• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Sira skrev 2015-04-02 08:26:34 följande:

Fast jag ska inte hoppa över det. Det är bara det att min man inte kan följa med utan jag får gå själv. smile1.gif När de skriver det så tydligt att barn inte får följa med tycker jag det känns fel att ignorera.

Det är ju viktigt att bm kan koncentrera sig och får jobba ostört, nog därför det står så samt att man kan ju få tråkigt besked.

Tog inte med mina heller
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-04-02 14:22:02 följande:
    Bell13 skrev 2015-04-02 08:51:08 följande:

Det är ju viktigt att bm kan koncentrera sig och får jobba ostört, nog därför det står så samt att man kan ju få tråkigt besked.

Tog inte med mina heller

Jo, de går i lågstadiet.

Det är ju skillnad på att inte vilja ha med barnen och barnen inte kan hantera situationen.

Tråkiga besked kan man få när barnen är med oavsett, möjligen sover de kanske. :) Men jag tycker inte att ett RUL är någon unik situation inom vården direkt.

Alla gör ju som de själva vill såklart.
    Vad jag menade var att man kan ju få tråkiga besked som är svåra att hantera och då kanske man inte vill ha barnen med sig. Alla familjer är ju också olika och det som passar min kanske inte passar din osv

En del är ju t ex öppna med ekonomi, sjukdom och allt möjligt inför barnen medan jag inte tycker att barn ska oroas i onödan. Har t ex inte berättat om mina tidigare missfall för barnen medan det i andra familjer säkert görs.

Glad påsk
  • Bell13

Oerhört tröttsamt och energikrävande att gå över tiden. Finns inget sätt att påskynda processen, bara den lilla som vet när den vill komma ut.

Hur har ni det mitt i påsken?

• Bell13
    Moolie skrev 2015-04-03 10:32:48 följande:
    Massera hälarna! ;) Fick det tipset av en zonterapeut! Och mycket kanel! Sex säger ju allaatt det ska funka... Men USCH så oattraktiv jag känner mig. :P Hade nog spytt på kuppen också.
    Min bm sa också att man kan ha sex pga prostaglandin i spermier kan det sättas igång. Känner mig inte alls sexuell och de senaste undersökningarna har gjort vrålont

Så less och trött nu. Hela vardagen är ju liksom pausad.
  • Bell13
    Lokattis skrev 2015-04-03 09:41:11 följande:
    Ska man inte kunna starta det hela med lite champagne? smile2.gif
    Har hört att det ska funka men vågar inte dricka alkohol. Har ju väntat så länge nu
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-04-03 13:01:48 följande:
    Vad är det för undersökningar folk får?? Jag har inte haft en enda sedan v8... :S Alla berättar om att de fått sina tappar undersökta och fått andra gynekologiska undersökningar... Jag har inte fått en enda!
    Det är ju inte standard. Jag bad min bm om en hinnsvepning och då kollade hon samtidigt om jag var öppen nåt och kände på tappen.

Vid undersökningen upptäcktes ljusgröna flytningar och jag skickades till förlossningen där jag fick lämna urin, ligga med ctg samt bli undersökt av förlossningsläkare som konstaterade svamp.

Fick också göra cellprov i v 11 då jag inte gjort det på väldigt länge.

Undersökningar under graviditet är nog mer nåt man ber om och inte nåt man får utan anledning
  • Bell13
    lisodan skrev 2015-04-03 13:55:36 följande:

Hej alla, en liten fråga.
    Ni som har haft feber under graviditeten. (Tror jag har fått det nu- men ej säker för batteriet i termometern har slutat funka. Och har känt mig febrig innan utan att det varit något).

Till min fråga: Har ni blivit väldigt röda i ansiktet när ni haft feber? Jag har tidigare märkt att jag överhuvudtaget har mycket tydligare kärl i ansiktet nu och har fått rosiga kinder- men idag är det alltså mer och på nya områden i ansiktet.

Höll också på att städa igår och fick i efterhand veta att jag städat bort nån kemikalie som anticimex använder för att ta bort kattloppor (lång historia- men kan säga iaf att vi tagit över en stuga och jag tänkte ej på detta med saneringen). Har lite småångest över detta, men försöker intala mig själv att det var flera månader sen saneringen var, så det borde inte vara så farligt nu. Men undrar om detta också kan vara anledningen till mitt röda ansikte- kanske jag fått lite på mig.

En annan fråga- hur mycket tillåter ni er till att bära? Jag bar inga tunga saker, men tillräckligt så att jag känner mig trött i kroppen idag. Jag tycker det är så roligt att flytta in att jag inte märkte hur trött jag blev smile1.gif

Hmm...alltid är det nåt att fundera över. smile1.gif

Vid graviditet är man varmare för man får en ökad blodmängd i kroppen. Har också trott jag haft feber men har alltid haft 36.6 som jag alltid har.

Fick foglossning i v 14 så jag kunde inte bära tungt knappt orkade jag handväskan.
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-04-03 18:29:13 följande:
    Aha! För det hade varit intressant att få tappen undersökt. :) Nu har jag foglossningar och känner inte vad som är vad egentligen... Nästa vecka är min vanliga BM tillbaka också! :)) Har haft henne sedan jag var 15!!

Och detta med flytningar... Jag har riktigt ONT i mina yttre blygläppar då det aldrig blir torrt där nere... Byter trosor och trosskydd ofta och ÄNDÅ blir det så... Har börjat torka med våtservetter efter toalettbesöken också... :( Några tips?
    Jag har haft mycket flytningar och använt lactal balans och då har det minskat rejält. Har tagit 1 vagitorer 1 gång i veckan i förebyggande dos. Förra fredagen sa de att jag hade svamp och då tog jag canesten 500 mg och efter 1 dag var alla flytningar borta.

Flytningar gör ju att det känns så ofräscht hela tiden. Mina flytningar blev mycket värre när jag drack äpplejuice och bröd.
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-04-03 20:14:52 följande:
    Bröd är det enda jag kan äta utan att må illa... Min kära make försöker få mig att sluta med gluten och socker... Men med min aptit går det INTE bra... :( Får fråga hos BM på torsdag... Men det är SÅ långt dit...

Upptäckte sår i underlivet nu när jag skulle gå på toa... :( Gör så ont... Kan inte sova utan underkläder på natten heller pga flytningarna...
    verkar som det är starkt och att det fräter. Hade så i början precis på insidan av låren och det var hemskt. 
    Kanske kan du lägga ett badlakan i sängen och sova utan trosor och trosskydd, kanske blir värre av att det är så tätt. 

Hatade mina flytningar det var så äckligt och ofräscht Rynkar på näsan 
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-04-04 09:47:00 följande:
    Jag använder samma som jag alltid använt... ICA basic... Ingen aning om deras innehållsförteckning...

Jag började Ju med att inte tvätta och låta underlivet "sköta sitt" så att säga... Men när det började göra SÅ ont så var jag tvungen att göra NÅGOT..
    Bell13 skrev 2015-04-04 09:24:55 följande:

verkar som det är starkt och att det fräter. Hade så i början precis på insidan av låren och det var hemskt. 

Kanske kan du lägga ett badlakan i sängen och sova utan trosor och trosskydd, kanske blir värre av att det är så tätt. 

Hatade mina flytningar det var så äckligt och ofräscht  

Sov utan trosor inatt och jag mår bättre..: men nu är det något med mitt urinrör har jag märkt... Det "läcker" en äcklig gul/vit luktfri sörja... :O Känns som om min BM får en hel del att bita i på torsdag! :/
    Be henne göra en undersökning och ev boka tid till en gynekolog som får ta odling.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015