• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Känner ingenting alls av bebis och när jag gjorde kub sa de att det kan dröja till vecka 20 innan man känner något. När kände ni andra med första barnet?

Haft en fin påsk! Ångest nu inför en jobbig vecka med jobbiga möten med prestationskrav och tjänsteresa till norra Sverige samt begravning på fredag för svärfar.. Usch vill helst bara fortsätta vara ledig, orkar inte känna pressen. Ska ge mig ut på promenad med hunden nu och njuta av den fina kvällen!

• johjen
    villsågärna38 skrev 2014-04-21 19:09:21 följande:
    Det är helt normalt att inte känna så tidigt med första barnet Beror ju även på hur moderkakan ligger. Jag hade och har min i framvägg såg vi på kuben. Kände i v 19/20 med dottern. Usch vilken tuff vecka, förstår att du har ångest! Hoppas det går bra! Stora kramar till dig

Tack fina du! Man får ta en dag i taget helt enkelt..
  • johjen

Precis pratat med BM och de ville att jag skulle komma in på torsdag och lämna ett urinprov för att utesluta uvi. Känns skönt att de tog det på allvar även om jag inte har några direkta symptom just nu. De får troligtvis skicka iväg det på odling och svaret lär dröja men nu kollas det upp i alla fall.

• johjen
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-22 14:47:12 följande:
    Vilka veckor har ni fått era RUL inplanerade? Det är väl mellan vecka 17-20 man går va? Om allt går bra imorgon på kub-testet ska vi boka in RUL, men vet inte om man ska försöka ta så tidigt som möjligt, eller så sent som vecka 20? Hur tänkte ni alla?

Jag kommer gå under vecka 18 (dagen innan jag går in i vecka 19) och vill nog se bebisen så snart som möjligt då jag inte känner något. Tänker att man känner av den mer längre fram
  • johjen
    Linblå skrev 2014-04-22 15:23:11 följande:
    Tack för alla grattis! 

Grattis från mig med!!
  • johjen
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-22 19:42:03 följande:
    Usch, börjar bli riktigt nervös inför kubet imorgon, sist vi var på kub slutade det med ett upptäckt MA... Usch, usch, usch! Vill bara inte vara med om det igen, orkar inte det!

Förstår att du är nervös, jag var ju så nervös att jag blev sjuk. Det kommer gå bra imorgon ska du se! Kram till dig!
  • johjen
    Sillavi skrev 2014-04-23 10:01:43 följande:
    Hej,
    Får man joina här kanske? Har följt tråden en tid tillbaka och äntligen kan jag säga att jag är gravid.
    Bor utanför GBG med min man och våran 2 1/2 åring (ISCI på SU) och nu har vi försökt att få till en till liten.
    Började förra våren med 2 misslyckade FET. Sökte oss till CA och plussade nu efter 2:a ET försöket. Är i vecka 5 så allt är väldigt nytt och tidigt.

Kram på er kämpar

Stort grattis och välkommen hit!
  • johjen
    Lyckostjärna skrev 2014-04-23 14:32:03 följande:
    Idag var jag på ett extra ultraljud den vinkande och rullade runt. Jag är dunderförkyld och inte känt något sedan någon dag och genast fick jag för mig att bebis var sjuk också att hjärtat slutat slå eller nåt. Varför slutar man aldrig oroa sig. Bebis såg så glad ut vinkade och jagade liksom ultraljudsmaskinen när hon flyttade på den på magen riktig linslus fick 3 bilder idag. Känns så skönt att se lill* livet när man är orolig. Nu ska jag sluta oroa mig har jag bestämt mig för tills jag har RUL 27 maj. Jag är i vecka 15 nu och bebis har vuxit jättemycket!! Tänk om jag kunde fatta att VI ska ha bebis nu. Hur är det med er alla här, FÖRSTÅR ni att ni ska få en bebis på riktigt? Vi har har hoppats i 4 år och nu händer det? Kan det verkligen stämma? Puss och kram å er allaHjärta

Så kul att läsa Lyckostjärna!
  • johjen
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-23 17:20:28 följande:
    Det har gått över all förväntan idag och vi är så lyckliga! Sprattel, hjärtslag, vinkningar och ett 1:20000 risk! Känns fantastiskt!
    Stort grattis till ett fantastiskt resultat!! Så kul!! När blir det RUL? Kram
  • johjen

Skönt Lelle att du mår bättre!

Själv var jag på mvc idag för att lämna urinprov och fick då samtidigt lyssna på hjärtljuden. Så skönt att höra det lilla livet och veta att hjärtat slår! Nu är det två veckor till RUL så får väl hålla mig lugn tills dess.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015