Inlägg från: Lillebrorsfaster |Visa alla inlägg
  • Lillebrorsfaster

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hoppfulla Fia skrev 2014-05-21 20:05:37 följande:
    Stort grattis och välkomna hit ni som är nya och jätte grattis till er dom varit på UL och sett era små undervärk.

Jag också! 19+1. Bara 15 dagar kvar...
    Gick hem från jobbet idag. Var på vårruset i går och fick ganska ont i fogen fram efter lite jogging. Fast mest för att jag faktiskt känner att jag inte pallar med den höga arbetsbelastningen längre. Fick den 1 maj ansvaret för 2 särskilda boenden till. Har inte fått någon ordentlig hjälp att strukturera om mina arbetsuppgifter eller vad jag ska ta bort från mina arbetsuppgifter jag hade innan. Kände som om det med nöd och näppe funka innan och min närmsta kollega är fortsatt sjukskriven för utbrändhet. Jag har fått en vikare istället för henne nu, men det kostar nästan mer än vad det smakar i tid och energi och hon byts ut mot en ny om ett par veckor och då blir det till att börja om på noll med inskolning igen... Funderar på att försöka bli sjukskriven på deltid, men risken är att jag får göra lika mycket, fast på mindre tid och med minde betalt. Nu har jag fått spy lite galla. Skönt!
    Det där känner jag igen. Jag har varit sjukskriven av utmattningsdepression och är nu på väg att trappas upp. Gått från heltidssjukskrivning, till 25% till 50%, nu på 75% och ska så småningom upp på 100%. Men nu när jag varit tillbaka ett tag så kommer folk och "slänger på mig" saker som jag varit snäll och gjort förr - en del av orsaken till sjukskrivningen månne? Och jag har lärt mig att OFTA och NOGGRANT påpeka att jag inte jobbar heltid. och att det finns en anledning till sjukskrivningen. Så vakta noga dina arbetsuppgifter så att de inte "smiter" in mer - inte nu. NU ska du ta hand om dig själv i första hand, dig och bebben!!!! Man får vara tuff, och "egoistisk" på jobbet för att inte ätas upp! 
  • Lillebrorsfaster

Nej det förstår inte jag heller..trodde inte man gjorde det med ivf för att man vet exakt när det hela skedde så att säga..

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015