villsågärna38 skrev 2014-11-27 13:31:34 följande:
I know the feeling
I vanliga fall när vi inte är sjuka funkar det jättebra. Vi har kommit in i våra rutiner
Storasyster går mån-fre 9-15 på dagis. Jag hämtar och lämnar men bil el vagn. Var trixigare första veckan men sen fick vi till det
Får klämma in två amningar på morgonen ( hon ammar ca 20 minuter åt gången) och så somnar Lovisa när vi går/åker. Den elektriska babysittern är guld också för att hinna äta frukost osv på morgonen. Vi brukar vakna vid 07 och så ammar jag i sängen medan vi kollar film och myser. Går upp vid 7.30. Sen är det frukost och fixa till sig lite snabbt. Amma igen och kläder på (jippie för galon osv
) iinnan vi åker vid tio i el går vid kvart i. Första veckan blev det bil varje dag. Hann aldrig gå för det tar fem minuter extra
Ha, ha!! Men sen fick jag kläm på det
De timmar jag har på dan med ett barn känns som semester (om hon inte skriker hela dan vill säga). Lovisa anpassade sin sömn efter ett par veckor så hon vill sova runt 9 och 15 numera. Brukar alltid sova en timme el två sen när jag hämtar så då får jag och storasyster egen tid. Lyx!!! Kommer säkert att gå kanon för er med. Man vänjer sig men det heter ju inte Tvåbarnschocken för inte. Den inträffar definitivt då de blir sjuka om den inte gjort det innan. Har ju inte direkt träffat min man mkt den här veckan
Men på det hela taget är det helt underbart!!!
Kram
Det låter som hon gillar babysittern från Mamaroo
ångrar inte att jag köpte min och hoppas vår baby också ska tycka om den.