• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

lisodan skrev 2015-02-17 06:33:37 följande:

Usch, nu är det oroligt igen. Ljusrosa flytning på pappret när jag gick på toaletten. 7+0 idag. Det kom lite en gång näe jag torkade mig men sen inget mer. Dock mådde jag ju riktigt illa igår, ömma bröst och var så trött? Nu ett svagt illamående (har mått mest illa på kvällen under hela grav. visserligen). Förra året vid MA samma rosa flytning (säger mannen), men då hade jag ju känt några dagar/ 1 vecka innan att ngt var galet? Att symtomen försvunnit? Visst har jag nojat denna gång också, men symtomen har ju kommit tillbaka de två ggr det har känts som de försvunnit o då blivit starkare.

Kan det vara så förjävligt att det startar SAMMA dygn som syster föder den mest perfekta dotter? I såfall vet jag inte längre vad jag ska sätta mitt hopp till...det bara KAN ju inte få vara så jävligt?

Men åh vilken mardröm Rynkar på näsan hoppas det inte är någon fara och att allt ser bra ut. Har du gjort ivf eller äggdonation?
  • Bell13
    lisodan skrev 2015-02-17 11:53:19 följande:
    Hoppas hoppas att det är så för mig med! Känns bra att det inte kom mer iaf och att jag mår lite illa fortfarande. Återstå att se hur jag mår ikväll för då känner jag av mina symtom mer. Och att se vad VULet säger på torsdag. Herregud, en sån pina vi ska behöva gå igenom!
    Har en kompis som hade blödningar till och från under hela graviditeten. En del blöder ju fast de är gravida. Antar att du får progesteron och då kan man bli mer lättblödande och få lite mer sköra slemhinnor.

Att du har symptom kvar är ju ett gott tecken imorgon är det onsdag och sedan torsdag och då ska du få hälsa på hos din blivande bebis.

Kram
  • Bell13
    Blomman701 skrev 2015-02-18 07:27:37 följande:
    Om du nu är medveten om att det bara är "pepp" från läkarna kanske du kan inse att det inte bör spridas vidare eftersom det skapar oro hos andra gravida. Jag inser att du läser in vad du vill i vad jag skriver så jag säger inget mer men att du vill skapa otrevlig stämning här på ett forum som är till för gravida är för mig en gåta!
    Snälla lägg ner stridsyxan nu. Ingen vill någon nåt illa. Det här har ju blivit en höna av en fjäder.
  • Bell13
    lisodan skrev 2015-02-17 17:09:10 följande:
    Jo, det borde vara ett gott tecken att jag fortfarande känner mig illamående. (trots seaband). smile1.gif Dock ej känt mig så trött men kanske för att jag ej tagit ngn Postafen idag. Tar inte progesteron sen ett bra tag tillbaka så det kan inte vara det.

Kanske det är polypen som de hittade förra veckan? Ja, det kan vara mkt och det är bara att vänta tills på torsdag. Känns som jag håller på att tappa förståndet. Bokstavligt!

Men nu ska jag lägga mig på soffan ett tag och försöka koppla bort lite. Tack alla för input! Skönt att slippa sitta helt själv med alla tankar. <3
    Det är förmodligen polypen de hittade förra veckan. Har en annan kompis som fick blödningar pga en polyp. Hon trodde hon fått missfall men så var inte fallet. Är säkert så för dig också, att det är polypen som blöder.
  • Bell13
    lisodan skrev 2015-02-18 09:53:23 följande:
    Hoppas hoppas! Tack för pepp! I morse fick jag kväljningar av att se den smutsiga disken... Så jag lever på hoppet att symtomen är kvar! Om 24h vet vi mer... :-/
    Stort lycka till idag.
  • Bell13
    lisodan skrev 2015-02-19 09:05:23 följande:
    Stort tack. Inom en timma får vi veta. : -/ Mår illa av nervositet. Eller för att jag är gravid kanske!? smile5.gif
    Säg till henne att säga till dig så fort hon ser att hjärtat pickar så slipper du vara mer nervös än nödvändigt.

Det kommer att gå bra.

Kram
  • Bell13
    lisodan skrev 2015-02-19 11:37:32 följande:

Allt såg perfekt ut! Perfekt längd för sin "ålder" och ett hjärta som tickade så fint! Nu är chansen att det ska gå bra lika stor som för dem som allt ser bra ut för i vecka 12, sa läkaren. :) Blödningen (rosa flytning) kommer förmodligen från en hinna som släppt från livmoderväggen. (Tror det var så han förklarade det). Helt ofarligt! Nu är jag på väg till jobbet efter att vi firat med superfika på stan! Ska se om jag lyckas lägga upp en bild i bildtråden också...Åh, jag hoppas så att alla ni andra som väntar på VUL ska få uppleva denna känsla av lycka och lugn! Ha en bra dag allihop!

Vilken lättnad för dig. Kommer ihåg oroskänslan i magen som det var igår. Är verkligen glad för din skull att allt såg bra ut.
  • Bell13

V 35 idag och efter besök hos min bm kan jag konstatera att allt ser fortsatt mycket bra ut

Magen är 31 cm

Järnvärdet ligger på 121

Blodsockret var 4.5

Blodtryck på 100/65

Huvudet är ruckbart fortfarande

Hon känner att han börjar lägga på sig lite mer fett nu, att han inte var lika liten som sist och det var hon nöjd med. Känns bra nu. Nästa besök är i v 37 och då är det verkligen inte långt kvar.

• Bell13
    lisodan skrev 2015-02-20 11:56:46 följande:
    Härligt! Spännande att läsa när man själv är i början av resan...
    Det jag väntar på nu är att han ska fixera sig
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-02-20 19:45:11 följande:

Hur mår ni allihop?? :))

Ligger i influensa med hosta, förkylning och feber. Hoppas på att det går över fort
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015