• Anonym (hatar barn)

jag hatar barn.

Jag är en tjej och jag hatar barn. Jag avskyr dem och avskyr tanken på att folk antar att jag måste skaffa ett eget. 
    Varför måste man som tjej vilja ha barn? Varför blir man ifrågasatt varje gång man nämner att man inte vill ha barn och att man inte tycker om barn? 
    Jag frågar ju inte alla som föder barn varför de vill spruta ut ungar till höger och vänster. 

+ att barnföräldrar är det äckligaste jag vet, man tappr tydligen allt när man blir barnförälder. blä. 

• Svar på tråden jag hatar barn.
  • puss
    Nova Starlight skrev 2014-02-07 17:42:12 följande:

Jag har 7 barn men jag har aldrig sagt att alla borde skaffa barn för det, Det är upp till var och en. Du som inte har några har förväntningar att skaffa av andra och jag som har många får skit för det. Men gör som jag. Skit i vad andra tycker!

• Anonym (.)

Jag gillade inte heller barn och var helt säker på att jag inte ville ha några. Är tjej för övrigt. Den biologiska klockan slog till när jag var runt 30 och nu sitter jag med en bebis som är det bästa som har hänt mig. Något säger mig att du är ganska ung.

• Anonym (nej)
    Isbit skrev 2014-02-07 17:38:43 följande:
    Om ungar är så världelösa anonym(samma) då slutar världen finnas och DU skulle inte finnas hellrr för en gång i tiden för inte så länge sen skulle jag gissaföt du var ju en av dom
    Nej? Så du menar att vi kommer dö ut för att några inte föder barn? HAHA. 
  • Anonym (jag med)
    Isbit skrev 2014-02-07 17:38:43 följande:
    Om ungar är så världelösa anonym(samma) då slutar världen finnas och DU skulle inte finnas hellrr för en gång i tiden för inte så länge sen skulle jag gissaföt du var ju en av dom

Ärligt talat vore det bra om fler lät bli att skaffa barn eftersom jorden är överbefolkad. När jag var barn var jag intetsägande jävla bortskämd som barn idag utan blev utskälld om jag inte skötte mig när vi var ute bland folk. Idag är föräldrar så jävla slappa och vågar inte säga till sina barn och resultatet ser vi ute i samhället där ungdomar inte har någon respekt för lärare eller andra vuxna.
  • Anonym (jag med)
    Anonym (.) skrev 2014-02-07 17:43:20 följande:
    Jag gillade inte heller barn och var helt säker på att jag inte ville ha några. Är tjej för övrigt. Den biologiska klockan slog till när jag var runt 30 och nu sitter jag med en bebis som är det bästa som har hänt mig. Något säger mig att du är ganska ung.

Jag är över 30 och känner fortfarande likadant. Det är jävligt nedlåtande att säga att det är en fas som går över.
  • Nova Starlight
    Anonym (jag med) skrev 2014-02-07 17:44:13 följande:

Ärligt talat vore det bra om fler lät bli att skaffa barn eftersom jorden är överbefolkad. När jag var barn var jag intetsägande jävla bortskämd som barn idag utan blev utskälld om jag inte skötte mig när vi var ute bland folk. Idag är föräldrar så jävla slappa och vågar inte säga till sina barn och resultatet ser vi ute i samhället där ungdomar inte har någon respekt för lärare eller andra vuxna.
    Man uppfostrar oftast sina barn som man själv blev uppfostrad. Jag har alltid fått positiva kommentarer om mina barn när vi har varit ute. Vi kan sitta alla 9 på en restaurang och bara mysa. Vi pratar i normal samtalston och de är mellan 6-20 år. Jag har lärt mina barn att respektera andra människor och behandla andra så som de själva vill bli behandlade. De är inga helgon men de är inga busar heller.
  • Anonym (hatar barn)
    Det är fruktansvärt fult att påstå att jag är ung och detta är en fas, men ja 30 år är väl ändå ungt, för det är vad ja är.
    Det kanske är en fas men vem vill bli mamma när man är 45 år och fasen eventuellt går över då?
  • puss

Du är i din fulla rätt att agera precis hur du känner i frågan.

Nöj dig med det och slappna av.

• Anonym (vill inte heller)
    Anonym (jag med) skrev 2014-02-07 17:45:52 följande:

Jag är över 30 och känner fortfarande likadant. Det är jävligt nedlåtande att säga att det är en fas som går över.
    Japp, jag är ju snart 40 år....tror inte det kommer gå över. Skrattande 

Man är inte allvetande för att man fått barn. Lika lite som jag har rätt att säga du kommer ångra dig att du skaffade barn, lika lite rätt har du att säga jag kommer att ändra mig. Riktat till dig som skrev TS verkar ung. Kan vi inte bara enas att vi alla har olika mål med livet?
  • Anonym (förstår)
    Hur vet du att din vilja att ha barn inte bara är någon tillfällig biologisk impuls? Om fem år kanske du ångrar dig bittert?

Nej, men seriöst, jag är glad att du är nöjd med ditt liv men alla människor vill faktiskt inte att ha barn. Det är såna påståenden som gör att man tror man måste hata barn för att få säga nej.
Svar på tråden jag hatar barn.