• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Danisen skrev 2014-10-23 10:25:22 följande:

Vi har en mamaroo smile1.gif . Köpte den av ett par vänner som använt den till ett barn i ca 6 månader. Den är väldigt omtyckt smile1.gif . Dem brukar finnas på blocket emellanåt. Den kan man sälja sen igen och få igen liten slant. De kostar ca 2800:- nya nu. Vi gav 1500:- hittar ni till bra pris så köp. Bebisar älskar dessa. Den får användas direkt från födseln upp till 9kg smile1.gif .

Ska önska i julklapp om jag inte hittar
  • Bell13
    bb2014 skrev 2014-10-25 00:17:42 följande:

Lergigan är ju egentligen en insomningstablett (inte sömntablett) som används som ångestdämpande. Jag har den istället för Atarax under graviditeten, som ger fosterskador.

Den sänker pulsen och man blir ju trött. Och ett plus är att den tar illamåendet. Jag åt Lergigan de dagar jag var hemma från jobbet pga illamåendet och tog en "paus". Får inte ta dem när jag jobbar då jag är i säkerhetstjänst.

Lergigan comp innehåller som sagt koffein och jag hissar att det är så liten mängd att det är ok? Man får ju dricka tre koppar kaffe om dagen. Men är man kaffedrickare kanske man ska prata med läkaren.

Jag tog lergigan comp under de första 12 veckorna och blev supertrött av dem. Spelade ingen roll att jag tog den på kvällen jag somnade ändå. Undrade faktiskt lite varför den innehöll koffein och nu fick jag svar på det :)
  • Bell13
    Jenkis skrev 2014-10-26 07:54:45 följande:

Man är ju rolig som förälder smile1.gif

Först oroar man sig för att ungen får för lite mat och är helt rabiat. När man sen i ren desperation tillslut efter en helkvälls amning häller i honom lite ersättning och han fortfarande inte är nöjd, häller i så mycket han vill ha på vinst och förlust, så att han blir jättenöjd och somnar som en stock och sover SJU timmar i sträck, jaha, då är inte det heller bra. För så bra får man ju inte sova... smile1.gif

Varför kan man inte ta denna underbara natt och bara konstatera. Ja tack! Det var mycket välbehövligt för min kropp att få vila och läka. Nej, nu skall man oroa sig för att det blev för mycket sömn för lite herren som är helt nöjd nu igen efter en rejäl morgonamning. smile1.gif

Igår var det vägning och han har vänt och gått upp 100 g, så vad sjutton bryr jag mig för? Det här med ersättning/amning måste vara en av de grejor som ger föräldrar mest dåligt samvete på något sätt. Jag blir så trött på mig själv att jag rycks med av allt tyckande och får dåligt samvete. Vi har ju hittat ett sätt som för tillfället funkar i vår lilla familj och William mår ju bra!

Jag har aldrig själv förstått amningshetsen/hysterin som råder. Tror det är bra att slappna av lite grann precis som du gjorde nu :)

Tror verkligen inte att amning passar alla.
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2014-10-26 09:45:32 följande:

Hej alla, läser alla inlägg men mår fortfarande så dåligt att jag orkar inte riktigt med att kommentera smile4.gif
    Tog Lergigan comp igår vid två tillfällen men blev så skakis av de att jag inte vågar ta mer. Vet inte vad jag ska göra med illamåendet nu när jag inte verkar tåla medicinen mot det heller. Kommer inte kunna jobba i veckan om det fortsätter såhär. smile4.gif

Kan det vara så att du reagerar på koffeinet? Är man inte van att inta koffein kan reaktionen bli att man blir skakig, snabbare hjärtaktivitet och i sällsynta fall även hjärtklappning.
  • Bell13
    Danisen skrev 2014-10-28 06:03:26 följande:

På väg till förlossningen nu. Halleda va nervöst Det är... håll tummarna smile1.gif

Stort lycka till i dag. Vem vet det kanske redan är klart och du har fått träffa den lilla :)
  • Bell13
    bb2014 skrev 2014-10-28 12:42:18 följande:

Bell13, förresten går du på Mama Mia Söder? Där går vi med :) Har Ulrika som bm, gillar henne massor!

Vi har bokat in oss på förberedande förlossningskurs och amningskursen på Huddinge sjukhus i januari :)

Tänkte gå Profylaxen också. Min sambo är sjuksköterska. Men det kan vara bra med lite förberedande team work ändå. :)

Och har nån här fött på SÖS BB? Tänkte välja det då det är närmst och att deras patienthotell verkar bra (om nu förlossninge blir normal ...ta i trä)

Jag går på mama Mia på Söder, är väldigt nöjd än så länge. Min bm heter Tuula en pigg dam i 50årsåldern med knallrött hår :)

Jag har fött båda mina barn på SöS men det var längesen nu, då fanns det inte patienthotell där. Första gången fick vi eget rum och andra fick vi dela med en hypernervös nybliven mamma som pratade i sin mobil dygnet runt. Jag åkte dock hem efter 1 natt så det var lugnt ändå.

Jättebra barnmorskor hade jag under mina förlossningar, kommer aldrig glömma dem. Min första hette Linda Sundblad och min andra hette Anne Segelskär helt underbara var de.
  • Bell13
    bb2014 skrev 2014-10-28 14:13:47 följande:
    Också nöjd med Mama Mia Söder! Då gar jag sett din bm :)

Vad bra med SÖS! Nu ska man få eget rum (dusch/WC i korridoren) Patienthotellet är bemannat 24/7 och har en bra restaurang utan "sjukhusmat" En vän födde där för ett tag sen och var supernöjd med personal och eftervård.
    Jag var också supernöjd. Jag bor i Solna numera då jag kommer välja bb Sophia som förstahandsval. Har också gått på ivfkliniken på Sophiahemmet tidigare så jag känner mig hemma i den miljön :)
  • Bell13
    Danisen skrev 2014-10-28 14:35:29 följande:

Vi har fått en liten flicka <3 3158gr vägde hon. Har inte kunnat mäta henne än. Allt har gått bra. Kejsarsnitt är ju inte en dans på rosor direkt. Men vi mår bra. Har ont i såret men de gör ingenting vår prinsessa mår bra och är hos oss. Just nu sover hon bara. Hon har ätit lite innan. Sen somnade hon gott brevid mig smile1.gif . Kan inte fatta att hon är vår.

Grattis :) blir helt tårögd så fort nån skriver att de har fött :)

Du verkar under omständigheterna må bra och är säkert helt överlycklig.

Jag själv går in i v 19 på fredag så snart är det halvtid :)
  • Bell13
    emeliearcen skrev 2014-10-29 10:13:51 följande:

Vi plussade i lördags, efter vårt första IVF. Det känns fantastiskt, sjukt och overkligt. Kan det verkligen fungera såhär bra? 

Nu inväntar vi tid för första ultraljudet för att förhoppningsvis få se ett litet tickande hjärta.

Samtidigt som jag känner mig lycklig, lugn och avslappnad, så kan man inte låta bli att tänka "tänk om det inte stannar kvar.. tänk om det blir missfall". Är det någon som vet någon statistik på hur ofta det händer?

Grattis till alla plus, och självklart även till er som redan fått ut era små knoddar <3

Stort grattis till plusset. Välkommen hit också så klart.

Jag har gjort tre fulla ivf och ett frysförsök blev gravid på två av dem och fick lika många missfall. I somras blev jag gravid helt spontant och är nu i v 18.

Det sägs att var fjärde kvinna kommer att få missfall så risken finns ju där.

Försök njuta av din graviditet om du kan :) jag har katastroftankar emellanåt men slår sedan bort dem. När man gör ivf får man ju alltid ett tidigt vul för att se så hjärtat slår, det sitter rätt och att det växer i normal takt.

Jag håller tummarna för att allt går bra.
  • Bell13
    emeliearcen skrev 2014-10-29 11:35:37 följande:
    Trist med två missfall, men så otroligt roligt att ni lyckades på egen hand!!! Grattis. Vecka 18, snart halvvägs! Så himla kul!!
    Jag har två barn sedan innan men när vi försökte (ny partner) så gick det inte. Vi vände oss till ivfklinik för vi ville inte chansa längre och jag var 38 år när vi vände oss dit. Efter alla missfall så sa jag att nu tar vi sommarlov från allt och går vidare med äggdonation i höst. Sedan kom inte mensen och när den var 1 v sen testade jag och plussade och var i total chock.

Nu har vi ultraljud på onsdag och är då nästan halvvägs.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015