• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2015-01-20 17:00:13 följande:
    Instämmer i Irma svar men kanske ändå dags att starta en egen tråd? Vi med bebisar dominerar ju helt klart.. smile1.gif

Vad säger ni andra?
    För mig spelar det ingen roll men blir jätteglad om ni stannar. Vill ni inte stanna blir jag glad om ni meddelar trådnamn för jag vill gå över dit när min son fötts isf

Uppskattar verkligen alla i den här tråden så mycket kunskap och kloka människor.
  • Bell13
    lisodan skrev 2015-01-21 03:53:05 följande:

Hej alla gamla ruvare. Hur tidigt fick ni växtvärk? Och om embryot under en behandling ej fäst, eller blivit tidigt misfall, när började ni blöda? Jag har som mensvärk (mest höger sida) och tror varje gång jag går på toa att jag ska blöda :-/ Eller kan det vara Lutinusen? Jag som skulle ta det lugnt, nu e jag orolig o vaken...äsch....

Jag fick växtvärk i v 7 från och till. Lycka till jag håller tummarna.

Den där väntan var det värsta och att inte kunna påverka tyckte jag.
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-01-21 10:25:39 följande:
    Stackars liten. Hoppas hon kryar på sig snart!!!

Jag ammar ju varannan timme på dan bara och det funkar hur bra som helst smile2.gif Tar en kvart åt gången och kan ju amma överallt när jag är ute. I bilen, på en toa och hemma i soffan såklart eller vid middagsbordet smile1.gif Så tycker nog att det mest är praktiskt!! Att amma varannan timme på natten däremot är ingen hit men som tur är gillar ju Lovisa att sova på natten smile5.gif

Håller med dig! Tyckervi skapar en tråd till. Finns ju inget som hindrar att de som är gravida även läser i den isf.

Kram
    Kanske därför hon sover så bra på natten för att hon ammar så ofta på dagen
  • Bell13
    bullenochgrisen skrev 2015-01-20 18:11:22 följande:

Okej, jag lämnar tråden i fem månader tills jag kanske har mer gemensamt med er :)

Jag är gravid finns några till som är det.
  • Bell13
    jmt skrev 2015-01-21 18:59:18 följande:

Tack tack snälla ni. Jag kan då som sagt inte riktigt tro att det är sant. VUL blir den 29:e jan, hoppas att få se något som pickar smile1.gif

Välkommen och grattis. Ett mirakel varje gång
  • Bell13

Var hos barnmorskan igår. 29 på magmåttet det var precis på mitten på kurvan. Hade 136 i hb och 7.2 på sockret.

Fick helt enkelt 5 plus av 5 möjliga hon kände på honom och tyckte att han kändes rätt normalstor. Jag är rädd för att få ett stort barn,

Allt känns bra nu i v 31. Hur mår ni andra gravida?

• Bell13
    Blomman701 skrev 2015-01-23 07:37:55 följande:

Igår sydde jag klart mitt babynest. Det blev hur fint som helst och enkelt var det, hittade beskrivning på nätet, det blev väldigt billigt med. Jag tänker då inte köpa dyra saker som jag kan sy själv. :)

Åh vad bra bjud gärna på en bild
  • Bell13
    Blomman701 skrev 2015-01-26 10:08:07 följande:

Här kommer en bild på babynestet! Vet inte könet på pyret i min mage men jag tycker allt att det kan funka till både en pojke eller en flicka. Alternativet hade varit ett blå/vitt randigt tyg men det kändes för pojkigt. :)

Använde mig av ett gammalt påslakan så mer ekonomiskt kan det inte bli. Fick köpa skumgummi på Jysk 100 kr, en kudde för 9 kr på Ikea och lite band för 50 kr på Panduro.

phppl2T6g64162.jpg

Jättefint. Vad duktig du är önskar jag kunde sy men det kan jag inte.
  • Bell13

Har varit på informationsträff på bb Sophia ikväll. Så värdefullt och nyttigt, var ju 9 år sen snart som jag födde.

Fick boken att föda av Gudrun Abascal och den ska jag läsa ikväll.

Hur mår ni ?

• Bell13
    Sira skrev 2015-01-29 00:28:52 följande:
    Den boken läste jag inför min förra förlossning. Tyckte den var bra! Läste även hennes andra bok, "Att föda utan smärta" (tror jag den heter), också bra.
    Jag tycker att det står vettiga saker i boken. Det börjar ju sakta men säkert att dra ihop sig, 63 dagar kvar nu. Räknar inte med att han ska komma för tidigt. 
    Jag ska leta efter hennes andra bok. 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015