Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Sambon ska det ju stå!
Sambon ska det ju stå!
Tack för alla inlägg kring sex och sånt! Har aldrig behövt glidmedel förut men kanske ska testa det . Om inte annat så kan det vara en rolig grej!
Tack för utförlig info Jenkis!
Igår hittade jag en lite fästning som precis hade satt sig på benet och nojade ur totalt.. Äntligen lite lugn och ro efter RUL och då blir man störtorolig för detta! Hur påverkar detta bebisen? Ringde sjukvårdsupplysningen, googlade och efter mkt om och men verkar det inte vara ngn fara. Jag är dock lite känslig mot fästingbett och brukar bli röd och svullen så får hålla det under uppsikt. Någon som fått fästingbett under sin graviditet?
Hoppas ni alla mår bra och får en fin dag! Själv är jag på väg till huvudstaden och konferens i två dagar. Så skönt när man är officiellt gravid och slipper smussla längre!
Vi kollade och det blir med största sannolikhet en kille! Nyfiken och det känns lättare att knyta am till bebisen på något sätt. Dock kommer inte könet påverkar hur vi tänkt med saker/rum till bebisen utan tänker att det är ganska så könsneutralt i början. Sen kan jag tänka att man kommer få typiska killsaker i present av andra..
Jag ju gjort ET och det är en kille så än så länge stämmer det! Har även ett 6 dagars i frysen och väljer vi att använda det så kanske det blir en tjej sen.
När det gäller vagn har jag identifierat vilka saker jag anser är nödvändigt för oss, terränggående (dvs stora lufthjul), vändbar sittdel och lätt att fälla ihop eftersom vi bor på landet och måste ta bilen överallt. Tror att det blir svårt att hitta en sådan vagn begangad men någon kanske har något tips på vagn som passar oss?
Bugaboo Buffalo, Emmaljunga eller Kronan verkar vara intressanta om jag googlar snabbt..