• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Judda skrev 2014-10-16 12:02:43 följande:
    Jag har haft väldiga problem med foglossning, men är nu mkt bättre tack vare kiropraktik! Hade det inte varit för det hade jag fått gå sjukskriven, men nu jobbar jag på som vanligt (är i vecka 26 imorn.) Jag går en gång i veckan hos kiropraktorn just nu och det kostar ju lite men det är det helt klart värt! (Och billigare än sjukskrivning.)
    Har fortfarande ont i vissa rörelser och kan inte gå med långa kliv, men innan gjorde det ont konstant, även i vila, och det gör det verkligen inte nu.
    Kolla upp en kiropraktor med specialutbildning på graviditetsbesvär. Min är specialutbildad inom just foglossning och SÅ duktig! (Bor i Gbg, så om du bor i närheten, hör av dig så får du namnet.)
    Tack för tipset. Bor i Sthlm så Gbg blir för långt. Nu vet jag vad jag ska göra i alla fall :)
  • Bell13
    bb2014 skrev 2014-10-16 12:48:17 följande:

RULet gick jättebra! Allt såg fint ut och bebis var väldigt aktiv. Rätt storlek också för v. 18+3.

Och vi fick reda på att vi väntar en dotter!!

Nu firar vi med fik och mys på stan. Är båda två lediga. Svävar lite på moln!

Grattis :) min tur om 2,5 v ska bli skoj att få kika in till den lilla igen.

Hade ni gissat på könet innan?
  • Bell13
    Sillavi skrev 2014-10-16 13:11:12 följande:
    usha då smile4.gif låter som foglossning. Gå till en sjukgymnast och be dom kolla vilken grad du fått och om du har det fram, bak elr båda. Har du enbart bak så kan akupunktur hjälpa. Det gör det för mig, rena dunderkuren. Sen kan foglossning komma och gå. Men ändå bra kanske att få lite tips och råd på hur du ska förhålla kroppen till smärtan och vilka rörelser man ska försöka undvika.
    Gör det ont med akupunktur? Är livrädd för nålar.
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-10-16 19:12:09 följande:

Ny bebisbild i Bildtråden smile1.gif

Vilken fin liten dotter ni fått.
  • Bell13
    Lokattis skrev 2014-10-17 10:58:26 följande:

Hej på er allihop!
    Det är så roligt att läsa om er alla, även om jag känner att jag inte har så mycket att bidra med i diskussioner om förlossning och amning smile5.gif

Idag är jag i v 6+4, och jag hoppas verkligen att jag inte ska få dricka vin förrän i juni eller så (även om jag blir lite sugen när ni börjar diskutera vin och bubbel!). Är så sjukt trött, hela tiden. Helt hopplöst, sitter och somnar på jobber framför datorn... Dessutom mår jag illa, som en konstant åksjuka - fantastiskt mysigt! smile1.gif

Jag har dessutom ökat upp min Levaxindos från 25 mikrogram till 50 mikrogram, och fryser inte lika mycket som för en vecka sedan. Hoppas att det ska stabilisera sköldkörtelvärdet... På måndag blir det inskrivning på MVC och den 28 okt är det dags för VUL. smile1.gif Jag valde att kontakta MVC innan VUL med tanke på min hypotyreos.

Men grattis till illamående och trötthet för mig är det tecken på att allt står rätt till i magen. Jag gick in i v 17 idag och längtar ihjäl mig efter rul.

Vad spännande med inskrivning och vul för dig :)
  • Bell13
    Lokattis skrev 2014-10-17 14:30:26 följande:
    Men precis, man får se det så! När är det VUl för er? Borde inte vara så långt kvar? Fast jag kan tänka mig att du tycker att det är på tok för länge? smile5.gif
    Har rul nästa onsdag så det närmar sig nu. Är så nyfiken på om det är pojke eller flicka vi väntar.
  • Bell13
    Lokattis skrev 2014-10-18 13:09:34 följande:
    Spännande! Är det ert första barn?
    Det blir mitt tredje barn. Har två döttrar sedan tidigare 12 och 8 år gamla. Däremot blir det min sambos första barn så allt är nytt för honom.

Tog inte reda på kön när jag väntade mina döttrar men vi vill göra det den här gången. Jag gissar på flicka och min sambo på pojke.
  • Bell13
    Moolie skrev 2014-10-18 16:17:45 följande:

Kommer bli sjukskriven för graviditetsdepression nu i några månader...

Vad hemskt det låter med graviditetsdepression. Hoppas du snart mår bättre.
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2014-10-21 07:52:22 följande:

Hej, får man ansluta sig?
    Jag är rätt nygravid (5+5 idag om jag har räknat rätt) efter FET.
    Jag har en dotter sedan tidigare som fyller 3 i december (även hon efter IVF).

Välkommen hit :)
  • Bell13
    Moolie skrev 2014-10-21 09:14:18 följande:
    Tack!! Jag känner att ett VUL hade förbättrat mitt mående. Nu sitter vi och väntar i receptionen...! :)
    Lycka till. Hoppas allt är normalt där inne.

Känner igen din oro och är säker på att det kommer kännas bättre för dig efter undersökningen.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015