Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Bell: bara 0,34 mg
Bell: bara 0,34 mg
Undrar om Moolie är på förlossningen eller kanske redan fått sin lilla bebis?
Moolie: Så jobbigt, hoppas att hinnsvepningen gjorde sitt och bebis väljer att komma under helgen!
Moolie: Så är det. Lite spännande för oss också med förändring, känns lite stort att gå från ett barn till två små .
Nu är vi fem i familjen! 150525! Fräckt datum! ;)
Moolie blev det som eller dotter?
Grattis Moolie igen och vilket fint namn ni valt. Hade Douglas varit en flicka valde vi mellan Daisy och Liv.
Du verkar ha haft en fin upplevelse, minns min egen väldigt klart trots att han föddes för 7 veckor sedan.
Vad har de för åldersgräns då på bb Sophia? Hade ingen aning att de hade åldersgräns för att föda där, är ju själv 41 år i sommar.
Det är inga risker förknippade vid själva förlossningen just vid ÄD men däremot så klassas ju graviditeten som en riskgraviditet (blödningar, högt blodtryck, havandeskapsförgiftning) och då tas man inte emot på vissa ställen. Även åldern kan spela in. Hur gammal är du? Jag har ju t ex fött båda gångerna på BB Stockholm (den privata på Danderyd). Första gången var det ÄD. Sist var jag ju gravid på naturlig väg men för gammal för BB Sophia där jag annars hade velat föda denna gång (var 43). På BB Stockholm gick det dock jättebra. De har ju samma koncept men på DS finns ju även akut vård, iva osv i samma hus om det skulle behövas. Rekommendera verkligen dem om du inte får föda på Södra BB.
Sen ang min ÄD-graviditet så födde jag en månad för tidigt vilket inte är helt ovanligt vid ÄD heller har jag förstått. Sist gick jag istället över fem dar.
Kommer säkert att gå jättebra! Vilken vecka är du i nu? Vilken mvc går du på?
Kram
Önskar stort lycka till till er som snart ska föda
Jag blev igångsatt 17/6 och vår lilla kille föddes 18/6, 51cm lång o vägde 3770g
Blev lite drama på slutet, jag öppnade mig 2cm på tio minuter och det hann inte lilla killens kropp med så hans puls gick ner till 80 och försvann så jag fick trycka ut honom på 4 minuter utan krystvärkar. Men allt slutade väl och konstigt nog sprack jag inte alls trots dramatiken.
Vad "skönt" att höra att ni andra också upplevt det tufft i början, men att det blir bättre. Känns redan nu mycket bättre, och killen är 3 veckor idag. Han vill fortfarande sova nära, så det blir en blandning av att halvsitta upp och sova med honom på bröstet, och ligga ner med honom bredvid eller på bröstet. :)
Vi har provat minifomdroppar för magknip nu i snart en vecka, vet faktiskt inte om det hjälpt eller stjälpt. Han har fortfarande haft problem med gaser och uppstötningar, så vi ska prova att ta bort dropparna ett tag nu. Kanske vi var för snabba med att ge dem?
Jag har beställt hem tyger och grejer till att sy ett eget babynest. De som finns i butik är ju stora som en hel vagga för tusan! Den kan vi inte ha mellan oss i sängen, då får vi inte plats själva :p
Ska hoppa över till andra tråden också nu :)
Kram!
Som tur var slapp jag cytotec o igångsättning, blev så glad när jag fick värkar kl 06 i fredags, klockan halv två födde jag en liten flicka. 40+5 så underbart att allt gått bra.
Har läst att ni som fått barn hoppat över i en annan tråd, vilken är den?
Det utvecklade sig till preeklampsi, svår sådan dessutom, så jag blev igångsatt. Det hela slutade med kejsarsnitt och även om det inte var vad jag ville så är jag i efterhand så glad och tacksam att allt gick bra med oss båda. En liten flicka fick vi.
Jag är på bf+1 och aningen frustrerad men lillan verkar ha det lite för bra därinne. Var väldigt orolig inatt när hon inte rörde sig, men nu på morgonen och förmiddagen har det varit full rulle. Men inget som indikerar en närastående förlossningen tyvärr...
Vår lilla tjej tittade till slut ut den 22/10 efter 63 timmars värkarbete! Skitjobbigt men lätt värt det, hon är fantastiskt!