• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-10-11 09:43:32 följande:

Nu är Bambi också här!!!! smile1.gif

Vaknade av första värken 03.35, var inne på BB en timme senare och då var jag redan helt öppen och 05.47 var hon här! Prinsessa nr 2! 3650 kg och 51 cm smile1.gif

Gick väldigt snabbt den här gången men samtidigt jättebra. Förvärkarna jag haft sista veckan hade nog mjukat upp ordentligt för allt gick liksom mer i ett nu när det väl satte igång. Behövde inte sy ett stygn och hade lustgas en halvtimme innan krystvärkarna. Resten klarade jag med hjälp av underbar man, doula och jättefin barnmorska och undersköterska som var hos oss hela tiden. Amningen har redan kommit igång också och nu sover hon som en stock! Vi har det så mysigt och stannar här till imorgon iaf.

Kramar till er alla

Stort grattis. Vad skönt att det gick fort men också skönt att du hann in till sjukhuset.

Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-10-11 11:34:04 följande:
    Tack!! smile1.gif Eller hur!! Fick värkar varannan minut i bilen, och varje minut i hissen på vägen upp. Var var 5e minut då vi åkte hemifrån smile5.gif
    Men herregud! Det var supersnabbt. Hur kändes det för dig? Gick det för snabbt eller kändes det som du hann med också?

Vad skönt att du slapp gå sönder också, jag klarade mina båda förlossningar utan bedövning och att gå sönder också, var min största skräck att behöva sy.

Grattis än en gång vilken lycka för er att hon äntligen är hos er nu.
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-10-11 14:00:13 följande:
    Jo jag hann med men var lite skrämmande faktiskt ett tag. Vår doula var på plats 15 min efter oss på BB och det var jätteskönt. Hon fick mig att slappna av och inte bli rädd. Men glad att det inte gick lika snabbt förra gången. Det hade jag inte velat. Gick på 8 tim då, rätt lagom för en förstföderska.

Förra gången sprack jag lite men inte farligt alls och kändes inte att sys. Men då drog de ju även två drag med minsta sugklockan pga felriktad svanskota, de sista två krystvärkarna. Svanskotan kände jag inte av alls den här gången vilket var jätteskönt. För att undvika att brista fick jag däremot krysta ut huvudet på två värkar. Trodde jag skulle explodera då halva huvudet var ute och jag skulle hålla emot och vänta på nästa värk. Hjälp! Men då hann ju vävnaderna med att töja ut sig så det var jättebra. Gjorde att jag inte sprack. Man får lita på sin barnmorska helt enkelt. Hon var jättebra på att hålla emot innan med varma handdukar också. Så skönt då man krystar.

Tänk att om någon månad är det dags för dig igen!! Tredje gången Wow!!

Kram
    Det blir leverans till påsk Hjärta men jag längtar redan ihjäl mig och tror att jag känner små fosterrörelser. Jag kan inte härleda det till något annat som t ex tarmrörelser. Det spritter till ibland väldigt långt ner i magen och jag tror att det är min lilla bebis som gör volter. 
    Låter som du hade en fin förlossning och det är ju helt underbart. Kram
  • Bell13

Jag har rul om 3 v när jag är i v 19 och det ska bli så roligt.

Har börjat drömma en massa mardrömmar igen och vaknar av det på nätterna. Inatt drömde jag att jag började blöda och fick missfall. Usch, önskar jag kunde slippa det där.

• Bell13
    Sillavi skrev 2014-10-13 10:33:34 följande:

Tror det känns som om det är mindre aktivitet i tråden för att det kanske är endel som är och varit i målgången när det gäller graviditen smile1.gif  och faktiskt fått barn (ngra iaf). Är ju ett gäng som har bf ungefär samtidigt och har mkt gemensamt och går igenom samma/el ungefär samma faser tillsammans. Därför tror jag att endel som ska ha senare och är tidigare inne i graviditeten känner att dom inte har så mkt att prata om eftersom man är så långt ifrån. Hoppas ingen missförstår mig elr tar det fel.

VSG - Åh längtar tills man själv är där och ligger i sängen med liten och ammar (förhoppningsvis) Låter ju hur mysigt som helst. Bra att hon ligger och försöker få igång produktionen ännu mer. Klipptes navelsträngen direkt elr väntade dom ett bra tag?  

Jag mår upp och ner som alla andra antar jag. Ska till läkare på torsdag, prata om mina sd, molvärk och foglossning. Hoppas faktiskt nu efter MKT grubblande fram o tebax att jag kanske blir sjukskriven 25% iaf. Tack som frågar goa du <3

Johjen - men uhaaa stackare. Låter verkligen inget vidare smile4.gif Inget konstigt att få bad feelings just dag tre men låt din man veta iaf så han kan stötta. Man får väl försöka att ta sig igenom hormonerna och hoppas att det går över. Sömnen är ju ett stort problem och kan självklart bli en chock. Klart din man måste hjälpa dig och stötta i allt. Han kanske är osäker på vad och hur han ska göra? Stor kram och allt är inte bara lullull med att få barn och känn ingen skuld för att du inte alltid är lycklig <3 kram

Bell13 - Åhh känner du lite nu smile1.gif säkert bebis som ger sig till känna. Var det i veckan du skulle på RUL? Blir en fin fin påsk hi hi. Har du märkt ngt på magen än?

Danisen - Ja men nu är ju bebis färdigbakad, redo att komma ut. Klart du känner det spec när man har ont. Hoppas att foglossningen går tillbaka. Är det fram el bak du har ont?

Yes magen är stooor.
  • Bell13
    bb2014 skrev 2014-10-13 13:30:35 följande:

Min sambo fick precis känna bebis! Den lever rövare och har bytt från vänster till höger sida. Buffar och buffar. Så glad att han fick känna! :)

Längtar till det går att känna sparkar utanpå magen. Vilken v är du i nu?
  • Bell13
    Danisen skrev 2014-10-13 14:41:09 följande:

Som du växer Bell13 smile1.gif . På mig syntes det knappt alls när vi gjorde rul så jag inbillade mig att där inte fanns något därinne hehe. Men nu är du ju omföderska så då brukar det synas mer.

Är inte riktigt så här stor när jag vaknar, sväller upp lite extra efter lunchen :) men det är mitt tredje barn och är större denna gången.
  • Bell13
    bb2014 skrev 2014-10-13 14:53:52 följande:

Fin mage! :)

Min är också stor, dock inte lika stor.. är ju förstföderska. :)

Går in i vecka 19 idag, 18+0. Vilket vecka är du i nu?

Jag är i v 16 15+3 :)
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-10-14 22:11:26 följande:
    Yepp!! Idag smile1.gif Vår sodastreamer går varm. Älskar bubblat vatten med smak!! Sitter i soffan och ammar nu. Fick precis en räkmacka av min man. Inte helt fel det heller!! Kram
    Åh en räkmacka :) godaste som finns. Det är du värd att amma är ju som ett jobb ju.
  • Bell13

Tror jag känner av foglossning, har inte haft det tidigare.

Det kom igår när jag promenerade till skolan för att hämta min dotter. En ilande smärta som gjorde väldigt ont. Det gjorde ont hela tiden och i varje steg jag tog. Fick stanna och hålla i mig i en lyktstolpe. Finns det nåt man kan göra åt det för att lindra?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015