Inlägg från: Lillebrorsfaster |Visa alla inlägg
  • Lillebrorsfaster
    Lyckostjärna skrev 2014-04-10 08:40:09 följande:
    Jippie! Vi fick bästa tänkbara resultat 1 /20 000 herregud har aldrig gråtit så här mycket glädjetårar för ett provresultat! Vi fick även se alla tår och fingrar!!! Herregud det kommer en bebis snart!!! Världens bästa dag idag!! Detta är verkligen en lyckotråd!! Stor kram till ER alla!!!
    Åh va roligt!! STORT grattis! Va härligt!
  • Lillebrorsfaster
    villsågärna38 skrev 2014-04-10 09:50:49 följande:
    Hur har ni det idag alla gravida tjejer? Här skiner solen (äntligen) och jag mår inte alls lika illa idag. Underbart!! Hemma idag och pysslar och packar inför lördag då vi åker till Teneriffa med lilla familjen. Ska bli så skönt!! Nån mer som ska ut och resa i påsk? Kram
    Åh va härligt med en resa! Nej vi blir hemma, har inplanerad resa först i juli...känns långt dit.. Ja solen skiner och jag ska ta mig en långpromenad och jobba i eftermiddag, sen blir det AW (med tillhörande bortförklaringar om varför jag inte dricker vin, är inte den som tackar nej annars, vad säger ni - eller har sagt - i sådana situationer?)!

Njut av din resa! Blir lite avundsjuk! :)
  • Lillebrorsfaster

Villsågärna och Irma, tack för tips! Jag tror jag kommer ta bilen och försöka skylla på det... Även fast jag egentligen inte behöver och för att de är vana vid att jag ser till att inte ha bil för att kunna ta ett glas vin..vi får se hur det går? ;) Krvik, önskar jag hade jour, en smidig bortförklaring! 

Vi berättar också efter kubet, då är vi i vecka 12+6. Men eftersom det gick åt h-e på kuben sist, det var då MA:t upptäcktes, så vågar vi inte andas om detta förrän dess. Känns inte riktigt på riktigt förrän då. Tyvärr.. Även om jag är jätteglad över att vi fick se den lille i tisdags, det känns onekligen väldigt lovande!'

• Lillebrorsfaster
    villsågärna38 skrev 2014-04-10 11:46:33 följande:

Förstår precis!! Bra plan tycker jag. Vi har varit i samma sits som er och då blir liksom kuben en magisk gräns. Vi bad vår bm kolla och säga att hjärtat slog med en gång då hon gjorde vår kub. Var ändå det vi oroade oss mest för, att bebben inte skulle leva. Men nu tror jag att det kommer att gå bra för er. Att ni såg bebben i tisdags är ju ett jättebra tecken Kram
    Skönt - även fast jag inte önskar någon det som hände - att inte vara ensam i situationen, det stärker så mycket på något sätt tycker jag. Ingen av mina vänner har fått missfall på det sättet, en har fått i v6 och blödde då, men för alla andra går bara graviditet efter graviditet som på räls. Och de tycker att "jag ska ta det lugnt och slappna av": Inte så jäkla lätt efter ofrivillig barnlöshet och missfall.. Även om jag vet att de vill väl.. Ja jag hoppas verkligen att du har rätt, att det går bra denna gång! Det känns bra. Men är så rädd för att riktigt hänge mig åt känslan så att säga.. Jag vet inte? Blir man någonsin lugn?! ;) Kram!
  • Lillebrorsfaster

Usch lelle75, det låter hemskt! Du kanske skulle ringa en barnmorska och be om hjälp/medicin!? Jag har inte kräkts en enda gång så jag är inte så insatt tyvärr..(eller tackolov kanske jag ska säga!)

• Lillebrorsfaster
    johjen skrev 2014-04-11 16:43:35 följande:

Hon tog det bra chefen, när jag berättade för henne att jag var gravid precis! Hon blev lite skraj att jag skulle säga upp mig men lugnad att jag bara var gravid Att man kan oroa sig så för någons reaktion!

Sen uppskattade hon att jag berättade så tidigt eftersom det är ca 6 mån kvar så vi hinner planera. Vi ska dock vänta med att berätta för mina uppdragsgivare innan vi har en plan. Så blir några veckor till att inte säga ngt  på min dagliga arbetsplats....

Skönt! Ofta är det nog så - att man oroar sig i onödan. Jag oroar mig inte för min chef faktiskt, hon har själv gått igenom ivf för att få första barnet (sen fick hon tre till av bara farten ;) Men hon om någon vet hur det är att kämpa för det, så det ska mest bli kul att berätta för henne... Hon är väldigt öppen med att de fick göra så, så alla vet liksom om det på arbetsplatsen...
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015