Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Usch vad jobbigt! Men allt verkar bra nu eller?
Kram
Hur känner du dig idag? Några nya blödningar? Bra att du får proffsig hjälp och att de tar det på allvar!
Kram
Hej!
Var och hälsade på min kompis som fick en son i slutet av maj igår. En fin liten gosse och trots en jobbig förlossning mådde de alla bra. Dock ville inte den lille lämna sin mamma mer än några minuter och sov inte mer än 2-3 timmar i sträck i bästa fall . Så min vännina var ganska trött men lycklig.. Han var bedårande söt och jag kan inte fatta att jag själv ska bli mamma till en sådan liten kille om knappt fyra månader. Känns fortfarande overkligt!
Min vännina berättade också ett ett par i deras föräldragrupp förlorade sin lilla bebis i magen i vecka 36 och de vet inte i dagsläget vad som kan ha hänt. Fruktamsvärt för dem och ganska jobbigt att höra när man själv är gravid. Hur tacklar man något sådant? Detta var det enda jag kunde tänka på igår kväll och självklart var bebis ganska lugn just igår men började buffa lite när jag gått och lagt mig som tur var.
Hoppas ni alla mår bra och får en fin vecka!
Kram
Ska kolla mina järnvärden igen imorgon hos BM och tagit en Neferix om dagen och lite Blusaft då och då när jag kommer ihåg. Försöker äta mycket grönt och frossar i jordgubbar - de är ju så söta nu! Känner mig nog lite piggare men tror en del beror på att jag har det något lugnare på jobbet, inga heldagsmöte och resor så jag hinner jobba med annat vilket gör det mindre stressigt.
Imorgon går jag in i vecka 25.. helt otroligt!! Igår kväll när jag låg i sängen kände jag några "hårda" sparkar för första gången. Annars har det bubblat mest i magen och jag har kännt något diffust där. Men igår var det mer - hej hopp här är jag! Sambon kunde känna också vilket var väldigt roligt för honom.
Har börjat läsa "Att föda" av Gudrun Abascal och just tagit igenom mig den praktiska beskrivningen av en förlossning. Helt galet att allt där där händer i kroppen och hur den jobbar för att få ut bebisen. Känns fortfarande overkligt att jag ska gå igenom detta men vill bara så mycket jag kan förbereda mig.
Kram till er alla!
Precis varit på MVC. Mina järnvärden hade gått upp något men fortfarande inte i höjd med vad jag hade när jag skrev in mig. Tydligen hade jag bra depåer från början och det ska räcka med en tablett om dagen och försöja äta så mkt järnrikt som möjligt. Alla andra värden var bra, ev lite äggvita i urinen som de ska odla vidare på. Varje gång jag tar urinprov så får de alltid skicka vidare till odling men min BM sa att det kan beror på att man har mycket flytningar som kan ge utslag. Bra i alla fall atr de odlar vidare på det då jag har haft till uvi känningar till och från under hela graviditeten. Fick även lyssna på hjärtljud och vi hörde morderkakan plusera, häftigt! Första gången magen blev mätt och låg precis på normalkurvan. Dock hade jag gått upp 2 kg till (!) och har nu redan gått upp 9 kg. 2 kg på tre veckor, hur ska detta sluta.. Har inte rört mig så mkt det sista pga av mkt jobb men ska försöka ge mig ut på mer promenader och bara äta glass mm på helgen,
Hoppas ni alla andra mår bra och får en fin midsommar!
Kram
Glad midsommar på er alla!
Hoppas ni får en fin dag med nära och kära. Hör blir det fullt hus med både lunch och middagsgäster . Dock blir det knytis så vi inte ska behöva stå i köket hela dagen. Solen skiner här på västkusten men inte så varmt men bara det är uppehåll så är det ok.
Kram
Aj, aj, aj. Överansträngd igen, ont i korsryggen och sammandragningar. Även om vi hade knytis igår blev det en del stök och bök vilket resulterade i smärtor framåt kvällen. Kommer bli en lång sommar... Och jag måste nog hitta på ett sätt att ta det lugnt när vi har gäster.