• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Irma01 skrev 2014-06-12 12:54:42 följande:

Lycka till!
    Jag tackar så mycket. Det känns osm det är min tur nu. Hoppas att det är guldägget som vi väntat på i snart 2 år. När jag tänker efter ska alla vi här inne ha en eloge för att vi orkar och aldrig ger upp. 
  • Bell13

Jag vill ge alla här inne en eloge för att ni är så starka och inte ger upp. Går in här varje dag och läser vad ni skriver. Tack vare er har jag hoppet kvar och hoppas varje dag att det snart ska vara vår tur. 

• Bell13

Kan stolt berätta att vårt frysta embryo var lika fint idag efter upptining som innan nedfrysning, den hade inte heller tappat någon/några celler Kyss

Nu kommer den värsta tiden - att vänta på gravtestet om två veckor. Känner mig ändå hoppfull och hoppas att det är vår tur nu

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-06-13 16:32:10 följande:

Själv kom jag precis hem från Danderyd/BB Stockholm. Var med om en bilolycka i morse och varit inne för observation sen kl.11. Mår bra men min krockkudde löste ut så då tar de det på allvar och vill kolla under några timmar att allt är ok. Gjort två ul och ett ctg men allt ser bra ut och både jag och Bambi mår bra!! Bara lite skärrad fortfarande. Den andra bilen missade väjningsplikten. Skedde i innerstan som tur är så låga hastigheter och inga personskador men jäklar vad det smäller iaf!! Nu blir det sofflocket ikväll och imorgon inköp av ny bilbarnstol till dottern eftersom den vi hade måste kasseras plus att bilen bärgats. Tur att man har försäkringsbolag och täcker allt inkl hyrbil!! Kramar till er alla och trevlig helg!

Men vad otäckt. Ta hand om dig nu. Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-06-13 16:26:32 följande:

Grattis Lillebrors faster till fint RUL och Bell till lyckat FET!!! Kram

Tackar. Nu ruvar jag i 14 dagar och väntar på nästa steg, gravtest. Har bestämt att sätta upp delmål för att minska besvikelsen om det blir missfall igen.
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-06-13 19:55:21 följande:

Tack snälla ni för omtanken! Mår bra men känner mig lite mörbultat i kroppen, Väldigt glad att jag inte är höggravid heller för då kan visst krockkudden göra rejält ont och man brukar bli inlagd osv. Jag sitter en bit ifrån ratten när jag kör också, känns ju inte bra att sitta för nära längre med magen. Och tur var nog det för krockkudden gjorde inte ont dvs fick plats samtidigt som den gjorde sitt jobb. Men fy vad det luktar, är ju en liten explosion som sker när den kommer ut ur ratten!! Har aldrig riktigt tänkt på det innan. Kommer aldrig att glömma den lukten!! Sen känns det lite läbbigt att jag ska ta det lugnt i helgen och vara observant på smärtor, jättemkt sammandragningar även vid vila eller blödning osv men om nåt händer med moderkakan (är framför allt den man kollar i en sån här situation) så brukar det visa sig inom sex timmar så jätteliten risk att det ska hända nåt nu som tur är. Håll tummarna!! En bonus mitt i allt det jobbiga var iaf att få se Bambi två gånger smile1.gif Kram

Vilken vecka är du i?
  • Bell13
    lisa första försöket skrev 2014-06-14 16:20:20 följande:

Vår prins hade bråttom ut, så inget planerat snitt här inte. Vaginal förlossning i v 37. Älskade bedårande unge äntligen är du här. Kram till er alla underbara kvinnor

Stort grattis till bebisen
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-06-15 20:58:38 följande:

Tack snälla ni för uppmuntrande kommentarer! Är ok nu. De såg ingen pågående blödning utan bara lite brun flytning kvar då jag träffade läkaren. Blir förhoppningsvis inte mer men ska höra av mig igen för minsta lilla, hellre komma in en gång för mkt. Känns skönt att de har den inställningen!! Bara hålla tummarna nu!! Kram

Håller tummarna för att det inte blir komplikationer. Ta hand om dig och bebis. Kram
  • Bell13
    Sillavi skrev 2014-06-16 10:09:57 följande:
    Villsågärna - har nu läst ikapp lite från helgen. Alltså fy vad läskigt. Vilken chock du måsta fått. Har krockat ngra ggr och det är fruktansvärt även i låga hastigheter. Skönt att allt var fint med lilla bambi och dig själv. Ta hand om er nu. Kram

Lisa - Åhh underbart med första bebisen i tråden <3 stort grattis till eran sötnos. Mår du och liten bra?

Bell - Grattis till ruvningen. Håller verkligen tummen för eran tur nu. Är säkert en stark liten ni fått in iom att det såg så fint ut vid upptiningen. Låter sunt med delmål, tror man mår bättre att inte ta ut ngt i förskott. Kram
    Jag är en sådan som alltid ska testa tidigt på ruvardag 10 har jag fått plus på de två senaste. Den här gången kan jag inte testa tidigt eftersom jag får några extra ovitrellesprutor, den sista tar jag idag och den sitter i till på torsdag nästa vecka och testdag är på fredag. 

Med två missfall i bagaget så vågar jag inte hoppas på någonting även om testet blir positivt. Jag kommer ta en dag  i taget om jag blir gravid och bara hoppas på att det är det här ägget som blir vårt barn
  • Bell13
    Sillavi skrev 2014-06-16 12:58:35 följande:
    Ja det är nog bra att ta en sak i taget. Gör jag fortfarande och är i v 13. Hoppas ju och börjar mer och mer tro på det men delmålen hjälper en.
    Har ju två barn sedan tidigare 12 och 8 år gamla. Var inte alls nervös med dem tänkte inte att nåt kunde gå fel. Nu vet jag annorlunda men tänker att det är vår tur nu. Jag tänker att det är en keeper där inne eftersom den klarade upptiningen så bra.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015