• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Har drabbats av förkylningen from hell. Har varit frisk som en nötkärna hela graviditeten så åker jag tunnelbana i två dagar så kom den som ett brev på posten ligger och hostar mellan 02.00 och 04.00 varje natt och då är jag pigg sedan. T o m bebis vaknar av min hosta så han börjar att sparka runt inne i magen och då går det absolut inte att somna om.

Skulle verkligen behöva somna några timmar till då min äldsta dotter har julavslutning idag kl 13.00 och jag vill verkligen vara fräsch och alert då.

V 26 idag btw och det känns inte alls länge sedan jag skrev att det var v 25 känns som tiden bara rasar fram nu. Snart är det jul och nyår också och då kommer det nog kännas som om tiden går ännu fortare.

• Bell13
    Kelsson1 skrev 2014-12-19 08:31:28 följande:

Bell: Jag mådde rätt illa med dottern också men det var hanterbart då, kunde jobba heltid men den här gången går koncentrationen till att inte spy smile4.gif
    Hade hoppats att må bättre över jul så man fick lite mat i sig men verkar bli en avlägsen dröm...
    Håller med tidigare talare, har du testat hostmedicin? Finns ju varianter man får ta som gravid.

Sillavi: Håll oss uppdaterade.

Jag har inte tagit hostmedicin utan druckit varmt när det satt igång. Har inte slemhosta utan den är torr. Ska gå in på Apoteket idag och fråga vilken jag kan ta, detta fungerar ju inte längre.

Låter inget vidare med ditt illamående hoppas att det avtar så det inte sitter i hela graviditeten.
  • Bell13
    glader skrev 2014-12-19 05:35:42 följande:

Åh nej, megaförkylning nu!!? Så jobbigt med hostan... Antar du testat att gå upp och dricka varmt? Hostmedicin? Annars borde du ju ha nåt sånt, hosta på nätterna är extremt jobbigt och du behöver dina krafter till annat nu... Hopppas du somnar till strax, det hoppas jag göra.. smile5.gif

Har inte tagit hostmedicin utan bara druckit varmt. Har en jättejobbig torrhosta men ska in på Apoteket idag och se vilken jag kan använda som gravid.
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-12-19 10:46:00 följande:
    Om du har jättejobbigt hosta så får man ta cocciliana etyfin som gravid. Finns på recept. Tar bort hostan garanterat!! Kram
    Älskar den hostmediciner men hade ingen aning om att man fick ta den med baby i magen. Ska prova nån från Apoteket och hjälper det inte får jag ringa vårdcentralen och be om cocillana.

Tack för tipset
  • Bell13
    azurea skrev 2014-12-19 15:32:07 följande:
    Cocillana räddade mig efter förkylningen från hell som sen gick över i luftrörskatarr. Jag låg och hostade hela nätterna så jag kräktes. Tror förkylningen höll i sig 5v och hostan 2.5v. Fick medicinen sista veckan och det var himmelriket smile1.gif
    Behöver nåt som dämpar. Hostar dessutom bara på natten ett par timmar. Väcker ju hela huset och är helt död själv. I natt vaknade jag 02.00 och tittade på klockan vid 06.30 sista gången och vaknade sedan vid 8.30 så sömnen blir väldigt dålig.

Är jag inte bättre till måndag så ringer jag vårdcentralen.
  • Bell13
    azurea skrev 2014-12-19 18:31:44 följande:
    Låter ganska likt min hosta. Pratade med en kompis som är läkare på vårdcentral. Jag frågade om förkylningarna varit extra elaka i år och tydligen är det så. Många, långa och segdragna med svår hosta. Inget Apoteket hade hjälpte mig/alt kunde jag ta som gravid. Krya på dig!
    Ser överallt (vänner, instagram osv) att folk är sjuka just nu. Var på Apoteket igår och de hade i stort sett ingenting jag kunde ta som du säger. Hon rekommenderade att dricka varmt när hostan sätter i gång.

I natt drack jag varm lingondricka när jag började hosta och jag var vaken i 30 min på sin höjd sedan somnade jag om igen. Känns otroligt lyxigt att ha sovit helt ok i natt.
  • Bell13
    Längtar12345 skrev 2014-12-20 05:47:26 följande:

Rapport från BB! Bredvid mig ligger en vacker liten flicka.

Jag var fortsatt öppen 2 cm när jag kom in igår. Fick en ballong och efter 5 Tim ramlade den ut. Då tog de hinnorna och jag fick snabbt egna värkar. Så var jag öppen 4 cm. Sen fortsatte jag med lustgas och öppna mig 1 cm/till. Runt kl 23 börja krystvärkar och tjejen kom ut efter 20 min med kryssningar. Vi mår bra men jag lite trött efter att ha jobbat hårt i över 12 tim sjukt ofattbart. Kramar till er för all stöttning.

Stort grattis till din dotter hoppas ni mår bra båda två. Kram
  • Bell13
    Moolie skrev 2014-12-20 11:51:57 följande:

God jul och gott nytt år på er allihop!! :)

Hoppas vi alla får en lugn och fridfull jul! :)

Kram!

God jul och gott nytt år. När det blir gott nytt år vet vi att det inte är långt kvar till våra guldklimpar är färdigbakade.
  • Bell13
    Bengalen skrev 2014-12-20 15:48:27 följande:
    villsågärna38 skrev 2014-12-20 13:04:46 följande:Avslaget som det heter är ju blod och sårvätska man blöder i flera veckor efter förlossningen. 4-6 veckor efteråt år det vanligt att man kan blöda (även upp till 8 veckor) och det kan komma bra mycket första veckan. Det kommer från såret där moderkakan lossnat i livmodern och har inget att göra med om man föder vaginalt eller gör kejsarsnitt. Får man inga eller små bristningar så blöder man ju inget av själva den vaginala förlossningen.
    Tack för infon tjejer! Glad

Nu har jag i alla fall införskaffat ett första paket förlossningsbindor så jag är redo för den kommande floden. På tisdag morgon är det dags att sätta kniven i buken! Skrattande Snacka om nedräkning nu.

Så underbart för er önskar alla lycka till som finns.
  • Bell13

Precis kommit hem från närakuten. Kände att jag inte orkade en sömnlös natt till. Fick cocillana. Känns inte alls bra egentligen att stoppa i mig morfinbaserad medicin men tar den när jag vaknar inatt och kan förhoppningsvis somna om snabbt.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015