-
Hoppas att det försvinner och att du mår bättre snart!Danisen skrev 2014-07-04 20:29:41 följande:Det gick bra tror jag. Givetvis visste hon inte riktigt vad det var, men gissade på att det har med min fibromyalgi att göra på något sätt, i musklerna trodde hon att det satt, inflammation eller så. Tog lever och bukspottkörtel blodprov iaf, får svar i nästa vecka. Visar säkert ingenting. Tack för omtanken
-
Håller alla tummar att det ska gå vägen!chikita124 skrev 2014-07-06 08:24:57 följande:
Äntligen idag kom mitt plus RD9 så nu får jag med vara här igen:)
Hoppas de går vägen denna gång...fick MA sist..
Grattis! -
Varmt var ordet! Vi är hos svärmor och hjälper henne med att packa och röja i huset hon har sålt. Efter ca 1 h lättare fixande, inget bärande eller så utan packat lite kläder mm, fick jag stört ont i korsryggen och ligger nu till sängs och kan endast titta ut på det vackra vädret och de andra som jobbar. Försökte gå en promenad med hunden förut men fick vä nda efter en stund trots bra skor. Är detta början på värre problem? Hoppas inte det. Brukar dina besvär gå över Danisen när du vilar eller har du ont hela tiden? Börjar bli lite orolig för vår weekend i München om några veckor..Danisen skrev 2014-07-06 14:01:35 följande:
Grattis Chikita och välkommen hit
Njäe vet inte riktigt vad du menar med konstiga bröstvårtor?! Mina är större och mörka (typ blåa) å brösten växer också . Men iofs så ser man själva bröstvårtan mer, typ öppnat sig eller hur man ska säga annars inget vad jag märkt. Med sa bm att det är normalt är det ju lugnt .
Hur mår ni idag tjejer? Vi har det varmt . Fick gå in. Skullr göra inpackning i håret, och medan den verkade så började jag skura badkaret m.m. gud så tungt det var. Glömmer att man inte kan bocka sig som vanligt nu ju haha. Å ont fick jag i de jäkla fogarna, det vill jag ha bort minsann! Ska snart på kalas så fick lägga mig i sängen och vila lite. Phu.... ha en fin dag alla ni fina tjejer. Kram kram
-
Grattis! Och som de andra har skrivit så är det högst normalt med molvärk i livmorden. Jag hade det själv fram till v 7-8 ungefär.KattaochAnja skrev 2014-07-06 21:18:09 följande:
Jag har plussat. Men nu måste jag fråga er är de normalt att ha ont i liv modern . Känns som lite mens värk men ändå inte. Sen ska de tilläggas att jag har opererat magen en gång så jag har ett ärr från pullan till över navel . Så vet inte om de är nå nerver som kommer i klämm. Tipps råd är tacksamma
-
Kul med Falsterbo Horse Show! Är ju själv en gammal hästflicka men tyvärr inte ridit på något år men tänker ta upp det igen sen. Ska kolla medlet du pratar om och sen höra med BM om jag behöver gå till en sjukgymnast. Något bättre idag så det är väl vila som gäller för att det inte ska bli värre. Röra på mig måste jag via hundpromenader och bil tvingas jag köra varje dag till jobbet men min bil har bra säten som stödjer ryggen bra. KramDanisen skrev 2014-07-06 23:24:37 följande:Usch förstår precis hur du känner . Har själv väldigt ont fortfarande. Varit på kalas, och suttit på hårda stolar. Hemma kan man gå och sträcka ut ryggen i sängen eller soffan t.ex och vila lite. Imorgon, tisdag, fredag och söndag ska vi till Falsterbo Horse show. Hoppas att jag klarar av det bara. Har bokat in besök hos kiropraktorn på onsdag i förebyggande syfte . Jag känner alltid av foglossningen, men mer eller mindre beroende på vad jag har gjort. Rör jag mig för lite så jag blir stel gör det ont. Går jag för mycket gör det ännu ondare. Man ska lyssna på kroppen så att man inte överanstränger sig och får inflammation i fogarna. Jag ska vila fram tills att vi kör imorgon. Åka bil är bland det värsta, inte under tiden men efteråt. Finns en smörja som heter ice power som kan lindrar smärta om man tar så ofta som där står, den är även inflammationshämmande. Och får användas av gravida . Har köpt min på apoteket. Säkert berättat om den innan hehe. Hoppas att du mår bättre imorgon kram på dig
-
Till er som har barn sedan tidigare - köper man en extra madrass till vagnen eller räcker det med det som kommer med vagnen? Vi ska ju köpa en Bugaboo Buffalo och tyckte det bara var en tunn liten skummgummimadrass i liggdelen, räcker det eller behövs något mjukare?
-
Låter superkul! Hoppas du får fina dagar i Falsterbo! KramDanisen skrev 2014-07-07 09:52:32 följande:Ja, det ska bli roligt. Min sambo äger en halv hopphäst som kvalat dit 130 hoppning för 6 åringar (han är inte hästintresserad haha men hans far är häst uppfödare). Min lillasyster har även hon kvalat in i dressyren för 7åringar som ska gå på fredag . Jag har gått hos sjukgymnast länge nu. Men är uppehåll nu under sommaren så tränar hemma på pilatesboll riktigt behaglig träning. Ja det har vår bil med men får ändå ont tyvärr. Men det som gör det värre för mig behöver ju inte vara samma för dig ju som tur är. Jag kan inte gå promenader med hundarna mer än 1-2 ggr i veckan max om ens det, sen är dagens kvot slut . Det saknar jag mest, mysiga skogs promenaderna. Tur att vi har stor trädgård och att sambon tar lång promenad med hundarna varje kväll efter jobb. Får ta det till hösten när bebisen kommit .
Ja, den ice power är skön att klena på bäckenet där bak då. Tror inte att du ska ta det på fogen där fram är för nära slemhinnorna så det lär svida hehe. Kram -
villsågärna38 skrev 2014-07-07 21:39:51 följande:
Träffat vår doula idag igen. Inte setts på två år så det var ett kärt återseende. Pratat igenom önskemål om kommande förlossningen. Vad jag/vi vill ha med oss från förra gången, förväntningar på nästa osv. Kändes jättebra. V 28 imorgon så nu är det inte så himla långt kvar Känns helt underbart att få vara med om detta mirakel en gång till. Trodde inte jag skulle få vara med om en förlossning till!! Men så ser det ju onekligen ut att bli!! Hur går det för andra? Nån som gått nån kurs ännu? Läser böcker? Kram
Har läst "Att föda" av Gudrun Abascal och läser nu "Föda utan rädsla" av Susanna Heli. Tycker båda böckerna varit/är bra, kanske något svårt att ta till sig alla tekniker i Föda utan rädsla även om jag tror att de är bra. Funderar mycket på om vi ska kontakta en doula eller om det räcker med min sambo och jag.. Handlar ju så extremt mycket om personkemi och när jag sökt på doula i mitt närområde har jag inte hittat någon som jag känner så direkt för. När måste man kontakta en doula i sådana fall?
Kram
-
Grattis annwak och Kidnybönan och välkommen hit!
-
Känner mig också som en flåsande flodhäst idag och är "bara" i vecka 27.. Samtidigt vill man ju njuta av vädret lite och förhoppningsvis blir det första doppet ikväll.Irma01 skrev 2014-07-08 13:37:48 följande:
Välkommen och grattis Kidneybönan och Annwak!
Angående UL så ska vi göra vår sista på torsdag.Jag är då i vecka 32 (31+5), vi har gjort ÄD. Bor i Stockholms län.
Har också läst "Att föda", men inte så mycket mer...Kursen går vi 18 och 25 augusti då allt innan var eller fullbokat redan eller när vi var bortresta.Får väl helt enkelt räkna med att lillan inte kommer ut för tidigt...
Känner mig som en flåsande flodhäst med stockar i stället för ben idag, ingen ork heller. I kväll ska vi på informationskväll på Danderyd dessutom. Ska bli intressant, om jag nu lyckas piggna till!
Längtar så mycker efter semestern nu, på lördag är det äntligen dags, det ska bli så skönt.
Ha det gott i värmen tjejer.
Ha det fint i värmem du med!