Inlägg från: Lillebrorsfaster |Visa alla inlägg
  • Lillebrorsfaster

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lyckostjärna skrev 2014-04-23 14:32:03 följande:
    Idag var jag på ett extra ultraljud den vinkande och rullade runt. Jag är dunderförkyld och inte känt något sedan någon dag och genast fick jag för mig att bebis var sjuk också att hjärtat slutat slå eller nåt. Varför slutar man aldrig oroa sig. Bebis såg så glad ut vinkade och jagade liksom ultraljudsmaskinen när hon flyttade på den på magen riktig linslus fick 3 bilder idag. Känns så skönt att se lill* livet när man är orolig. Nu ska jag sluta oroa mig har jag bestämt mig för tills jag har RUL 27 maj. Jag är i vecka 15 nu och bebis har vuxit jättemycket!! Tänk om jag kunde fatta att VI ska ha bebis nu. Hur är det med er alla här, FÖRSTÅR ni att ni ska få en bebis på riktigt? Vi har har hoppats i 4 år och nu händer det? Kan det verkligen stämma? Puss och kram å er allaHjärta
    Va skönt, härligt!
  • Lillebrorsfaster

Varit på läkarbesök idag, ett extra som man kallas till för att det är en ivf-graviditet. Fick veta att vi får ett extra ultraljud i v32 eftersom det är ivf. Tackar och tar emot!! Har ni andra också fått det?

• Lillebrorsfaster

Egentligen vet jag inte pluttemor? De sa bara att de kollar lite extra vid ivf-graviditeter. Tack sa jag och argumenterade inte emot! ;)

• Lillebrorsfaster

Vi är i 12+1 idag och har berättat för mamma och pappa, snart för svärmor. Men ingen annan..(utom min vän som hjälpt mig med sprutorna ibland när maken var ute på jobb..)

• Lillebrorsfaster
    villsågärna38 skrev 2014-04-25 15:33:45 följande:

Ultraljudet i v 32 är ett sk tillväxtultraljud. Och det man gör i v 26 om man gjort ÄD är ett sk NOTCH-ultraljud där man tittar på blodtillförsel i moderkaka, navelsträng osv.
    Ja precis så hette det förstås. Min ivf-läkare sa, när jag tänker efter, att de förmodligen kommer kolla oss lite extra på mödravården, eftersom ivf-graviditeter förr räknades som "riskgraviditeter". Det gör det inte längre, man har insett att det inte spelar någon roll. MEN, de gamla takterna sitter i, och så länge "reglerna" inte ändrats, så kör de på. Och inte mig emot ;)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015