• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Blomflugan skrev 2015-03-19 07:59:26 följande:

Hej alla, det var ett tag sen jag tittade in i tråden. Är i v 13 nu, magen är rejält svullen eftermiddag/kväll, har köpt mina första muddbyxor som är guld värda :) blev tvungen att köpa lite stora tröjor som döljer magen också, vill vänta nån vecka till innan jag avslöjar på jobbet. Kan inte känna någon livmoder, hur känner man den? Det är liksom mest allmänt fläsk här ;)

Illamåendet har lugnat ner sig och jag har mer energi, fick dock ett bakslag igår/idag men hoppas det är tillfälligt.

Ska på KUBen imorgon, det ska bli spännande att se den lille igen! Hoppas allt är som det ska bara.

Moolie, usch va jobbigt! Hoppas din vc-läkare sjukskriver dig, det kan ju omöjligen gå att jobba med allt det där.

Önskar dig ett stort lycka till på din kub idag, ett ypperligt tillfälle att få titta in till bebis igen
  • Bell13

V 39 nu och jag spricker snart av förväntan. Vi gjorde ett ul hos bm för att se att han ligger med huvudet ner fortfarande, det gjorde han. Han är fortfarande ruckbar och står ovanför bäckenkanalen fortfarande.

Blodtrycket är oförändrat på 100/65 och magmåttet också oförändrat på 34 cm men det är ju vanligt att kurvan planar ut så här på slutet.

Det är bara att vänta nu och 38 fullgångna veckor och bara det är ju ett mirakel i sig

• Bell13
    Kelsson1 skrev 2015-03-21 08:35:16 följande:

Bell: Tänk vad nära du är nu, tyckte att det var bara förra veckan du var helt i början smile1.gif

Nu är det inte länge kvar och varje dag är ett lotteri ibland är det toppen och ibland bara skit precis som det ska med andra ord så här i slutet

Kommer ihåg på julafton då var det 99 dagar kvar och nu bara 12 dagar.
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2015-03-21 20:03:56 följande:

Bell: Här slår det aldrig fel, mår extra illa varje lördag smile4.gif

Moolie: Varma kramar, som sagt jag satsar helhjärtat på illamåendet...

Så klart du ska må extra illa varje lördag, typ veckans bästa dag.

Ser ljuset i tunneln nu då det fötts två små bebisar i min apriltråd.
  • Bell13
    Blomflugan skrev 2015-03-22 11:58:01 följande:

KUBen gick bra, allt såg bra ut! Plutten låg och sprattlade och sträckte på benen, himla gullig! Nu ser det ju faktiskt ut som en liten människa :)

Mitt illamående var mkt bättre under ca två veckor men nu är det som vanligt igen :/ det är så tråkigt för man blir så inaktiv, har inte lust att göra något, bara ligga i soffan och må illa...

Vad skönt att kub gick bra grattis till det. Ytterligare en milstolpe att bocka av
  • Bell13
    lisodan skrev 2015-03-25 09:21:35 följande:

Usch, vaknade efter några timmars sömn vid 24tiden inatt, kallsvettig, illamående och yr. Precis så här kändes det en gång i början av graviditeten och då åkte vi in till akuten. Nu tänkte jag att jag skulle avvakta och se, och mycket riktigt mår jag bättre nu. Men det tog några timmar. Nu har jag mest vanlig molvärk och kan inte somna om. Fick också som stickningar i fötterna när jag stod upp. Nån som haft samma att ni vaknar av detta? Vad kan det vara tecken på? Brist på något? Igår var jag otroligt trött, illamående och hade som mjölksyra i benen när vi gick en lätt promenad, och vilket flås! Mer än tidigare. Ska ringa bm idag nu och höra, men osäkert när jag får tag på henne.

Jag har också mjölksyra i benen om jag står länge, skitjobbigt. Tror det har att göra med vätskebalansen i kroppen men är inte säker. Tycker det blir bättre när jag dricker mycket och efter att jag börjat med magnesium, tar 2 brustabletter om dagen.
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-03-26 14:52:25 följande:

Öppna förskolan och MVC ligger i samma lokaler. JÖSSES vilket liv! :O Det känns så avlägset fast min mage putar värre än någonsin! :P Snart sitter jag här med min egen i knät!

Att jag är gravid har jag ju fattat för länge sedan fortfarande rätt overkligt att det ska komma ut en liten pojke snart.
  • Bell13

Efter besök hos bm och genomförd hinnsvepning konstateras det att jag är öppen 2,5 cm och tappen är 1 cm och hon tror jag föder inom 1 v

• Bell13
    Lokattis skrev 2015-03-27 11:39:04 följande:
    Oh, så spännande! Gjorde det ont?
    Ja det gjorde faktiskt jätteont. Var beredd på att det inte skulle kännas alls. Skönt att det är gjort nu och jag hoppas att det ska fungera
  • Bell13
    Sira skrev 2015-03-27 13:05:14 följande:

Bell: Så när som helst nu då med andra ord! Spännande! smile1.gif

Slemproppen har gått också konstaterades när jag var inne på fl tidigare idag pga gröna flytningar som bara var svamp, helt ofarligt.

Kanske är hinnsvepningen som satt igång det hela
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015