• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-06-15 17:06:01 följande:
    Nä nu är det skottpengar på mannen jag krockade med i fredags!! Fick en blödning idag. Brunt med röda strimmor i, kom blod tre ggr då jag var på toa så ringde BB Stockholm och varit inne på koll i em. Allt såg dock bra ut. Ingen pågående blödning och det har stannat av. Vila och samlagsförbud några dar och åka in igen om jag får ont eller blöder. Huga vad rädd man blir!!! Var så rädd på väg dit att jag grät hela vägen i bilen. Vill ju def inte få nån skada på moderkakan eller att förlossningen ska sätta igång nu i v 24!!!! Håll tummarna!! Kram

Usch vad jobbigt! Men allt verkar bra nu eller?

Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-06-15 20:58:38 följande:
    Tack snälla ni för uppmuntrande kommentarer! Är ok nu. De såg ingen pågående blödning utan bara lite brun flytning kvar då jag träffade läkaren. Blir förhoppningsvis inte mer men ska höra av mig igen för minsta lilla, hellre komma in en gång för mkt. Känns skönt att de har den inställningen!! Bara hålla tummarna nu!! Kram

Hur känner du dig idag? Några nya blödningar? Bra att du får proffsig hjälp och att de tar det på allvar!

Kram

• johjen

Hej!

Var och hälsade på min kompis som fick en son i slutet av maj igår. En fin liten gosse och trots en jobbig förlossning mådde de alla bra. Dock ville inte den lille lämna sin mamma mer än några minuter och sov inte mer än 2-3 timmar i sträck i bästa fall . Så min vännina var ganska trött men lycklig.. Han var bedårande söt och jag kan inte fatta att jag själv ska bli mamma till en sådan liten kille om knappt fyra månader. Känns fortfarande overkligt!

Min vännina berättade också ett ett par i deras föräldragrupp förlorade sin lilla bebis i magen i vecka 36 och de vet inte i dagsläget vad som kan ha hänt. Fruktamsvärt för dem och ganska jobbigt att höra när man själv är gravid. Hur tacklar man något sådant? Detta var det enda jag kunde tänka på igår kväll och självklart var bebis ganska lugn just igår men började buffa lite när jag gått och lagt mig som tur var.

Hoppas ni alla mår bra och får en fin vecka!

Kram

• johjen
    BinniBoo skrev 2014-06-17 01:27:02 följande:
    Hoppar in här om det är ok.. testade positivt i morse på RD9 :)

Stort grattis och välkommen!!
  • johjen
    Jojjo77 skrev 2014-06-16 13:48:02 följande:
    Efter blödning igår, livrädd, igen. Idag såg vi ett tickande hjärta Hjärta Lycka!

Underbart med tickande hjärta! Hoppas du slipper mer blödningar.
    Kram
  • johjen

Ska kolla mina järnvärden igen imorgon hos BM och tagit en Neferix om dagen och lite Blusaft då och då när jag kommer ihåg. Försöker äta mycket grönt och frossar i jordgubbar - de är ju så söta nu! Känner mig nog lite piggare men tror en del beror på att jag har det något lugnare på jobbet, inga heldagsmöte och resor så jag hinner jobba med annat vilket gör det mindre stressigt.

Imorgon går jag in i vecka 25.. helt otroligt!! Igår kväll när jag låg i sängen kände jag några "hårda" sparkar för första gången. Annars har det bubblat mest i magen och jag har kännt något diffust där. Men igår var det mer - hej hopp här är jag! Sambon kunde känna också vilket var väldigt roligt för honom.

Har börjat läsa "Att föda" av Gudrun Abascal och just tagit igenom mig den praktiska beskrivningen av en förlossning. Helt galet att allt där där händer i kroppen och hur den jobbar för att få ut bebisen. Känns fortfarande overkligt att jag ska gå igenom detta men vill bara så mycket jag kan förbereda mig.

Kram till er alla!

• johjen
    Helisa skrev 2014-06-18 22:17:52 följande:
    Fick en kul kommentar på jobbet idag. Hade möte med två personer, den ena hade jag inte träffat tidigare. Jag sa att om ärendet drar ut på tiden kommer de att ha kontakt med en kollega till mig eftersom jag snart går på semester och därefter går på föräldraledighet. "Ska du ha barn? Det syns inte", sa den ena förvånat. "Grattis!" Visserligen satt jag ner och tröjan var inte tajt och nog för att jag har fått höra av andra att jag inte har så väldigt stor mage, men det var rätt komiskt ändå. Jag har trots allt kommit till v 30 (imorgon 31). Och de såg mig stående när vi hälsade. Kanske kvinnor hade sett det tydligare...?
    Själv ser jag ju övertydligt att jag har den största mage jag någonsin haft. Men så länge det bor en bebis i magen är det ju enbart underbart! Gravid
    Haha varit med om samma ungefär! Män har oftast ingen koll alls medan kvinnor ser ganska tidigt, särsklit dem som själv är uppe i barnkarusellen. När jag berättade för en av mina uppdragsgivare som är kvinna säkerligen med planer att skaffa fler barn, sa hon att hon hade sett det sedan jag var i vecka 10-12 och gissade rätt på vecka t o m. När jag senare berättade för manliga kollegor flera veckor senare var det ingen som kunde anat något fast jag tyckte att jag var jätte stor!
  • johjen

Precis varit på MVC. Mina järnvärden hade gått upp något men fortfarande inte i höjd med vad jag hade när jag skrev in mig. Tydligen hade jag bra depåer från början och det ska räcka med en tablett om dagen och försöja äta så mkt järnrikt som möjligt. Alla andra värden var bra, ev lite äggvita i urinen som de ska odla vidare på. Varje gång jag tar urinprov så får de alltid skicka vidare till odling men min BM sa att det kan beror på att man har mycket flytningar som kan ge utslag. Bra i alla fall atr de odlar vidare på det då jag har haft till uvi känningar till och från under hela graviditeten. Fick även lyssna på hjärtljud och vi hörde morderkakan plusera, häftigt! Första gången magen blev mätt och låg precis på normalkurvan. Dock hade jag gått upp 2 kg till (!) och har nu redan gått upp 9 kg. 2 kg på tre veckor, hur ska detta sluta.. Har inte rört mig så mkt det sista pga av mkt jobb men ska försöka ge mig ut på mer promenader och bara äta glass mm på helgen,

Hoppas ni alla andra mår bra och får en fin midsommar!
    Kram

• johjen

Glad midsommar på er alla!

Hoppas ni får en fin dag med nära och kära. Hör blir det fullt hus med både lunch och middagsgäster . Dock blir det knytis så vi inte ska behöva stå i köket hela dagen. Solen skiner här på västkusten men inte så varmt men bara det är uppehåll så är det ok.

Kram

• johjen

Aj, aj, aj. Överansträngd igen, ont i korsryggen och sammandragningar. Även om vi hade knytis igår blev det en del stök och bök vilket resulterade i smärtor framåt kvällen. Kommer bli en lång sommar... Och jag måste nog hitta på ett sätt att ta det lugnt när vi har gäster.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015