75 skrev 2015-01-20 08:22:35 följande:
    Tack Fia, här verkar det inte bli ngn mer sömn. Hon är fullkomligen täppt och fick ta upp henne igen och spola då hon grät av täppan. Får så ont i hjärtat när hon är så besvärad av näsan, hon ligger och gnyr och slår på den samtidigt, hon försöker att ta bort täppan med sina egna små händer, så hjärtskärande att se. Det är så märkligt, ibland släpper täppan av sig själv och hon kan somna om, men jag vaknar varje gång. Tror att det räknas som tortyr, somna, vakna, somna, vakna. Och sedan hålla sig vaken för att amma.. Blir nog tokig snart, förlåt om jag gnäller så mycket om det här, vet snart inte vad jag ska ta mig till :(
    Näsdroppar som är avsvällande måste ju vara bättre än att torteras av att du vaknar och inte får sova som du nog behöver.

Du är ju inte en sämre mamma för att du tar hjälp av näsdroppar en kort period. Det är verkligen jobbigt att inte få sova och med en nyfödd och allt.

Jag lider när jag är vaken på natten ibland och kan bara fantisera hur jobbigt det är för dig
  • Bell13

Fick min vagn idag. Blev så himla glad ända till jag såg att locket till liggdelen fattades hoppas inte det tar 9 veckor att få det skickat.

• Bell13
    Irma01 skrev 2015-01-20 14:43:42 följande:
    Oj, det måste ha blivit en miss när de packade...Hoppas du får den fort, men det borde verkligen inte ta 9 veckor!
    Det har nog blivit en miss. Åh hoppas den skickas snabbt. Men vagnen var perfekt, älskar den
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015