Inlägg från: Lillebrorsfaster |Visa alla inlägg
  • Lillebrorsfaster

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jenkis skrev 2014-05-12 12:22:08 följande:
    Har ni funderat något på graviditetsförsäkring?
    Ska nog teckna den där man får gratis via appen, är det trygg hansa tro? Men väntar till efter rulet, den gäller först från vecka 22 tror jag. 
  • Lillebrorsfaster

Jag tror att vi kommer kolla också, inte för att det spelar någon roll över huvudtaget. Bara för att jag är så jäkla nyfiken! ;)

• Lillebrorsfaster

Brio smile får man ligg, sitt (vändbar) och bilbarnstol för drygt 7000:- ny. Den verkar bra tycker jag. Annars är jag också sugen på en bugaboo Buffalo.

• Lillebrorsfaster

Grattis jenkins!!!

Jag gick upp ca 2 kg under ivfen, sen hade jag gått upp 4 kg till vid inskrivningen hos barnmorskan, typ v10. Väger mig inte förrän jag ska dit igen. Är nu i vecka 16. Kan knappt röra mig pga foglossningen, och äter onyttigare, så jag har säkerligen lagt på mig minst 4 till. Det får va vad det är! De kg ska bort sen. Nu är jag mest glad att jag är gravid, så länge mina blodvärden är bra tänker jag inte gå och oroa mig för några kilon hit eller dit!

• Lillebrorsfaster
    Linblå skrev 2014-05-20 13:30:03 följande:
    I går var jag till läkare på mvc och mätte tappen "för framtida referenser". Fem cm med ultraljud och 2,5-3 cm som kändes. Idag var det läkartid och ultraljud på sjukhuset där dom kollade flöden, moderkaka, tillväxt, mängden fostervatten och kön. Allt såg väldigt bra ut och det ser ut som om vi får två tjejer! Hjärta

Först nu kan jag tänka mig börja handla saker. Planen är en nonomo hammock för tvillingar, bärsjalar och en cykelvagn som barnvagn. Det var väl dom stora inköpen. 

Vad är Notch?

Och grattis till alla lyckade UL som alla gjort :)
    Stort grattis till två små tjejer! :)
  • Lillebrorsfaster

Ååhhh..mitt RUL är inte förrän 13 juni..känns som en evighet dit! Mer än tre veckor! Ibland funderar jag på att ringa och boka om! Men tänker att det är skönt med sent RUL, för då är det "bara" 12 veckor till tillväxtultraljudet! Så jag ska försöka hålla mig. Kommer få supernojja nån vecka innan, det slår aldrig fel..;)

Grattis Lisa första försöket!!!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015