• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jag har gått upp 7 kg, 10 sedan vi började med behandlingen och jag slutade springa och upplever mig rejält fet nu fast sambon inte säger att det är så farligt.. Han gillar dock mina bröst väldigt mkt, fasta i strl 80 E .

Känner mig sprängmätt efter varje måltid och idag har jag haft ont i över delen av magen, precis under brösten och svårt att andas eller känns obehagligt att andas när jag sitter ner. Eftersom jag suttit i 2 dagars möte och sen flyg och bil hem har det varit ganska jobbigt idag och ligger nu raklång i soffan och kan andas lättare. Någon som känner igen sig?

Har inga direkt cravings utan frukt och glass funkar fint! På mitt jobbs huvudkontor, som jag var på idag, hade man infört yoghurtglass maskin, mums!! Annars känns värmen lite besvärligt och hoppas på en något sval sommar. Hoppas ni andra mår bra i hettan!

Kram

• johjen
    Pluttemor skrev 2014-06-12 09:22:03 följande:
    statusen för mig: 

Jag kommer att behöva injicirea järn direkt i blodet, Hur mycket och hur ofta återstår att se på fredag då jag ska träffa läkare och gynekolog. 

Brösten, Har gått från 75 c till 80c! Mannen e mycket nöjd Flört  smile2.gif

Bebisrörelser utanför magen har jag känt i nästan en veckas tid nu, och precis som det är för er så beror det på hur jag ligger eller sitter smile1.gif Men det är helt underbart! Mannen lyckades känna första sparken i förrgår smile2.gif  
    Oj det låter tufft men ändå skönt att du får hjälp snart så du kan blir lite piggare!
    Har ju själv fått järntabletter men känner fortfarande av tröttheten och är andfådd och får hjärtklappning..
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-06-12 09:55:41 följande:
    Ja så var dom här... Hemorrojderna!! smile4.gif Usch och fy men har iaf inte ont ännu. Fick aldrig nåt sånt sist men gravid igen efter 1,5 år och redan varit höggravid innan med allt vad det innebär, plus förlossning osv kan visst göra risken högre för hemorrojder. Det är efter v 20 som volymen och trycket ökar som min barnmorska sa också!! Mindre glamoröst men hoppas kunna bromsa med receptfri medicin. Fick tips igår av min barnmorska som alltid svara samma dag då man har frågor. Så skönt!! Kramar till er alla i värmen smile1.gif

Aj då! Gör det ont? Känner man av direkt när man får dem? Har lite skräck för detta och då jag blir mer och mer hård i magen så natar jag att det snart är min tur?!
    Hoppas salvan hjälper! Kram
  • johjen
    Bell13 skrev 2014-06-12 12:25:54 följande:
    Nu har det blivit dags för oss med vårt fjärde försök. I morgon tinas vårt frysta embryo och det är dags för återföring kl 13.00. 

Jag är så nervös att den lilla inte ska klara upptiningen. Om den gör det får jag för mig att det kanske är just DEN som kommer att bli vårt barn. Efter två missfall på rad är ju hoppet det enda vi har. 

Jag försöker också att inte hoppas för mycket eftersom besvikelsen skulle bli väldigt stor om de säger att den tyvärr inte har klarat upptiningen. 

Behövde nog bara få ur mig mina tankar

Hoppas allt går bra!!

Kram till dig
  • johjen

Lycka till Lillebrorsfaster!

Någon som har bra tips mot trög mage? Järntabletterna ställer till det och äter fiberberikad havregrynsgröt med krossat linfrö till frukost varje dag (utom vid resor) och torkade katrinplommon flera stycken varje kväll samt dricker mycket vatten. Finns det fler husmorstips?

• johjen
    Lillebrorsfaster skrev 2014-06-13 09:38:14 följande:
    Allt gått bra idag! Vi får en liten tjej i november!

Längtar, min började i ca v 12-13, men om din gör det nu, börja smörj! Kan nog aldrig va för tidigt! :) Weleda är bra tycker jag.
    Så roligt!! Stort grattis!!
  • johjen

[quote=73438240][quote-nick]villsågärna38 skrev 2014-06-13 16:32:10 följande:[/quote-nick]Själv kom jag precis hem från Danderyd/BB Stockholm. Var med om en bilolycka i morse och varit inne för observation sen kl.11. Mår bra men min krockkudde löste ut så då tar de det på allvar och vill kolla under några timmar att allt är ok. Gjort två ul och ett ctg men allt ser bra ut och både jag och Bambi mår bra!! Bara lite skärrad fortfarande. Den andra bilen missade väjningsplikten. Skedde i innerstan som tur är så låga hastigheter och inga personskador men jäklar vad det smäller iaf!! Nu blir det sofflocket ikväll och imorgon inköp av ny bilbarnstol till dottern eftersom den vi hade måste kasseras plus att bilen bärgats. Tur att man har försäkringsbolag och täcker allt inkl hyrbil!! Kramar till er alla och trevlig helg![/quote

Å herregud hur mår du nu? Vilken grej!! Förstår att du är omskakad men vilken tur att allt gick bra. Kram till dig!

• johjen

Hoppas du mår bättre idag Villsågärna!!

Själv är jag så trött igen och vet inte riktigt vad det beror på. Äter järntabletter och försöker få i mig mkt frukt och grönsaker, kompletterar med Blusaft och gravidvitaminer. Går promenader i skogen med hunden flera ggr i veckan och försöker hålla mig aktiv. Men idag är jag helt slut, nästan jobbigt att skriva detta på datorn. Igår när jag kom hem somnade jag i soffan och sen vaknade jag för att äta lite räkor och titta på matchen och sen somnade jag igen och sov till 8 i morse. Nu har jag ätit frukost och varit ute med hunden men kan tänka mig en lite lur på soffan igen,, Ska till MVC igen på torsdag och ska be dem kolla mina värden igen. Det kan vara så att kroppen säger ifrån då jag har och har haft ett ganska tufft tempo på jobbet. Nu blir det nog lugnare efter midsommar och har inga tjänsteresor mer förrän i slutet av augusti så jag hoppas jag ska bli lite piggare.

Hoppas ni andra får en fin helg!

Kram 

• johjen
    lisa första försöket skrev 2014-06-14 16:20:20 följande:
    Vår prins hade bråttom ut, så inget planerat snitt här inte. Vaginal förlossning i v 37. Älskade bedårande unge äntligen är du här. Kram till er alla underbara kvinnor

Stort grattis!!!!!!! @-}--
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015