• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Kelsson1 skrev 2015-05-20 20:00:13 följande:

Bell: bara 0,34 mg

När jag var yngre (ung ) hade jag riklig mens och skulle då äta jordgubbar för det innehåller mycket järn. Det gjorde det ju verkligen inte
  • Bell13
    linnea83 skrev 2015-05-20 20:47:42 följande:
    Ja,eller vet inte vad man gör på en hinnsvepning,men hon stack in fingrarna och kände och "masserade" upp mig på nån vänster ;)..Hade det inte gjort så ont eller om jag stått ut lite till hade hon säkert (trodde hon) fått "upp" mig lite till..
    Man lossar fosterhinnorna sveper med fingrarna runt kanten.
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2015-05-22 07:26:40 följande:

Undrar om Moolie är på förlossningen eller kanske redan fått sin lilla bebis? smile1.gif

Jag undrade precis samma sak hoppas vi får svar snart och allt är bra.
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-05-22 15:44:51 följande:
    Kelsson1 skrev 2015-05-22 13:04:54 följande:

Moolie: Så jobbigt, hoppas att hinnsvepningen gjorde sitt och bebis väljer att komma under helgen!

Jag försöker hålla ut! Ska ringa förlossningen direkt när jag vaknar imorgon. När tror ni dagpersonalen går på sitt pass? 7?
    Det brukar vara kl 7.00
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-05-23 18:01:38 följande:
    Jag ringde 6.30 och de bad mig komma vid 9. Igångsättning på måndag!
    Då blir det bebis nästa vecka
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-05-24 16:25:05 följande:
    Absolut! Vi går från två barn varannan vecka till heltidsföräldrar och trebarnsföräldrar varannan vecka. Stor omställning!
    Du kommer fixa det galant. Jag har det likadant

Jag har tur att ha samma sömnmönster som Douglas dvs somna 20.30 och vakna 05.30
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2015-05-24 08:48:58 följande:

Moolie: Så är det. Lite spännande för oss också med förändring, känns lite stort att gå från ett barn till två små smile1.gif .

Visst är det inte så långt kvar för dig heller nu?
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-05-26 02:39:38 följande:

Nu är vi fem i familjen! 150525! Fräckt datum! ;)

Stort grattis. Äntligen
  • Bell13

Grattis Moolie igen och vilket fint namn ni valt. Hade Douglas varit en flicka valde vi mellan Daisy och Liv.

Du verkar ha haft en fin upplevelse, minns min egen väldigt klart trots att han föddes för 7 veckor sedan.

• Bell13

Vad har de för åldersgräns då på bb Sophia? Hade ingen aning att de hade åldersgräns för att föda där, är ju själv 41 år i sommar.

villsågärna38 skrev 2015-06-03 13:10:35 följande:

Det är inga risker förknippade vid själva förlossningen just vid ÄD men däremot så klassas ju graviditeten som en riskgraviditet (blödningar, högt blodtryck, havandeskapsförgiftning) och då tas man inte emot på vissa ställen. Även åldern kan spela in. Hur gammal är du? Jag har ju t ex fött båda gångerna på BB Stockholm (den privata på Danderyd). Första gången var det ÄD. Sist var jag ju gravid på naturlig väg men för gammal för BB Sophia där jag annars hade velat föda denna gång (var 43). På BB Stockholm gick det dock jättebra. De har ju samma koncept men på DS finns ju även akut vård, iva osv i samma hus om det skulle behövas. Rekommendera verkligen dem om du inte får föda på Södra BB.

Sen ang min ÄD-graviditet så födde jag en månad för tidigt vilket inte är helt ovanligt vid ÄD heller har jag förstått. Sist gick jag istället över fem dar.

Kommer säkert att gå jättebra! Vilken vecka är du i nu? Vilken mvc går du på?

Kram

• Bell13
    Kelsson1 skrev 2015-06-21 11:36:51 följande:

Jag blev igångsatt 17/6 och vår lilla kille föddes 18/6, 51cm lång o vägde 3770g smile1.gif
    Blev lite drama på slutet, jag öppnade mig 2cm på tio minuter och det hann inte lilla killens kropp med så hans puls gick ner till 80 och försvann så jag fick trycka ut honom på 4 minuter utan krystvärkar. Men allt slutade väl och konstigt nog sprack jag inte alls trots dramatiken.

Säger grattis även här och vad skönt att det gick bra även om det blev dramatiskt.
  • Bell13
    emeliearcen skrev 2015-07-12 07:22:36 följande:

Vad "skönt" att höra att ni andra också upplevt det tufft i början, men att det blir bättre. Känns redan nu mycket bättre, och killen är 3 veckor idag. Han vill fortfarande sova nära, så det blir en blandning av att halvsitta upp och sova med honom på bröstet, och ligga ner med honom bredvid eller på bröstet. :)

Vi har provat minifomdroppar för magknip nu i snart en vecka, vet faktiskt inte om det hjälpt eller stjälpt. Han har fortfarande haft problem med gaser och uppstötningar, så vi ska prova att ta bort dropparna ett tag nu. Kanske vi var för snabba med att ge dem?

Jag har beställt hem tyger och grejer till att sy ett eget babynest. De som finns i butik är ju stora som en hel vagga för tusan! Den kan vi inte ha mellan oss i sängen, då får vi inte plats själva :p

Ska hoppa över till andra tråden också nu :)
    Kram!

Stort grattis till din pojke, vad ska han heta?

Jag instämmer med Linnea gällande pysventil det var jättebra för oss och hjälpte honom att få ut gaser och bajs, tror det kortade ner hela förloppet.

Välkommen till andra tråden
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-07-12 09:15:24 följande:
    Jag har läst lite om de olika ämnena i de där magdropparna... Vissa barn kan få fortsatt ont i magen pga oljan. Miniform kanske funkar för ett barn och Sempers magdroppar för ett annat barn. Om ni testat i ett par veckor så kan ni kanske testa någon annan medicin? Sempers är 100% naturlig olja.
    På min BVC sa de dessutom att man ska ha i åtanke att den ena av dem innehåller parabener
  • Bell13
    zaq1234 skrev 2015-08-12 21:13:43 följande:

Som tur var slapp jag cytotec o igångsättning, blev så glad när jag fick värkar kl 06 i fredags, klockan halv två födde jag en liten flicka. 40+5 så underbart att allt gått bra.

Har läst att ni som fått barn hoppat över i en annan tråd, vilken är den?

Grattis till din flicka vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015 heter tråden där vi skriver när barnen kommit ut
  • Bell13
    Sira skrev 2015-08-27 13:56:38 följande:

Det utvecklade sig till preeklampsi, svår sådan dessutom, så jag blev igångsatt. Det hela slutade med kejsarsnitt och även om det inte var vad jag ville så är jag i efterhand så glad och tacksam att allt gick bra med oss båda. En liten flicka fick vi. smile1.gif

Stort grattis vilken tur att det gick bra.
  • Bell13
    Fröken Smilla skrev 2015-10-11 13:10:50 följande:

Jag är på bf+1 och aningen frustrerad men lillan verkar ha det lite för bra därinne. Var väldigt orolig inatt när hon inte rörde sig, men nu på morgonen och förmiddagen har det varit full rulle. Men inget som indikerar en närastående förlossningen tyvärr...

Hej, hur går det för dig? Hoppas att du är på BB nu.
  • Bell13
    Fröken Smilla skrev 2015-10-18 08:08:00 följande:
    Jag önskar det var så, men gick tyvärr in i v 42 nu... MEN inatt släppte slemproppen och jag började blöda en del i samband med det. Igår kväll togs ctg och då var det rätt lugnt (hade börjat småblöda då), men så vid midnatt kom värkar också igång. Men behövde inte åka in eftersom det är normalt. Så nu sitter vi och väntar på att det ska komma igång på allvar. Sammandragningarna har klingat av en del, har mest mensvärk nu, men blöder lite fortfarande så det verkar ju vara något på gång iaf! Håll tummarna för ett söndagsbarn!
    Verkar som någonting händer i alla fall. Håller tummarna för att det blir bebis snart. Vet hur det är att bara gå omkring och vänta, gick över 11 dagar.

Kram
  • Bell13
    Fröken Smilla skrev 2015-10-23 07:52:24 följande:

Vår lilla tjej tittade till slut ut den 22/10 efter 63 timmars värkarbete! Skitjobbigt men lätt värt det, hon är fantastiskt!

Stort grattis. Du får berätta om din förlossning om du vill sedan när du orkar. Låter tufft med över 60 h.

Välkommen över till den andra tråden.

Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015