Inlägg från: Lillebrorsfaster |Visa alla inlägg
  • Lillebrorsfaster

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Usch glader! Förstår din oro! Ring barnmorskan imorgon och be om ett VUL. Det går säkert bra när du haft en blödning och du är orolig!

Som tidigare sagts, det är ju vanligt med blödning. Men man blir förstås jätterädd ändå! Vilken vecka är du i?

• Lillebrorsfaster

Glader: Ja man är ju det..;) hoppas allt går bra! Håller tummar och tår för att du får komma in och se att allt är bra!

• Lillebrorsfaster

Thesse86: jag hade gissat ett VUL. Men vet egentligen inte när man byter från VUL till UL?...man har ju gjort så många VUL nu genom åren att det känns som att det är det enda man gör, som att gå till tandläkaren..;)

• Lillebrorsfaster
    Pluttemor skrev 2014-03-29 12:08:36 följande:
    Hur e det med er. Har ni några magar? Jag e oroligt svullen speciellt på kvällen. Men när jag står upp och drar in magen då finns inget där, typ mer som en liten bulle men den e inte hård utan det e liksom fett! Jag e inte världens smalaste, så magen kommer väl inte Synas på ett tag
    Jag är också duktigt uppsvälld på kvällen..men inget annars. Men så är jag bara i vecka 9. Har nog lagt på mig några trivselkilon, men jag har inte brytt mig om att ta reda på hur många ;)

Vissa får inte mage förrän i v18-19, eller inte ens då! Så jag tror inte du behöver vara orolig över att magen inte börjat växa än!
  • Lillebrorsfaster

Mandelmumsa: nu har rätt båda två, du och kliniken. Ni uttrycker er bara olika.. Jag hade samma problem i början, fattade ingenting av hur kliniken kunde räkna fel på en vecka, men de säger vecka 7 när det är vecka 7+något, dvs vad du (och vi andra) kallar vecka 8. Jag frågade tjejerna här då! :) De rätade då ut mitt frågetecken, hoppas jag rätade ut ditt!

• Lillebrorsfaster

Pärla84: jag har bokat privat VUL, 600:- på fredag. Håller med dig, alldeles för lång tid till nästa möjlighet annars...:)

• Lillebrorsfaster

Hur går det misshelena? Så länge det inte gör ont och blöder samtidigt så kan det ju vara växtvärk. Men förstår att det är fruktansvärt läskigt! Hur känns det idag? Åk in till gynakuten om det fortsätter!

• Lillebrorsfaster

Pärlan84: är i v. 9 (8+5), på fredag i v. 10 (9+1). Har ett MA i ryggen, därför är jag extra orolig tror jag, för jag var inte alls orolig sist, och då hade jag inga direkta symptom alls, och så gick det som det gick i v.12.. Så nu tänker jag kolla frekvent, kosta vad det kosta vill!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015