• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

En akut fråga. Är det nån som har eller haft mycket flytningar? Mina är frätande mot huden och jag är knallröd och det gör så ont så jag gråter. Det kliar hela tiden och det luktar surt med inslag av jäst.

Har provat lactal vagitorer men det blir inte bättre

Är detta normalt eller bör jag uppsöka gynekolog för undersökning och odling?

• Bell13
    Hoppfulla Fia skrev 2015-01-05 19:02:41 följande:
    Fy, låter jobbigt. Jag skulle ringa mvc och höra i morgon. Hoppas det inte är ögon fara och snabbt åtgärdat.
    Ska göra det. Är så mycket flytningar så det går igenom trosor och jeans.
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-01-05 19:08:41 följande:
    Inte normalt. Kolla hos läkare/ gyn. Låter som svamp. Hoppas det ger sig snart! Kram
    Det går igenom trosor och jeans så det är oerhört mycket. Så jobbigt att aldrig känna sig fräsch
  • Bell13
    Sillavi skrev 2015-01-05 20:54:08 följande:
    Åh låter inget vidare. Hade bett mvc undersöka mig om jag var i din situation.
    Jag ska ringa imorgon. Helt vidrigt och det bränner som eld har svårt att gå.
  • Bell13
    glader skrev 2015-01-05 22:04:57 följande:

Bell - jag hade sådär typ andra hälften av min graviditet... Extremt mycket flytningar, trodde ibland vattnet hade gått!! När det blir så mycket blir det ju gärna lite bakterietillväxt också smile4.gif och svamp. För mig var det mest bara oerhört jobbigt och ofräscht men jag hade inte den där brännande känslan så tycker absolut du ska kolla upp det. Testa diflucan så länge om du inte får läkartid direkt!

Har haft mycket flytningar genom hela graviditeten men det eskalerade igår kväll. Ibland är det vattnigt men mest som filmjölk och vitt och grynigt.

Tack för tipset ska testa om jag inte får tid direkt, är ju röd dag imorgon :-/
  • Bell13
    Danisen skrev 2015-01-05 22:42:34 följande:

Tror endast att det är Canesten som är receptfritt man får ta mot svamp mest för info smile1.gif

Pevaryl, är inte det ok att använda?
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-01-05 23:20:34 följande:
    Du har ju passerat v 24 och ska ju inte söka gynakuten längre om du får problem med din graviditet. Ring din förlossning imorgon och hör med dem. Kanske de kan hjälpa dig på mottagningen? Alt sök närakuten. Om du har ont och det svider så är det ju inte bra att gå med detta. Vita och gryniga flytningar låter def som svamp. Kram
    Gjorde som du sa och de frågade om jag bytt tvål nyligen och det har jag gjort, fick ny i julklapp av min dotter. Hon sa att när man är gravid är man känsligare mot sådana saker. Hon tyckte jag ska prova med lactal balans. Hon sa också att eftersom jag hostar en del på nätterna kan det bli lite urinläckage som är så lite att jag inte märker det och att det kan vara/kännas frätande.

Jag gör som hon säger och jag duschar med kallt vatten med jämna mellanrum för det lindrar lite samt sköljer bort lite
  • Bell13
    Irma01 skrev 2015-01-06 11:04:49 följande:
    Hoppas verkligen det hjälper, låter hur jobbigt som helst. Ja, man ska vara försiktigt med tvål i den region när man är gravid. 
    Jag tänkte inte ens på att det kunde vara så. Har ju inte varit känslig för vare sig byte av tvättmedel eller duschtvål tidigare. 

Har tagit en lactal balans på morgonen och hoppas att det räcker med det om inte så ringer jag till mama mia imorgon och ber att få komma in så fort det går. 
  • Bell13
    Lokattis skrev 2015-01-06 11:23:24 följande:

Bell13: Usch, så jobbigt... Hoppas att råden du fått hjälper snabbt.

Själv börjar jag bli lite smånervös inför RUL... Vi ska dit den 13/1 och som tur är har vi fått en morgontid. Jag är fortfarande orolig att det ska ha dött därinne, trots att jag fortfarande mår illa då och då och magen nu har börjat växa. Det känns liksom fortfarande så overkligt!

På förlossningen trodde hon att det skulle hjälpa med lactal balans om inte ringer jag till mama mia imorgon. 

Jag vet känslan av oro under graviditet och i synnerhet inför ultraljudsundersökningar. Jag har också haft katastroftankar innan och har tänkt att bebisen har dött men det har den ju inte gjort. 

Hoppas du känner dig lugn när du gjort ultraljudet, nu är det säkert inte så lång tid till du känner fosterrörelser heller. Jag blev mycket lugnare när jag började känna honom regelbundet. 
  • Bell13
    Lokattis skrev 2015-01-06 17:08:43 följande:
    Ja, det känns som att jag kommer kunna tro på det efter RUL - även fast jag kanske inte fullt kommer att inse vad som händer förrän förlossningen är över Moderkakan ligger i vägen för mig så BM sa att det kunde dröja lite innan jak kände nåt. Tack för dina lugnande ord!
    Min moderkaka ligger också i framväggen och det tog lite längre tid innan jag kände rörelser men nu är det full cirkus där inne Glad

Det är ju svårt att ibland förstå att det som rör sig i magen ska komma ut och vips är man en liten familj eller kanske stor familj som i vårt fall med tre barn. Just nu känner jag mig helt slut både fysiskt och psykisk det börjar bli tungt och jag vill bara att det ska vara dags nu nu nu ... det känns som hormonerna stormar precis som det kändes de första 12 veckorna. 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015