• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-08-25 12:42:21 följande:
    Oh grattis!!! Kram
    Första milstolpen avklarad. Nu blir det inskrivning om precis två veckor och kubtest och nästa ul om ca 3 v :)
  • Bell13
    Sillavi skrev 2014-08-25 18:44:30 följande:

Bell - fantastiska nyheter smile1.gif grattis och härligt att du kan njuta lite nu.

Gud ja :) var nästan säker på att få se ett levande foster och det fick jag också. Nu njuter jag hela tiden och tycker livet är toppen.
  • Bell13

Är det någon som haft "flimmer" för ögonen under graviditeten? Jag har fått det nu. Det är som fläckvis synbortfall. Vet någon om det är vanligt eller om det är läge att uppsöka läkare?

• Bell13
    lelle75 skrev 2014-08-26 10:30:28 följande:
    Det är inte helt ovanligt, jag har haft det ett par gånger men det har gått över efter ett tag när jag har vilat. Det kan också vara ett tecken på havandskapsförgiftning men du är ju så tidig i din graviditet och sådant kommer ofta senare. Men har du några andra symptom så kolla upp för säkerhets skull. Jag hade bara flimmer som snabbt gick över och det var ingen fara.
    Gick över efter en timme. Så det beror nog på hormoner. Blev orolig då jag inte såg ordentligt
  • Bell13
    johjen skrev 2014-08-27 08:45:00 följande:

Fick en blodblandad flytning igår kväll och ringde förlossningen som ville att jag skulle komma in med än gång. Gjorde ctg när jag kom in som visade att jag hade förvärkar och fått brikanyl i två omgångar. Läkare har undersökt mig i natt och livmodertappen är mjuk och något förkortad. Gjort nytt ctg nu som inte visar några större värkar men fått tillbaka molvärken igen. Ska få träffa läkaren snart igen hoppas jag men inte prio direkt då det verkar vara många födslar på gång. Känns som jag är i goda händer dock och väldigt bra personal än så länge.

Tack alla för att ni bryr er! Ska prata med läkaren om sjukskrivning, jag lovar smile5.gif

Ta hand om dig nu och vila mycket.

Kram
  • Bell13
    Irma01 skrev 2014-09-03 06:52:00 följande:

Blä, vilken fruktansvärd natt...hostar ut lungorna, vilket gör att jag kissar på mig, vaknade varannan timme, kan knappt stå upp när hostan kommer. Det positiva är att näsan inte rinner längre, hurra!
    Känner i och för sig bebisens rörelser, stackarn måste undra vad som pågår...

Hoppas faktiskt att jag får stanna kvar på BB idag, för jag vet inte om jag orkar en sådan natt igen. Svullnaden ger sig inte det minsta dessutom och jag skulle känna mig tryggare på BB. Vi får väl se.

Hoppas ni har haft en bättre natt!

Jag lider med dig, det är inte glamouröst att vara gravid den sista tiden.

Jag är ju i tidig graviditet och kissar inte på mig ännu men somnar överallt, går inte att hålla mig vaken. Finns de som säger att det går över i v 14 ca och just nu längtar jag till de där veckorna när man mår bra och känner sig tillfreds.
  • Bell13
    Lillebrorsfaster skrev 2014-09-05 04:28:58 följande:

Johjen tycker du ska va hemma och vila! Njuta av att du mår bättre, och inte gå tillbaka till jobbet och må sämre igen..

Irma - oj va spännande! Hoppas allt är bra! Tänk, vid nästa uppdatering från dig kanske du har bebben hos dig!

Vaknade kvart i fyra och har inte kunnat somna om..överväger att gå upp och äta frukost - för nu börjar jag bli hungrig också..och att ev. åka till jobbet så jag kan åka hem tidigt istället.. Älskar att hon lever rövare i magen, för det gör hon just nu, men det blir inte direkt lättare att somna om..;)

Jag somnade igår vid 18.30 och vaknade i natt vid 03.00 och var vaken två timmar för att somna om och vakna nu.

Fattar inte vilken dygnsrytm jag skaffat mig. Går in i v 11 idag och hoppas på att bli lite piggare om några veckor.
  • Bell13

Idag har jag skrivit in mig hos bm, mama Mia på söder. Väldigt trevligt där, trevlig atmosfär och jag fick förtroende för min bm på en gång.

Mitt hb låg på 127 och mitt blodsocker på 5.1 och båda värdena var bra sa hon.

Hon tog också blodprov för kub och själva ul blir om 14 dagar den 23 september. Längtar så till vi ska få se vår älskade baby igen.

• Bell13

Idag har jag skrivit in mig hos bm, mama Mia på söder. Väldigt trevligt där, trevlig atmosfär och jag fick förtroende för min bm på en gång.

Mitt hb låg på 127 och mitt blodsocker på 5.1 och båda värdena var bra sa hon.

Hon tog också blodprov för kub och själva ul blir om 14 dagar den 23 september. Längtar så till vi ska få se vår älskade baby igen.

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-09-08 16:42:50 följande:
    Va skönt att det gick så bra och att dina värden såg fina ut smile1.gif Jag går också där, både nu och med dottern. Är jättenöjd!! Gullig och kunnig barnmorska som även svarar snabbt på mail om man har frågor. De som gör ul är också jätteduktiga. Skönt att ha allt på samma ställe också. Kram
    Ja, det var en positiv överraskning att jag gör ul på samma ställe. Jag är ju så orolig/rädd för att få järnbrist så hon sa att hon tagit ett prov idag som visar hur min järnreserv ser ut och om den inte är bra skulle hon maila så kunde jag börja med järntillskott tidigare. Jag är väldigt kräsen gällande vad bra service är och mama Mia på söder är top notch. Tack för du tipsade om dem, är väldigt nöjd. Jag är ju väldigt rädd för nålstick och när hon tog proven så kändes det inte ens.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015