Irma01 skrev 2015-04-10 21:27:53 följande:
Bell, förstår verkligen att du är less men jag kan säga att det är bättre att det startar av sig självt. Pratar av egen erfarenhet då de satte igång mig på BF-1 då jag hade havandeskapsförgiftning och efter närmare 48 timmar av pinvärkar och ingen sömn hände NADA då kroppen var helt enkelt inte redo. Jag önskar ingen de dagarna kan jag säga...slutade med att jag fick morfin för att äntligen kunna sova.
Ett snitt är en bukoperation med alla risker som finns, så även om du vill träffa din bebis så är det ändå förmodligen bäst att vänta tills han kommer...
Dock tycker jag VERKLIGEN att du ska stå på dig angående UL om du har minsta känsla av att något är fel.
Styrkekramar och håller alla tummar att lillen bestämmer sig snarast för att dyka upp <3.
Är fullt medveten om att det är som du säger. Allt som mödravårdspersonal säger tar jag också till mig t ex att du kommer inte att gå över tiden, du föder inom 1 vecka osv. Tror att dessa uttalanden påverkat mig mer än jag tror.
Snitt är jag livrädd för och min högsta önskan är så klart att han kommer av sig själv utan yttre påverkan.
Har fått berättat för mig att igångsättning kan vara en lång process och även mycket smärtsam precis som du skriver. Med tanke på att jag fick värkar i måndags kväll var tredje minut som varade i ca 70 sek och som kändes ordentligt men som avtog efter 6 h så hoppas jag att han börjar att bli redo för livet utanför livmodern.
Har regelbundna sammandragningar dygnet runt så jag hoppas på att få träffa honom snart