• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Danisen skrev 2014-08-03 11:28:47 följande:
    wow vad häftigt smile1.gif . Stort mega Grattis. Massa kramar
    Är i total chock
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-08-03 11:43:11 följande:
    Oh underbart!! Vet precis hur det känns!! Fantastiskt!! Njut! Det ÄR sant! smile1.gif Kram
    Jag njuter. Är i v 6 och tänkte boka ett privat vul torsdag nästa v då jag går in i v 7 nu vill jag bara se hjärtat slå och att den är normal storlek
  • Bell13
    Bengalen skrev 2014-08-03 11:58:49 följande:

Stort megagrattis Bell!!!!
    Jag hade det på känn. smile5.gif Nu hålls tummarna att allt ser fint ut på VUL:et.

Jag tänker så här att vi har inte lyckats bli gravida på egen hand på 2 år. Läkaren på ivfkliniken sa att det nog beror på dålig äggkvalitet. Nu när vi blivit gravida på egen hand måste det vara ett guldägg.

Chocken börjar släppa och jag känner mig glad.
  • Bell13
    Lillebrorsfaster skrev 2014-08-03 13:05:17 följande:

Stort, stort grattis Bell!!! :)

Helt sjukt. Känns som ett mirakel har skett. Trodde det var kört. Det var det inte och jag går på rosa moln
  • Bell13
    Sillavi skrev 2014-08-03 15:59:59 följande:

Bell - vilka underbara nyheter ?? Stort stort grattis. Tänk att magkänslan var rätt. Helt otroligt och vilket mirakel. <3

Det känns fantastiskt. Det börjar smälta in nu. Det är verkligen ett mirakel. Det inte läkarna lyckades med klarade vi själva. Kanske var det alla behandlingar som fick det här att hända?

Hur som helst så ser jag med skräckblandad förtjusning fram emot vul jag tänkte boka till slutet av nästa vecka. Hoppas så att allt ska se bra ut och att det finns ett hjärta som slår
  • Bell13
    lelle75 skrev 2014-08-03 18:24:44 följande:
    Wow, stort grattis! Jag loggade in för att kolla om du hade testat, hoppades så på att du skulle vara gravid, var så nyfiken, tror inte att man mår illa av värmen så trodde allt att du var gravid, jättekul att det gick på egen hand. Jag tror att det hade gått utan alla behandlingar, att det var ett guldägg helt enkelt. Tror att det är lättare att bli gravid på egen hand så länge det finns tillräckligt med spermier och att man prickar rätt tidpunkt. Tror att äggen blir lite manipulerade och svagare vid ivf-behandlingar osv. Detta är endast en teori jag har..
    Tack så mycket. Det står ju på ovitrellesprutan att kvinnor som gör ivf oftare drabbas av missfall. Jag har tänkt att det är för att de använder ägg som det inte är meningen att det ska bli barn på. Köper också din teori att äggen inte blir lika bra. Vi hade så klart sex vid rätt tidpunkt också. Min sambo hade varit ute på sjön och seglat i några dagar så vi hade inte setts på några dagar, hade han inte varit borta är det inte säkert att vi hade varit så glada att se varandra.

Har sedan några timmar molvärk och är så glad för det för det betyder att livmodern växer.
  • Bell13
    bb2014 skrev 2014-08-03 20:06:03 följande:

Det stämmer inte att det är vanligare med missfall när man gör IVF. Risken ät lika stor som vid en normal graviditet. Vet att det står i Ovitrelle sprutan, men det stämmer inte när man pratar med läkare eller läser forskning ang. IVF.

Min läkare sa att det står så eftersom folk stämmer läkemedelsföretaget i USA.
  • Bell13
    lelle75 skrev 2014-08-03 22:38:40 följande:
    När jag frågade min ivf-klinik om detta så sa dem att de aldrig har hört talas om att det står så, att de måste stå fel på bipacksedeln Tyst Måste man verkligen skriva samma på amerikanska och svenska bipacksedlar? Det är klart att chanserna med ivf kan bli större i och med att man får ett befruktat ägg som har delat sig osv. Men jag tror ändå att om äggen inte är manipulerade, dvs om man lyckas pricka rätt så har man större chans att bli gravid på naturlig väg. IVF-klinikerna säger ju dessutom att desto större dos av hormoner man får desto sämre kvalite blir äggen, är det ingen annan som har hört det? 
    Har fått ca 10 ovitrellesprutor på recept vid mina ivf står så på samtliga. Tror absolut det kan vara för att skydda sig. Det är ju många äldre som gör ivf och då är ju missfallsrisken högre oavsett ivf eller graviditet på naturlig väg
  • Bell13
    bb2014 skrev 2014-08-04 17:53:50 följande:

Fick tid för VUL i morgon. Känns pirrigt :) vecka 9 idag så det dröjer inte så länge innan UL :)

Åh vad spännande. Jag tänkte boka ett vul men har läst att de helst inte gör vul innan man gått 8 fulla veckor.
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-08-04 21:03:13 följande:
    Vi har gjort vul både i v 7 och 8 på Huddinge efter plus. Ska man vara säker på att kunna se hjärtat så bör man vara i v 7+. Kram
    Jag har också gjort i v 8 på ivfkliniken men när jag nu får boka privat är det tydligen v 9 som gäller.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015