Inlägg från: Lillebrorsfaster |Visa alla inlägg
  • Lillebrorsfaster

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Ok Danisen. Då beror det säkert på landsting..bor ju i Sthlm, så det är säkert något de pysslar med här. Till min stora glädje! :)

• Lillebrorsfaster

Ligger på soffan och tar en öl! Hur gott som helst! Carlsbergs alkoholfria, smakar precis som vanlig hof! För er som gillar öl!

(Har flera ggr tänkt, "men Gud! Va gör jag?! Kan ju inte dricka öl! Ajuste - det är ju en alkoholfri..puh.. SÅ god är den ;)

• Lillebrorsfaster

Precis fått domen svår tidig foglossning. Har haft jätteont de senaste veckorna, svårt att gå, stå och ta mig upp ur sängen/soffan/en stol...you name it. Idag har jag fått stödband utprövat och restriktioner för rörelser. Usch, kommer bli en liten tjockis den här graviditeten. Hoppas foglossningen inte är lika illa vid nästa. Men jag tar det. Tusen ggr om. Stoppa mig i en rullstol och jag kommer fortfarande njuta av att äntligen vara gravid. 

Och nu kom det lite växtvärk. Jag njuter. FY FAN va det är härligt att vara gravid - äntligen!

• Lillebrorsfaster
    lelle75 skrev 2014-04-29 13:19:36 följande:
    Jag blir så tårögd när jag läser om att alla är gravida och att allt går bra trots lite krämpor, men det får vi allt stå ut med!

Idag har jag en riktigt bra dag, bara svagt illamående och ingen huvudvärk. Dessutom var vi hos läkaren idag som kollade med UL och vi fick se den lilla krabaten. Sambon blev tårögd men skyllde på pollen, ha ha, det blev så verkligt för honom. Jag känner ju av graviditeten hela tiden som inte han riktigt gör. Min sambo frågade när man kunde berätta för folk och han tycket att det kunde vi göra nu. Gick in v. 12 igår, men vad säger ni andra, kanske fortfarande lite tidigt att berätta. KUB har vi nästa vecka. Kram

Va härligt!

Det tycker jag man ska göra när man själv känner för det! Denna gång väntade vi efter v12, och då berättade vi bara för mamma och pappa och svärmor. Vi har inte berättat för någon annan (utom varsin vän som vetat om hela ivf-historien) än, går in i vecka 14 på torsdag. Men som sagt - det tycker jag man ska göra som man själv känner! Sist berättade vi för familjen i v8, och även några vänner. Men sen blev det missfall i v 12 (MA - den hade dött flera veckor innan, men det upptäcktes då) och då var det ändå skönt att många visste. 

• Lillebrorsfaster

Beklagar verkligen din förlust lokattis! Så hemskt att förlora sin mamma!

Grattis till plusset, det var en lång kamp, hoppas verkligen att det är färdigt nu!

Förstår att det är mycket känslor nu, stor kram till dig!

• Lillebrorsfaster

Jag kan vara kissnödig konstant. Gå och småskvätta flera gånger på en timme! Utan att det svider, men jag gjorde även det när jag var på inskrivning hos barnmorskan, och då kontrollerade hon med godkänt resultat! Så jag tror bara att det är bebben som ställer till det lite för din blåsa! ;) men är du orolig - kolla upp det!

• Lillebrorsfaster

Var på bröllop igår! Min foglossning och därmed ryggvärk var överjävligt när jag kom hem igår! Känner till och med av riktigt mycket nu på morgonen, annars brukar det komma krypande framåt dagen när jag använt ryggen en stund. För att sen bli riktigt jobbigt på eftermiddag/kväll... Höga klackar och dans är kanske inte att rekommendera när man har foglossning...

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015