• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-04-11 18:57:17 följande:
    Detsamma!! Vi åker på semester imorgon bitti. Tillbaka nästa helg. Ha det så bra allihop!! Kram

Hoppas ni får en fantastisk semester! Kram
  • johjen
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-12 05:46:22 följande:
    Trevlig helg pluttemor! Och ha en underbar resa villsågärna!

Förstår precis vad du menar helisa, Gud va kul! SÅ skönt att äntligen få göra en sån grej för ens egen skull! - lycka till! (Jag är så obotligt trött på att köpa grejer åt allas ungar som fullkomligen har regnat över oss de senaste 2 åren - får man känna så?! De är ju fantastiskt söta allihopa! Men nu vill jag att det ska bli vår tur!!!)

Känner verkligen igen mig! Är ju 38 år och enda sedan vi i mitt tjejgäng fyllde 30 har ungarna trillat in och ett tag hade jag ett förråd av saker hemma som jag kunde ge bort på dop, kalas eller julklapp. Tänk att det snart är min tur! Började kolla på vagn igår lite försiktig eftersom vi bor på landet och vi behöver en rejäl terräng vagn som vi kan gå i skogen med på små stigar och över stock och sten.. Vågar inte köpa något än men titta runt är ju gratis!
  • johjen
    Helisa skrev 2014-04-11 22:32:58 följande:
    Härligt att det gick bra!

Ja det var så skönt att få det sagt!
  • johjen

Hoppas ni får en fin helg allihop! Har ätit en långfrukost och varit ute på promenad med hunden. Lite senare åker vi ner till stan för att göra några ärenden och sen blir det fest hos kompisar ikväll. Känner mig ganska normal idag, inte illamående eller för trött och det ska bli kul att träffa lite vänner, det var ett tag sedan. Nu är det ju officiellt att jag är gravid så skönt att slippa smussla och ljuga.

Kram på er!

• johjen
    HLC skrev 2014-04-14 08:12:17 följande:
    Hej tjejer!
    Har inte varit inne på tråden på ett litet tag så jag måste läsa ikapp. Har försökt att ta det lugnt, njuta av att faktiskt vara gravid och att få tiden att gå fort, fort, fort. Ikväll är det dags för vårt KUB och nu börjar jag bli riktigt nervös...
    Hoppas att det är bra med er alla! :)

Lycka till!
  • johjen
    Danisen skrev 2014-04-14 11:30:57 följande:
    Provet var bra 6,9 var det på (ska vara under 8,9) och blodvärdet 133

Kul!
  • johjen

Så trött idag.. Lite väl myket aktiviteter i helgen och har varit och är helt slut idag, Hoppas jag kan gå hem tidigt och vila mig i kväll för nu vill jag bara sova..

• johjen
    Pluttemor skrev 2014-04-14 19:51:25 följande:

Jobbigt att vara trött. Känner igen känslan när man e trött på jobbet och bara vill komma hem. Hoppas att du fick vila ut lite och sluta tidigare.

Tack Pluttemor! Fick skylla mig lite själv för körde på som attan i helgen och "glömde" av att jag var gravid och de fick jag betala igår.. Somnade kl 19 i soffan och sov i stort sett hela natt förutom lite avbrott för toalettbesök mitt i natten som nu är rutin..
  • johjen
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-15 02:06:15 följande:
    Detta med att vakna mitt i natten är helt klart en rutin nu.... Men fruktansvärt jobbigt..tänk att få sova en hel natt i sträck! Det måste vara kroppen som förbereder sig inför bebis? Eller hur ska man tolka det..?
    Japp håller helt med. Kom inte ihåg när jag sov en hel natt sist. Jag brukar vakna av att jag är kissinödig och måste gå på toa men vad jag har läst mig till så ska man inte vara så kissinödig nu utan det kommer tillbaka senare i graviditeten. Kanske är det så att kroppen förbereder sig?
  • johjen
    Jenkis skrev 2014-04-15 13:50:18 följande:
    Hej!

Har inte orkat läsa ikapp...

Uppdatering från mig är att jag var hos BM idag på rutinbesök och tog upp pressen på jobbet och pressen över RUL. Hon insåg nog på en gång att det inte alls var bra med mig och var på min linje att jag kanske behövde sjukskrivning på 25 % ett par veckor för att komma ikapp.

Så hon skulle prata med en läkare under dagen idag och nyss fick jag höra att jag blivit sjukskriven 50 % i sex! veckor. Låter nästan för bra för att vara sant...

Enda smolket i glädjebägaren är att chefen förmodligen inte är glad (jag mailade henne, orkar inte prata) eftersom jag skall jobba i påsk och bara skall göra 50 % nu.... Men jag vet ju samtidigt att det inte är MITT bekymmer...

Det skulle finnas en tablett som hette "stäng av" som gravida kunde ta...

Hoppas ni andra mår bra och att allt går som det skall för er. Jag är så tacksam att jag fortfarande är gravid och jag hoppas att den lilla lever och har det fint trots att jag inte är på topp.

Kram till er!
    Skönt att du blivit sjukskirven! Hoppas det hjälper dig att att komma ikapp lite..
    Stor kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015