• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

bb2014 skrev 2014-08-07 09:26:19 följande:

villsågärna38, ja gud vad skönt med regn!! Och ett ordentligt ett :) svalka!

Men känner ni att det luktar från skogsbranden. Läste att röken nådde norra Stockholms län igår. Sjukt att man kan känna det så långt bort.

Vaknade i natt av brandröken, luktade massor.
  • Bell13

Har nu bokat tid för vul den 25 augusti får jag komma. Då förväntas jag vara i v 8+ nånting. Ser fram emot att få se att allt ser bra ut.

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-08-07 12:14:31 följande:
    Härligt! Var blev det? Kram
    Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen. Kändes jobbigt att åka in till Värtavägen, tycker att det är så fruktansvärt krångligt att parkera och överhuvudtaget hitta parkering i stan. 
  • Bell13

Gått in i v 7 idag. Tycker att mitt illamående i morse varade lite längre och kändes starkare.

Brösten börjar kännas tunga utan bh, vaknade i natt av att de gjorde ont. Fick också gå upp och kissa två ggr i natt.

Nu är det nästan bara 2 veckor till vul, längtar dit och börjar tro på att det här ska gå bra

• Bell13

Är det någon som vet om Joolz är nåt att ha? Tycker att det är snygg design på den? Gillar också bugaboo donkey såg en olivgrön som jag älskade. Vill ha en så liten och lätt vagn som möjligt, har en väldigt liten bil så den måste gå in i bakluckan :)

• Bell13
    johjen skrev 2014-08-09 10:20:22 följande:
    Låter som en underbar start på dagen! Själv är jag skitarg och besviken på sambon som inte kan planera och känner hur jag bara kokar inombords! Missförstå mig rätt, min sambo är världens bästa på de allra flesta sätt och kommer blir en underbar pappa och förhoppningsvis make i framtiden men just nu vill jag bara åka härifrån, skaffa mig en lägenhet i stan och sen får han ansöka om dela vårdnad om han vill!! Jag är en sansad person som oftast diskuterar och löser saker innan de blir problem men just nu vill jag bara skrika och be sambon dra åt skogen!! Misstänker att hormonerna sprutar i kroppen och ska försöka lugna ner mig lite..
    Håller med fullständigt. Jag är arg och gråter om vartannat. Bad min sambo köpa Bregott med havssalt men han kommer hem utan. Blev arg och sedan ledsen, han sa att det inte fanns och eftersom jag ville ha endast det så vågade han inte köpa nåt alls.
  • Bell13

Tror illamåendet slog till på allvar nu. Har varit illamående sen kl 12.00 och det går inte över. Vi har varit hos goda vänner och grillat och jag fick knappt i mig maten.

Har ändå längtat efter det här det är som ett kvitto på att det råder full aktivitet där inne i magen :)

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-08-11 12:08:30 följande:
    Usch, det är inte kul alls!! Känner igen mig så men samtidigt en tröst att må illa. Det är ju ett himla bra gravidtecken smile1.gif Kram
    Alltså det är ju inte optimalt att må så här illa men samtidigt när mina graviditeter har gått bra har jag mått väldigt illa. Har fått lergigan utskrivet så jag hämtar ut dem när jag inte orkar längre :)
  • Bell13
    Bengalen skrev 2014-08-11 18:09:00 följande:

Tack för era tummar! Det gick jättebra idag!  smile1.gif Allt såg helt perfekt ut och alla organ var där de skulle.

Jag lyckades få igenom mina argument för att få fortsätta ta blodförtunnande. Först tyckte läkaren inte att det fanns någon mening med att fortsätta men hon sa själv att vid oförklarlig infertilitet kan Fragmin vara en anledning till att det lyckas och när jag då berättade att under alla våra år av försök var det först det senaste året som vi faktiskt hade fått plus även med mina egna ägg, även om det var väldigt kortvarigt och då med diverse tilläggsmediciner som Fragmin, Trombyl, Pred, IL osv. Det köpte hon rakt av och tyckte dessutom att jag i så fall skulle byta till Innohep och höja dosen. 
    Jag fick även inbokat ett extra flödes-ultraljud i vecka 24 när jag frågade om NOTCH. Läkaren tyckte från början att det räckte med ett i vecka 28 och ett i vecka 32. 

...och det är som vi anade en liten pojke! smile1.gif

Grattis till den lilla pojken :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015