-
I morse när jag nös kom det lite urin. Så ofräsch jag kände mig :( är i v 15 idag så det kom tidigare den här graviditeten. Som tur var så var jag hemma så hoppade in i duschen och bytte trosor och byxor.Hoppfulla Fia skrev 2014-10-02 21:00:59 följande:skönt att höra att fler läcker.... Jag pinkade på mig både i går och alldeles nyss. Känns så där kul
-
Finaste skötväska jag sett. Underbar en sådan vill jag ha.Sillavi skrev 2014-10-03 13:01:33 följande:
Jag bara älskar Elodie details. Vet att jag gjort många fynd på Campadre när dom har sina kampanjer. Har fort mössa och tossor från en kollektion som släpptes för 3 år sedan - folklore rose. Sen har jag en åkpåse i Cherry Blossom birds. Men är det en pojk så åker dom ut på tradera
Annars är jag sugen på en sån här skötväska http://lekmer.se/barn-och-baby/barnvagnar-o-barnvagnstillbehor/skotvaskor/silver-cross-sk%c3%b6tv%c3%a4ska-elegance-Cream Men vet inte om den kanske är för liten!
Sist hade vi en billig från Ullared som funkade alldeles utmärkt. Men denna ggn vill jag vara lite lyxig och unna mig en dyrare
-
Vad underbart att det gick bra :)Moolie skrev 2014-10-03 13:45:07 följande:
Fick ett litet bultande hjärta på vårt första VUL idag v7+4! :)
-
Vi är ganska lika i gravlängd, är i v 15 nu :) Jag har rul om 4 v precis och längtar dit. Ska du kolla upp könet? Det har vi tänkt att göra, är så nyfiken och lite otålig den här graviditeten.bb2014 skrev 2014-10-05 22:15:13 följande:
Hej alla,
Vad ni skriver mycket! Har läst ikapp en del och håller tummarna för er som är så nära målet nu, heja!
Går in i vecka 18 i morgon, så det är en bit kvar RUL om två veckor, ser fram emot det massor! Efter RUL påbörjar vi alla inköp, även om jag erkänner att jag tjuvkikat på allt från barnvagn till tapet till barnrummet. Men det känns ändå bäst att veta att det är OK, även om en aldrig kan vara säker.
Vi hade en jätteskön semester i Malaysia och jag orkade både vandra och snorkla och hänga med. Trots ruskig värme och hög luftfuktighet. Har mått toppen och mår riktigt bra nu med, så det känns skönt. Kände första sprattlet i slutet av semestern, som en liten fisk. Så det var också fantastiskt.
Åkte dock på en riktig förkylning när vi kom hem och var sängliggandes en vecka. Var hos läkaren för att få sjukintyg och hon var så rolig "oj är du gravid också, jag sjukskriver dig hur länge du vill" ...nja, två dagar till räcker
Annars är det väldigt mycket barnsnack på jobbet. Vi är en stor arbetsplats och många känner man bara ytligt. Men alla börjar prata graviditet nu när jag är där och ska komma med råd osv. De vill ju bara väl, men ibland blir jag ruskigt trött på det.
Såg att ni pratade igångsättning osv. Är det någon som vet om man fortfarande bara får gå en vecka över tiden vid IVF i Stockholmsläns landsting? Eller räknar de, det som normal graviditet? Tänker eftersom de är så noga med att inte flytta bf vid ul osv. Samtidigt är ju en vecka hit eller dit inte så mycket.. men det är ju skönt att minimera att går över tiden. Just nu räknar jag kallt med att bebis kommer komma sent. Tror inte jag haft en enda vän som inte gått över tiden med första barnet.
Tänker att om jag är inställd på att hen inte tittar ut i tid så blir jag inte lika galen, även om jag vet att det nog inte hjälper!
Hur är det med tröttheten för dig? Min trötthet blev bättre och jag var full av energi och fick tillbaka livet. Nu är tröttheten tillbaka igen. Känns lite tungt att behöva sova middag och ändå somna 21.00 varje kväll. -
Vi ska ta reda på könet vi också, vi är båda alldeles för nyfikna för att låta bli.bb2014 skrev 2014-10-06 14:49:06 följande:Åh kul! 3 veckor emellan då, vi hör RULet i vecka 19 (18+3) :)
Vi har tänkt ta reda på könet. Inte för att det spelar någon roll (såklart), men jag tänker att vi knyter an mer och det blir liksom mer "verkligt" :) Hur ska ni göra?
Jag har känt mig pigg sen v. 11. Men också känt att jag får dra ner på tempot. Fast jag kan vara vaken länge. Vaknar tidigt också. Sen kan det vara för vi gick upp tidigt på semestern, så det ligger kvar.
Men som villsågärna38 skrev, det är väl Hollywood-graviditeten nu. Njuter av att ha fått mage, stora bröst, fin hy och fint hår :D
Däremot äter jag mer nu. Känner mig konstant hungrig. Som tur var inget skräpmats sug. Mycket frukt och grönt ....och kimchi!! Gillat det innan, men nu blir jag sugen på det. Starkt och surt :)
Jag äter massor också är verkligen hungrig dygnet runt. Har fått sug efter grädde förmodligen för att barnet lagrar mycket kalcium nu.
Har gått upp 5 kg hittills och är rätt nöjd med det, tror jag landar på 15 - 20 kg totalt :) -
Alla förstföderskor har inte långa förlossningar. Min första förlossning varade ca 8 h och den hade nog kortats ner om jag bara hade fått komma in tidigare, det var fullt överallt i Sthlm då den 18 februari 2002. När jag kom in tog det bara 15 minuter så var hon ute.Danisen skrev 2014-10-07 09:54:01 följande:Jadå jag var hos bm igår fm. Alla tester var jätte bra så fick okej stämpel på rumpan . Hade jätte mycket sammandragningar när bm klämde och kände på magen. Igår kväll hade jag faktiskt ont på riktigt flera gånger så fick ställa mig och hänga på köksbordet tills det släppte så det gjorde mer "ont" än molvärk / mensvärk.
I natt gjorde det inte så ont. Jag tror som Jenkis att din lilla buse kommer i princip utan förvarning .
Min mamma berättade i helgen att hennes längsta förlossning av oss 4 syskon tog 5h. Och det var med sista . Det gav mig lite mer hopp om att alla först föderskor inte behöver ha jätte långa/utdragna förlossningar, tack och lov . Kram
De tog hål på hinnorna 03.47 och hon var ute 04.02
Håller tummarna för att det inte blir så långdraget för dig -
Åh jag lider med dig. Trots att man vet att de flesta barn inte kommer på utsatt datum vill man ju ändå föda på det datumet som senast.villsågärna38 skrev 2014-10-07 07:57:54 följande:
Värkarna jag hade i helgen var nog bara förvärkar. Ingen latensfas i sikte. Helt händelselöst igår kväll och i natt Nu hoppas jag på hinnsvepningen i em. BF +1 idag!! Hur är det med dig Johjen? Kram
Jag håller tummarna för att Bambi kommer den här veckan.
Kram på dig -
Hoppas allt är bra och att allt går som det ska.glader skrev 2014-10-07 10:20:28 följande:
Jaha, då var jag på förlossningen igen... Blödning och dessutom vattenavgång så nu blir det snitt inom några dagar!!
-
Det som vsg beskriver är nästan dykmetoden som går ut på att man dyker ner/in i värken och möter den genom att vara så avslappnad som möjligt. Finns de som säger att gör man det försvinner smärtan vilket är bullshit. Det funkade för mig att andas mig genom värkarna fram till jag var öppen 9 cm då var det ett helvete fram till jag fick börja krysta.johjen skrev 2014-10-07 10:45:29 följande:Bra skrivet! Precis vad jag behövde läsa nu!
Kram -
Ja de är rätt lika varandra :) nästan sammavillsågärna38 skrev 2014-10-07 13:33:49 följande:Det jag beskriver är Föda utan rädsla-metoden. Den är lite lik dykmetoden men inte samma. Den funkade kanon för mig men hade då även hjälpa av doula plus maken förstås och sen övrig personal med såklart. Men framför allt doulan var fantastisk på ett få mig att slappna av, hjälpte hur mkt som helst. Om jag hade klarat det lika bra själv vet jag ju dock inte men kan iaf intyga att det funkar om man gör rätt. Kram