• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Bra tips om vad man kan köpa barnvagn! Har kollat runt lite mer nu och är helt såld på Bugaboo Buffel . Ska verkligen kolla in den hollänska sidan men lite orolig att det ska bli krångel.. Köpa den i butik går dern loss på 11 000 kr ca och då tillkommer åkpåse, adapter för babyskydd mm. Får i alla fall åka till en butik och titta på den först innan jag betsämmer mig! Sen kan jag tänka mig att min sambo tycker att vi ska köpa i Sverige då han själv har butik och tycker om att gynna den lokala markanden..

• johjen
    lisa första försöket skrev 2014-05-15 14:26:03 följande:
    Vi köpte vår på babyproffsen Glad

Ja vi ska åka dit nästa helg för att kolla in vagnen..

Mysigt att vara hemma och boa en stund innan bebis. Men du har mått bra hela vägen?
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-05-15 14:27:26 följande:

Ja fast konkurrens är väl också bra? 3000 kr kan ni ju göra mkt annat kul för! Bäbisar äter pengar... smile5.gif

Absolut konkurrans är bra men i sambons fall som säljer och servar träd och skogsutrustning så har ju alla stora kedjorna köpt in stora lager och pressar priserna så att kunder mm blir vana vid ett extremt billigt pris och mindre handlare inte kan ha samma prisläge. Man kanske väljer att åka till en stor kedja för att köpa ngt billigare men får ingen service eller hjälp, sen kommer de till min sambo och förväntar att han ska hjälpa dem och blir stötta av att han tar betalt.. Lite samma tänker jag med vårt första barnvagnsköp, vill ha service och hjälp om något blir fel eftersom detta är vår första gång men absolut värt att kolla upp andra alternativ. Kram
  • johjen
    Lokattis skrev 2014-05-15 16:25:04 följande:
    Vi var på VUL idag (v 8+2). Allt såg kanon ut, och vi fick se ett hjärta som slog! Fick med oss en väääldigt suddig bild på "Sudden" - men bättre än inget!

Kul. Grattis!!
  • johjen
    Hoppfulla Fia skrev 2014-05-15 19:00:53 följande:
    Åhh. 3 långa veckor kvar till RUL och jag kommer hinna gå in i vecka 20 innan vi får se det lilla pyret igen. Har också börjat titta runt på grejor, men jag vågar absolut inte köpa något än på länge. Har en kompis som ska sälja av och jag tror hon har allt utom vagn. Tror jag är påväg in i den bättre fasen av graviditeten för livet känns lite lättare trots allt skit på jobb etc. Glad att ni finns!!! Kram

Skönt att du mår bättre! Har inte heller vågat köpa ngt ännu och går in i vecka 20 imorgon. Dock har jag börjat kolla runt på barnvagn lite och snart vågar jag eventuellt in i en affär och provkör lite.
  • johjen
    Sillavi skrev 2014-05-16 09:35:23 följande:

Är under isen, galet illamående - kan knappt jobba. Vad tar man mot det? Hatar tabletter spe under grav. Ska man ringa BM

Cola hjälpte mig! Samt digistivekex och vitt bröd.. Fick också tabletter utskirvna men tog aldrig dem då jag blev bättre av att dricka Cola och småäta kolhydrater hela tiden. Åt knappt en grönsak på 6 veckor. Hoppas du mår bättre snart! Kram
  • johjen

Hej vänner!

Hoppas ni alla mår bra och har en fin helg.

Måste igen fråga er mer rutinerade, v 20 nu och fortfarande känner jag inte bebisen. Tyckte jag kände lite bubbel förra helgen men ingenting sedan dess. Brukar det vara så att man inte känner bebisen så ofta i början utan det kan gå dagar eller en vecka emellan? RUL förra torsdagen o då var den lille livlig o tydligen har jag moderkakan i framvägg så den dämpar men tycker jag borde känna mer så här i halvtid. Ursäkta att jag tjatar om detta!   

• johjen

Tack snälla Villågärna! Läste artikeln du hänvisade till också och känner mig något lugnad.
    Hur mår du idag? Kram

• johjen
    villsågärna38 skrev 2014-05-17 10:26:35 följande:
    Jag mår bra Har lite egentid nu på fm. Fnular hemma medan maken är med lillan i lekparken. Skönt!! Hur har ni det på västkusten? Kram

Det är bara fint här på västkusten, strålande sol och 20 grader. Snartblir det lunch på altanen men just nu tittar jag på Gbgvarvet på tv och drömmer om att springa nästa år..
  • johjen

Något som vet om man kan börja med Blusaft innan pratat med BM? Blivit mer trött denna veckan och ganska slutkörd idag men haft bra järnvärden innan. Kan det vara skadligt att ta Blusaft om man inte vet om man har lågt järnvärde?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015