Anonym (hatar barn) skrev 2014-02-07 20:02:26 följande:
Nej men det står jag fast vid.
Å andra sidan har jag andra fina kvaliteter, jag volontär jobbar i Afrika en gång per år och jobbar med hemlösa två helger i månaden, så skäms inte över att ogilla föräldrar och deras beteende mot människor.
Som jag nämnde tidigare, föräldrar kastar blöjor i hissen, kastar blöjor i sopor i trapphus som de låter stå i flera dagar, byter blöjor på barnen i restauranger bland andra gäster, kör på folk med barnvagnar, ställer sig mitt framför dörrarna i kollektivtrafiken så man inte kommer av, ser föräldrar hålla dörrpar öppna på tunnelbanan för att komma med (livsfarligt), börjar bråka på bussar om att folk som var där innan skall flytta sig för att de skall på med sin barnvagn, låter barnen springa runt och skrika på restauranger och affärer, låter barn stoppa händerna i godisgrejer, anmäler julkalendrar hit och dit för att de säger "jävlar" och slår sönder saker på ett museeum (normalt?), föräldrar som låter barn sparka på andra människor utan att göra ett skit för "nej mitt barn gör aldrig någonting, lilla xx skulle aldrig slå någon"
Listan är lång och detta är väl endast saker man kan göra som förälder i guess. Uhhrr : >
Här är ett ord som är lite behändigt att använda ibland:
vissa
Vissa föräldrar gör sånt som du räknar upp.
Jag gör aldrig sådant trots att jag är förälder men likförbannat sorteras jag in i kategorin "äcklig" av dig.
Jag gör mitt absolut bästa för att
inte vara ivägen med min vagn och mina barn. Jag ber om ursäkt om jag mot förmodan råkar köra emot någon eller något med vagnen eller om mitt ban råkar tsälla sig ivägen för någon eller göra något annat som eventuellt kan rubba deras barnfria cirklar. Jag har för avsikt att uppfostra mina barn till hänsynstagande individer som tar för sig utan att kliva på någon annan, som ger folk en chans att visa vem de är
innan de bildar sig en uppfattning om dem.
Så, det är den sortens förälder jag är. Äcklig är vad jag är.