• Anonym (hatar barn)

jag hatar barn.

Jag är en tjej och jag hatar barn. Jag avskyr dem och avskyr tanken på att folk antar att jag måste skaffa ett eget. 
    Varför måste man som tjej vilja ha barn? Varför blir man ifrågasatt varje gång man nämner att man inte vill ha barn och att man inte tycker om barn? 
    Jag frågar ju inte alla som föder barn varför de vill spruta ut ungar till höger och vänster. 

+ att barnföräldrar är det äckligaste jag vet, man tappr tydligen allt när man blir barnförälder. blä. 

• Svar på tråden jag hatar barn.
  • Baby Firefly
    Isbit skrev 2014-02-07 18:43:47 följande:
    Då tycker du att du själv en gång i tiden var världelös inte borde ha fötts, äcklig skrikig unge som bara skrek o inte lyssnade på föräldrarna?
    Alla har vi varit vidriga små jävlar som sprider oljud och drivit omgivningen till vansinne. Tyvärr så får man ju inte välja själv om man vill födas eller inte. 
  • Anonym (jag med)
    Isbit skrev 2014-02-07 18:43:47 följande:
    Då tycker du att du själv en gång i tiden var världelös inte borde ha fötts, äcklig skrikig unge som bara skrek o inte lyssnade på föräldrarna?

Nej, varför det? Det var mina föräldrars val att skaffa mig, men jag måste inte göra samma val eller gilla barnskrik för det. Jag är glad att jag lämnat barnstadiet bakom mig. Jag har alltid varit lite lillgammal och lyssnade faktiskt på vuxna sim barn.
  • Anonym (jag med)
    Anonym (1234) skrev 2014-02-07 18:46:24 följande:
    Jag gillar inte heller barn. Skulle aldrig vilja jobba med barn. Usch och fy.

Inte jag heller, jag behöver lugn och ro och skulle bli utbränd efter några dagar om jag jobbade med barn.
  • Isbit

Känns som om ni bara träffat bråkiga barn. Men det är väl dom som utmärker sig.

• Anonym (1234)
    Isbit skrev 2014-02-07 19:04:32 följande:

Jag gillar inte barn alls, vare sig de är bråkiga eller inte. Det är konstigt att folk tycker att man ska tycka om barn annars är det nåt fel. Jag hatar dom inte men jag gillar dom inte heller.
  • Anonym (happ)
    Anonym (hatar barn) skrev 2014-02-07 17:51:13 följande:
    Det är fruktansvärt fult att påstå att jag är ung och detta är en fas, men ja 30 år är väl ändå ungt, för det är vad ja är.
    Det kanske är en fas men vem vill bli mamma när man är 45 år och fasen eventuellt går över då?
    Du uttrycker dig på ett sätt som är mer utmärkande för unga människor, det är kanske det som gör att även jag trodde du var närmare 20 än 30. Om du slutar att vara så skränig i skrift och uttrycker dig lite mer balanserat så ska du se att du också blir bemött som den vuxna människa du eventuellt är. 

Sen är du i din fulla rätt att avstå från att skaffa barn och jag är ganska övertygad om att vi hade ogillat varandra även om jag inte hade varit en äcklig förälder... 
  • Baby Firefly
    Isbit skrev 2014-02-07 19:04:32 följande:
    För mig är alla barn sjukt jobbiga. Jag får inte ut ett skit av att prata med eller vara i närheten av ett barn. 
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (happ) skrev 2014-02-07 19:16:58 följande:
    Du uttrycker dig på ett sätt som är mer utmärkande för unga människor, det är kanske det som gör att även jag trodde du var närmare 20 än 30. Om du slutar att vara så skränig i skrift och uttrycker dig lite mer balanserat så ska du se att du också blir bemött som den vuxna människa du eventuellt är. 

Sen är du i din fulla rätt att avstå från att skaffa barn och jag är ganska övertygad om att vi hade ogillat varandra även om jag inte hade varit en äcklig förälder... 
    Okej? "jag är ganska övertygad om att vi hade ogillat varandra även om ja inte hade varit en äcklig förälder" ja men den inställningen så förvånar det mig inte, det var väl inte speciellt vuxet det heller?  Blir lite oroad över att någon som skall vara vuxen och förälder har sådan attityd mot andra människor samtidigt som den sitter och pekar med sitt finger mot hur en annan (jag borde bete mig i mitt språk tex)
    Peka inte finger så länge du inte själv har rena fingrar. (lär ditt barn det också) Hur gammal är du själv? 15år? 
    :)
  • Mrs VW

Folk har frågor om allt. Så är det. Jag har 5 barn och jag blir grillad hehe

• Anonym (Slutar)

Jag kände som dig. Tills jag blev 28 år... ;)

Svar på tråden jag hatar barn.